بدینوسیله بر خود تکلیف می دانیم بعنوان 100 نفر از دبیران و مسئولان کنونی و فارغ التحصیل تشکلهای دانشجویی و اعضای شورای مرکزی اتحادیه های بزرگ دانشجویی نه تنها راجع به سفر اخیر مصر، بلکه برای آنچه در این سال ها در چرخش رویکردهای سیاست خارجی کشور رخ داده و رهبر عزیزمان از آن به عنوان بازگشت گفتمان امام به عرصه دیپلماسی یاد کرده اند، تشکر کنیم...

100 نفر از دبیران، مسئولین و اعضای شورای مرکزی تشکل های دانشجویی در نامه ای از سیاست های خارجی دولت های نهم و دهم و در راس آنها دکتر محمود احمدی نژاد تقدیر کردند. در این بیانیه ضمن انتقاد از سکوت رسانه ها درباره موفقیت های دیپلماسی ایران در مصر و سال های اخیر، از رئیس جمهور به علت مواضع انقلابی تقدیر شده است. متن بیانیه بدین شرح است:

«امروز در عرصه‌‌ى سیاست خارجى، ثقل و وزنه‌‌ى کشور با چند سال قبل تفاوت دارد؛ ما در مسائل، تأثیرگذاریم؛ اینها مهم است. در حوادثى هم که پیش آمده، ما تأثیرگذار بوده‌‌ایم - که آن، داستان جداگانه‌‌اى دارد - به نظر ما آن هم خیلى مهم است.
یک بخش دیگر از این نقاط قوّتى که به نظر من روى آن باید تکیه کرد، مسئله‌‌ى برجسته شدند ارزشهاى انقلاب است. در این سالهائى که دولت نهم و دولت دهم بر سر کار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزشهاى‌‌انقلاب و چیزهائى که امام به آن توصیه میکردند و ما آنها را از انقلاب آموختیم، خوشبختانه کاملاً برجسته شده: مسئله‌‌ى ساده‌‌زیستى مسئولان، استکبارستیزى، افتخار به انقلابیگرى. یک دوره‌‌اى بر ما گذشت که اسم انقلاب و انقلابیگرى و اینها به انزوا افتاده بود؛ سعى می کردند به عنوان یک ارزش منفى یا ضد ارزش، از این چیزها یاد کنند؛ مقاله می نوشتند، حرف می زدند، گفته می شد. امروز خوشبختانه اینجور نیست، درست بعکس است؛ گرایش عمومى مردم و مسئولان کشور به حرکت انقلابى، جهتگیرى انقلابى، ارزشهاى انقلابى و مبانى انقلاب است.........به نظر من در زمینه‌‌ى دیپلماسى، فعالیتهاى خوبى دارد انجام می گیرد. دیپلماسى ما باید با روحیه‌‌ى انقلاب همراه باشد -یعنى اسلام انقلابى- این است که به ما بُرش می دهد. امروز ملت هاى منطقه از جمهورى اسلامى خوششان مى‌‌آید، به خاطر موضع مستقل اسلامىِ شجاعانه‌‌اش؛ این باید محفوظ باشد. در جاهاى مختلف دنیا، مردم از مسئولان جمهورى اسلامى که این شجاعت را، این استقلال را، این نترسى را بیشتر بروز میدهند، بیشتر خوششان مى‌‌آید. خب، این نشانه‌‌ى این است که راه این است. دیپلماسى ما باید در این جهت باشد؛ که خب، خوشبختانه دوستان زحمتهاى زیادى می کشند.»مقام معظم رهبری - آخرین دیدار با هیات دولت شهریور 91


