هفته‌نامه سراسری و دوزبانه "قرن" در ۱۶ صفحه تمام رنگی به سردبیری محمدرضا تقوی فرد به دکه‌ها آمد.

 

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ هفته‌نامه سراسری و دوزبانه "قرن" به صاحب امتیازی رمضان شجاعی کیاسری و مدیرمسئولی محمدنبی آقاتقی در 16 صفحه تمام رنگی از ششم مرداد به دکه‌ها آمد.

این هفته‌نامه در قالب صفحات سیاست، فرهنگ و هنر، جامعه، ورزش و اقتصاد منتشر می‌شود، ضمن اینکه دو صفحه آن مربوط به اخبار انگلیسی و گزارش‌های تصویری است که بنا به مناسبت روز قدس گزارش تصویری نخستین شماره آن به تصویر حضور مسئولان در راهپیمایی این روز اختصاص یافت.

در یادداشتی به قلم سردبیر این هفته‌نامه (محمدرضا تقوی‌فرد) در نخستین شماره آن آمده است: یک قرن از از آغاز جنگ جهانی می‌گذرد، یک قرن است که جهان در جنگ و صلح و به تعبیری دقیق‌تر جنگ برای صلح و صلح برای جنگ می‌گذرد، در این یک قرن جهان چه رنگ‌ها و چه نیرنگ‌هایی را که ندید و آهنگ‌هایی را که نشنید! اکنون قرن با رویکردی نو پا به عرصه وجود می‌گذارد تا واژه‌های گم‌شده در سکوت را پیدا کرده و فریاد کند.

همچنین در صفحه یک نخستین شماره این هفته‌نامه، مطلبی با عنوان " افطاری‌های دولتی از خزانه یک ملت" منتشر شده که در نقد ریخت‌و‌پاش‌های برخی مراسم افطاری است که خودروهای پلاک قرمز دولتی و خودروهای چندصد میلیونی مدیران ادارات نیز در آن به چشم می‌خورده است.

در این مطلب اشاره شده که ریخت‌و پاش‌های اینچنینی در حالی انجام می‌گیرد که مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان به مسئولان تأکید کردند که بی‌جهت پول بیت‌المال را اسراف نکنند و خلاف آن را هم شرعاً حرام دانستند.

از دیگر تیترهای صفحه یک این هفته‌نامه می‌توان به هم غزه هم لبنان نبرد تا پیروزی، قولو غول نکنید و نکند شعار اعتدال از سرما بمیرد، اشاره کرد.