به گزارش قلم پرس به نقل از پيمانه،سايت خبري تحليلي تابناك وابسته به محسن رضايي يكي از كانديداهاي رياست جمهوري، نرخ تورم نقطه به نقطه را به عنوان نرخ تورم كشور آلمان اعلام كرد.

 

همانطور كه در تصوير مشخص است سايت خبري تحليلي تابناك در تيتر خود عنوان كرده است كه "تورم آلمان پس از 22 سال به صفر رسيد" . در صورتي كه در داخل خبر عنوان شده است كه براي اولين بار در 22 سال گذشته نرخ تورم ساليانه در آلمان ثابت ماند. بي ترديد ثابت ماندن نرخ تورم، آنطور كه در تيتر گفته شده، به معناي صفر شدن آن نمي باشد و اين ثابت ماندن به دليل صفر بودن نرخ تورم نقطه به نقطه است.

 

 يعني لفظ تورم ذكر شده در تيتر خبر مربوط به تورم نقطه به نقطه است نه تورم ساليانه.

 

شايان ذكر است كه محسن رضايي در مناظره اخير خود با محمود احمدي نژاد عنوان كرده بود كه نرخ تورم نقطه به نقطه را نمي توان به عنوان تورم بيان كرد.

 

پيمانه پيش از اين در يادداشتي به توضيح انواع تعاريف براي تورم و تفاوت آنها پرداخته بود كه لينك اين يادداشت در قسمت اخبار مرتبط ذكر شده است. متن كامل خبر تابناك به شرح زير است:

 

"برای اولین بار در 22 سال گذشته نرخ تورم سالانه در آلمان ثابت ماند.

 

خبرگزاری آلمان از ویزبادن گزارش داد، همان طور که پیش‌بینی می‌شد، اداره آمار آلمان چهارشنبه اعلام کرد نرخ تورم در آلمان در ماه مه 0.0 درصد بود.

 

در مقایسه با ماه گذشته هزینه برای مصرف‌کنندگان 0.1 درصد کاهش یافت. در مقایسه با سال گذشته میلادی قیمت‌ها یکسان مانده‌اند که این همانند مه 1987 است. در مقایسه با سال گذشته قیمت انرژی و همچنین بسیاری از اقلام غذایی کاهش یافت"