جناب آقای دکتر احمدی نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سفر اخیر جنابعالی به کشور مصر و دیدار با مسئولان و مردم انقلابی آن دیار در این شرایط حساس و در بحبوحه تحولات منطقه به جد مایه مسرت گردید.
یک بار دیگر طنین الله اکبر مستضعفین در خیابان های قاهره و احاطه ماشین اسکورت رییس جمهور ایران در بین آزادیخواهان مصری و معطلی های طولانی در میان سیل جمعیت، ملت مسلمان ایران را یاد سفر 2 سال قبل نماینده کشورمان به لبنان و استقبال باشکوه مردمان حامی مقاومت در آن سرزمین انداخت.
جنابعالی قطعاً بهتر از ما می‌دانید که تمام آنهایی که طعم تلخ محرومیت، استعمار، استثمار و دیکتاتوری را چشیده‌اند، ابراز احساسات‌شان نسبت به پیشگامان قیام برای برپایی اسلام، مبارزه با طاغوت، و برپایی عدالت جهانی، صرفاً از آنجایی است که بویی از روح خدا در آنها حس میکنند. این شیفتگی ملتها به آرمان‌های «انقلاب اسلامی» است که آنها را وا می‌دارد تا چنین به ابراز احساسات نسبت به علمداران آن آرمان ها بپردازند.
ما از اقدامات تحسین برانگیز نمایندگان ایران در مصر، نماز خواندن بدون مهر تیم همراهان ریاست جمهوری با برادران اهل سنت بنا به فتوای رهبر معظم انقلاب در جهت حفظ وحدت، که به حق به عنوان اقدامی نمادین در جهت اثبات پیشگامی عملی نمایندگان ایران برای حفظ وحدت بین مسلمین صورت گرفت، تقدیر می کنیم، و اعلام می داریم که رفتار انقلابی جنابعالی و تهدید به ترک کنفرانس مطبوعاتی با رییس دانشگاه الازهر در صورت ادامه بیان مباحث اختلافی بین شیعه و سنی، واقعاً قلب هر مسلمان دردمند و جریحه دار شده از اختلاف افکنی های استعماری را شاد کرد.
در این بین متاسفانه به دلیل جو غالب سیاست‌زدگی در کشور، همچنین اتفاقات تلخ روی داده پیش از سفر در مجلس، شاهد بی توجهی رسانه‌ ها در بازتاب این سفر بعنوان یکی از بی‌سابقه‌ترین سفرهای صورت گرفته قبل و بعد از انقلاب مصر در این سطح، بودیم؛ آن هم در شرایطی که رسانه های ضدانقلاب تمام تلاش خود را برای وارونه نشان دادن این پیروزی جمهوری اسلامی در مصر به کار بستند و وظیفه رسانه های خودی برای بازتاب واقعی این اتفاق، و امیدبخشی به مردم عزیزمان در آستانه راهپیمایی 22 بهمن دوچندان بود.
امید است همه مسئولین با التزام عملی به تاکیدات رهبر عزیز انقلاب، از لطمات اینچنینی به انقلاب در این شرایط تاریخی در منطقه به شدت بپرهیزند، و حداقل تسویه حساب های داخلی به مسائل خارجی مان کشیده نشود. قطعا به خوبی می‌دانید که مواضع مسئولین ما توسط دشمنان در این برهه حساسس به دقت رصد می‌شود. به حول قوه الهی امیدواریم در همه زمینه ها، در امتداد گفتمان حضرت امام و رهبر عزیز انقلاب اسلامی، پیش روید و دل دوستداران انقلاب در تمام نقاط جهان را قرص نگاه دارید.
این خواست و توقع تمامی‌ ملت‌های مستضعف و آزاده جهان است که خواهان نابودی هر چه سریع تر صهیونیسم جهانی و آمریکای جهانخوار هستند؛ و اعتبار افراد در میان ملت‌های مبارز به میزان جدیت و فداکاری آنها در مبارزه برای نابودی آمریکا و اسرائیل، و عدم تساهل و نرمش مقابل مستکبرین وابسته است. قطعاً ملت‌های مبارز مسلمان دست از آرمان مبارزه با آمریکا برنخواهند داشت، و فشارهای همه جانبه در شکستن این مقاومت موثر نخواهد بود.
لذا بدینوسیله بر خود تکلیف می دانیم بعنوان 100 نفر از دبیران و مسئولان کنونی و فارغ التحصیل تشکلهای دانشجویی و اعضای شورای مرکزی اتحادیه های بزرگ دانشجویی نه تنها راجع به سفر اخیر مصر، بلکه برای آنچه در این سال ها در چرخش رویکردهای سیاست خارجی کشور رخ داده و رهبر عزیزمان از آن به عنوان بازگشت گفتمان امام به عرصه دیپلماسی یاد کرده اند، تشکر کنیم؛ از جمله صدور همه جانبه و کارای ارزشهای انقلاب به سراسر دنیا، بی‌آبرو و منفور کردن صهیونیسم و استکبار در چشم ملت‌ها، نشان دادن مصادیق به بن بست رسیدن و شکست خوردن تمدن غرب در اداره جهان، رو کردن فریبکاری لیبرال دموکراسی در پایبندی به ارزش‌های خودش مثل آزادی با طرح جهانی مسائلی مانند برخورد با محققین درباره هلوکاست، شخصیت بخشی به ملل مسلمان و مستضعف، ایجاد ظرفیت برای شکل گیری بیداری اسلامی و جنبش وال استریت، ایجاد چرخش نگاه در سیاست خارجه و توجه ویژه به مستضعفین (مطابق ادبیات سیاسی حضرت امام) که همراه کردن کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا با جمهوری اسلامی از ثمرات آن بود، ایستادگی تمام عیار در مقابل غربی‌ها در مسائلی مانند انرژی هسته ای، ارائه چهره‌ای مردمی، انقلابی، فعال، دانا، باعزت از مسئولین جمهوری اسلامی به طوری که در دیگر کشورهای اسلامی مطالبه‌ی چنین الگویی توسط ملت‌ها به وجود آمد، طرح عمومی مسئله نیاز مبرم جهان به مدیریت جهانی واحد با مدلی دیگر از تریبونهای جهانی، و زمینه‌سازی روانی در سطح جهانی برای ظهور حضرت حجت، تا فعال کردن پتانسیل مستضعفین آمریکای لاتین، ارتباط گیری گسترده با اتحادیه آفریقا، جنبش عدم تعهد، برگزاری اجلاس هایی چون کنفرانس خلع سلاح، جهان بدون تروریسم و...، سفرهای هر ساله به سازمان ملل و سر دادن فریاد آزادی و عدالت برای محرومان جهان.