"ابوالحسن بنی صدر"، در گفت و گو با صدای آمریکا به نکات جالبی اشاره کرد؛ از تعداد مخاطبان صدای آمریکا تا افول ابرقدرت ها.

"صدای آمریکا" که تجمع ده ها نفره مخالفین جمهوری اسلامی را پوشش می دهد، نه تنها راهپیمایی باشکوه و میلیونی ملت ایران را نادیده گرفت؛ بلکه بی توجه به حضور ملت ایران، برخی اختلافات درونی را نشانه سرنگونی نظام قلمداد کرد!

برنامه "افق" با حضور آقای ابوالحسن بنی صدر با موضوع "انقلاب و 34 سال اختلاف" از صدای آمریکا پخش شد.

 

 

"دهقان پور" مجری برنامه از بنی صدر پرسید: «مردم و جوان ها می گویند "ای کاش انقلاب نمی شد"! آقای "نوری زاد" هم اخیرا همین مطلب را به صراحت گفت؛ شما چطور نگاه می کنید؟ گفتید که انحرافی بسیار عمیق در انقلاب شکل گرفته است؛ چطور می شود انقلاب به انحراف کشیده شده را به مسیر اصلی برگرداند؟»

 

"بنی صدر" جواب داد: «شما می پرسید بعضی جوان ها می گویند؛ نمی دانم این جوان ها چه کسانی هستند که می گویند! چون من هم با جوان های زیادی سر و کار دارم که این طور نمی گویند...»

مجری که برای اثبات ادعای خودش به فیس بوک صدای آمریکا استناد کرده بود با تمسخر بنی صدر مواجه شد که می گفت: «آخه مگه فیس بوک شما چقدر از مردم ایران را در بر می گیرد!»

 

 

"دهقان پور" که از جواب بنی صدر دستپاچه شده بود، اذعان کرد: «طبیعتا ما ارزش علمی بالایی نداریم؛ اما عده ای هستند که صراحتا این بحث را مطرح می کنند که ای کاش انقلاب نمی کردیم.»

بنی صدر در ادامه این افراد را نصیحت کرد و افزود: «بله عده ای هستند که این طور فکر می کنند؛ اما من به آن ها و همه مردم ایران می گویم شما کی می خواهید وارد تاریخ شوید؟ انقلاب سختی دارد ولی به هرحال شما وارد تاریخ شدید.»

 

 

وی پس از سال ها از پیش بینی امام خمینی(ره) در نابودی ابرقدرت های جهانی، به این نتیجه رسید و تصریح کرد: «مردم ایران، جهان را وارد تاریخ جدیدی کردند. وقتی انقلاب شد دو تا ابر قدرت بود؛ که یکی از بین رفته است و دیگری هم آمریکاست که در حال اضمحلال است. جهان در تحول است و این تحول از ایران است.»

 

 

گفتنی است بخش هایی از سخنان بنی صدر کاملا درست بود. از جمله کنایه اش درباره مخاطب پائین برنامه های صدای آمریکا؛ به طوری که با وجود بودجه هنگفتی که این شبکه از دولت آمریکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی دریافت می کند، در نظر سنجی های برنامه های افق و برنامه های دیگر این شبکه، تنها بین 100 تا 1000 نفر مشارکت می کنند که ظاهرا آن ها هم کارمندان این شبکه هستند.

 

اما به چه دلیلی ایشان انقلاب را منحرف معرفی می کند؟ آیا انقلابی که پس از 34 سال، با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی، میلیون ها نفر عاشقانه در حمایت از آن به خیابان ها می ریزند، به انحراف رفته است؟ آیا انقلاب تا زمانی که بنی صدر در قدرت باشد، خوب است؛ اما زمانی که بنی صدر در قدرت نباشد، منحرف است؟

آن هم بنی صدری که با منافقین هم پیاله شد و روی مردم اسلحه کشید و کشتارهای سال های 60 را راه انداخت.