این کلیپ تلویزیونی که توسط گروهی از سناتورهای اسبق تولید شده است از هفته پیش در چندین شبکه از جمله CNN، فاکس نیوز و MSNBC وابسته به شبکه NBC و همچنین شبکه‌های محلی در حال پخش می‌باشد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ در هفته جاری یک ویدئوی تبلیغاتی ضد ایرانی که نشان می‌دهد ایرانیان یک بمب هسته‌ای را در آمریکا منفجر خواهند کرد از بسیاری از شبکه‌های آمریکا پخش شد و انتشار آن همچنان ادامه دارد. این تبلیغ از هفته پیش در چندین شبکه از جمله CNN، فاکس نیوز و MSNBC وابسته به شبکه NBC و همچنین شبکه‌های محلی در حال پخش می‌باشد.

دانلود فیلم با لینک مستقیم

در عین حال به گزارش پایگاه فری‌بیکون، برخی شبکه‌های تلویزیونی آمریکا نیز از پخش تبلیغاتی از جانب گروهی از سناتورهای اسبق در برنامه خبری روز یکشنبه که درباره جدی بودن تهدید بمب اتمی ایران هشدار می‌داد خودداری کردند.

این تبلیغات از جانب گروهی جدید با عنوان «راه‌کار امنیت آمریکایی» معرفی شده است که رهبری آن را سناتورهای اسبقی همچون ساکسبی چمبلیس، ایوان بای، و نرم کولمن بر عهده دارند. موضوع این تبلیغات به تروریستی اشاره دارد که یک خودروی ون حامل بمب اتمی را در آمریکا منفجر می‌کند. در انتها، این تبلیغ خواستار تصویب لایحه بررسی توافق هسته‌ای می‌شود که توسط سناتور باب منندز مطرح شده است. این لایحه از دولت می‌خواهد که فبل از امضای هرگونه توافق با ایران، آن را برای تصویب به کنگره بفرستد.
این گروه 500000 دلار را صرف پخش این تبلیغ در واشنگتن، لکسینگتون، و اسپرینگ‌فیلد کرده است. اگرچه این تبلیغ در هر یک از این مناطق در حال پخش است، اما شبکه‌های ABC، CBS و NBC از پخش این تبلیغ در جدول زمان‌بندی خبری روز یکشنبه خود خودداری کردند.

شبکه فاکس نیوز چندین بار این تبلیغ را در زمان پخش برنامه خبری خود به روی آنتن برد. شبکه ABC به گروه راه‌کار امنیت آمریکایی اطلاع داد از آنجایی که موضوع این تبلیغ در حال حاضر در شبکه وجود دارد، این تبلیغ در زمان پخش برنامه «ویک» جورج استفانوپولوس پخش نخواهد شد.
سوزان سوئل رئیس بخش روابط رسانه‌ای شبکه ABC گفت که این شبکه به دلایل سیاست شبکه بیش از این نمی‌تواند در این‌باره توضیح دهد. شبکه CBS به علت پخش برنامه ملی Face the Nation و همچنین استاندارد نبودن، این تبلیغ را پخش نکرد و بیش از این هم توضیحی ارائه نداد. شبکه‌های محلی وابسته به شبکه CBS می‌توانستند به صورت مستقل درباره پخش کردن یا نکردن این تبلیغ تصمیم بگیرند، اما این شبکه‌ها نیز از پخش این تبلیغ امتناع کردند.

تلاش‌ها برای خرید زمانی برای روی آنتن بردن این تبلیغ در زمان پخش برنامه Meet the Press در شبکه NBC نیز موفقیت‌آمیز نبود. برای این تصمیم هم توضیحی داده نشد. درخواست‌های بسیاری از شبکه NBC شده است تا درباره این موضوع اظهار نظر کند اما تا کنون پاسخی داده نشده است.
کریستوفر مالونی سخنگوی این گروه گفت که مردم آمریکا باید از اینکه این شبکه‌ها از پخش تبلیغی که مستقیماً به موضوع مرتبط با امنیت ملی آمریکا خودداری می‌کنند نگران باشند.
وی افزود: میلیون‌ها مخاطب شبکه‌های خبری در سراسر کشور به دقت اطلاعات مرتبط با مذاکرات هسته‌ای دولت با ایران را تحت نظر دارند. فکر می‌کنم آمریکایی‌ها بدون توجه به تمایلات سیاسی از این مساله که چرا شبکه‌های ABC، CBS، و NBC از پخش تبلیغی که می‌تواند به صورت مستقیم بر مذاکرات هسته‌ای با ایران تاثیر بگذارد خودداری می‌کنند نگران می‌باشند.(+)

"Our President, analytical news site"