رئیس جمهور: اصولا شهرهای زیارتی به دلیل پذیرش زائران بیشمار، مصرف آب زیادی دارند که این میزان مصرف در طول سال به طور مساوی تقسیم نمی شود و ایامی که زائران در اینگونه شهرها حضور بیشتری دارند مصرف آب نیز بالاتر است.

 

رییس جمهور گفت: شهرهای زیارتی به ویژه مشهد مقدس به دلیل پذیرش زائران بیشمار، مصرف آب زیادی دارند که باید برنامه های ویژه ای برای تامین آب این شهرها طراحی شود و در این راستا برای تامین آب شهر مشهد طرح های گوناگون از جمله سد ارداک و سد دوستی برنامه ریزی و احداث شده است که ذخیره ای برای روزهای اوج مصرف خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد در حاشیه بهره برداری از سد مخزنی ارداک در جمع خبرنگاران در خصوص بهره برداری از طرح های آبی در کشور گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که امروز به برکت امام رضا(ع) این توفیق نصیب خادمان ملت شد تا این سد به عنوان خدمتی دیگر به بهره برداری برسد و در اختیار مردم خوب شهر مشهد و اطراف آن قرار گرفت.

رییس جمهور با اشاره به اینکه بحث آب مهمترین مساله در عمران و آبادانی است،خاطر نشان کرد: خوشبختانه تلاشگران و خادمان مردم در وزارت نیرو، برنامه گسترده ای برای صیانت از منابع آبی کشور در دست برنامه ریزی و اقدام دارند و در این راستا، برنامه جامعی تهیه شده که تقریباً همه آنها در دست طراحی و اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شهر مقدس مشهد از جهات گوناگون برای ملت ایران و جامعه بشری دارای اهمیت بوده و به نوعی مرکز گرایش و هدایت دلها است، گفت: سالانه عده زیادی از ایران و سایر کشورها جذب این مرکز روحانی و مقدس می شوند و به نوعی مشهد بزرگترین شهر زیارتی در جهان است .

رییس جمهور با اشاره به اینکه اصولا شهرهای زیارتی به دلیل پذیرش زائران بیشمار، مصرف آب زیادی دارند که این میزان مصرف در طول سال به طور مساوی تقسیم نمی شود و ایامی که زائران در اینگونه شهرها حضور بیشتری دارند مصرف آب نیز بالاتر است، اظهار داشت: در این راستا باید برنامه های ویژه ای برای تامین آب شهرهای زیارتی از جمله مشهد طراحی شود که برای تامین آب شهر مشهد طرح های گوناگون از جمله سد ارداک و سد دوستی برنامه ریزی و احداث شده است که ذخیره ای برای روزهای اوج مصرف خواهد بود.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: همچنین کشاورزان نیز با بهره برداری از این طرح از آبی مطمئن و تنظیم شده در شبکه ای که در دست ساخت است می توانند استفاده کنند .

رییس جمهور همچنین با تقدیر از همه تلاشگران و متخصصان و طراحان در زمینه ساخت و احداث سدهای گوناگون در کشور گفت: امسال طرح های بسیار زیادی در حوزه سد سازی و آب در کشور آماده افتتاح و بهره برداری است که به فضل الهی یک به یک به بهره برداری خواهند رسید.