آیت‌الله علی کورانی با اشاره به تحولات سوریه، به تحلیل وقایع این کشور و وضعیت آن در آخرالزمان پرداخت و گفت: تحولات فعلی سوریه را نمی‌توان با علائم قطعی ظهور منطبق دانست، زیرا در روایات علائمی ذکر شده که در حال حاضر به وقوع نپیوسته است./سفیانی بعد از خلأ سیاسی در عربستان خروج خواهد کرد و چون وهابیون عربستان تحمل جنگ را ندارند برخی به اروپا می‌روند و عده‌ای نیز به دمشق به سفیانی می‌پیوندند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»  به نقل از خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی کورانی محقق و نویسنده شیعه در زمینه مهدویت، در سلسله نشست‌های علمی آینده پژوهی با موضوع مهدویت و راهبردهای آن در حرکت‌های اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، گفت: برخی از علائم ظهور محتوم و برخی غیر محتوم است و باید با تحقیق و پژوهش روایات صحیح از غیر صحیح مشخص شود.

این محقق و نویسنده عرصه مهدویت ادامه داد: روایات ظهور حضرت حجت(عج) به سه دسته تقسیم می‌شوند، یک دسته از روایات در زبان عامه مردم رایج، دسته‌ای دیگر صحیح و مسانید آن معتبر و برخی نیز روایات غیر صحیح است، شناخت این سه دسته از روایات برای تصور کامل از آینده لازم است.

آیت‌الله کورانی برخی از علائم ظهور را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: وقتی از سفیانی سخن به میان می‌آید که یکی از علائم محتوم ظهور است، باید به لوازم آن نیز توجه کرد.

مطلب مرتبط: پیشگوئی‌های نوسترآداموس درباره جهانی شدن انقلاب اسلامی ایران و علائم ظهور

وی با بیان این‌که در قرآن برای وعده به آخرت دو امر انتقام و نهایت افساد مطرح شده است، اظهار داشت: بندگان خدا در زمان قبل از ظهور حضرت(عج) قیام می‌کنند و زمینه ساز امر ظهور می‌شوند.

این محقق و نویسنده عرصه مهدویت افزود: طبق احادیث صحیح در منابع شیعه و اهل سنت، نزدیک قیام امام زمان(عج) عده‌ای از قوم سلمان و ایران قیام می‌کنند و پرچم اسلام را به دست حضرت می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات سوریه، به تحلیل وقایع این کشور و وضعیت آن در آخرالزمان پرداخت و گفت: تحولات فعلی سوریه را نمی‌توان با علائم قطعی ظهور منطبق دانست، زیرا در روایات علائمی ذکر شده که در حال حاضر به وقوع نپیوسته است.

آیت‌الله کورانی ادامه داد: در هر حرکتی که در کشوری اتفاق می‌افتد نمی توان فوراً آنرا منطبق بر علائم ظهور کرد، اما احتمال دادن این موارد خالی از اشکال است اما در تطبیق آن نباید عجلهکرد.

این محقق و نویسنده عرصه مهدویت خاطرنشان کرد: سفیانی بعد از خلأ سیاسی در عربستان خروج خواهد کرد و چون وهابیون عربستان تحمل جنگ را ندارند برخی به اروپا می‌روند و عده‌ای نیز به دمشق به سفیانی می‌پیوندند.

وی با بیان این‌که عراق در حوادث آخرالزمان مخالف با سفیانی و علیه او هستند، گفت: عراق در روایات خط مقاومت علیه سفیانی و حامی شیعیان است.

آیت‌الله کورانی با اشاره به نقش اهل بیت(ع) و مهدویت در بیداری اسلامی، ابراز داشت: نبض ملت اسلامی با اهل بیت(ع) می‌تپد، اگر ملت‌های مسلمان آزادی داشته باشند همسو با فرهنگ ائمه اطهار(ع) و ایران هستند.

این محقق و نویسنده عرصه مهدویت انقلاب امام خمنی(ره) و رهبری مقام معظم رهبری را سبب قوت و اقتدار ایران ذکر کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تسلیحات نظامی از قدرت بالایی برخوردار است و حمله به آن عملی نیست همان گونه که در روایات نیز به آن تصریح شده است.

وی افزود: کشور ایران از لحاظ دیپلماسی و مذاکرات با غربی‌ها نیز بسیار مقتدر است، اگرچه تحریم‌ها تأثیر منفی در زندگی اقتصادی مردم گذاشته، اما آنچه در روایات آمده این است که این حربه دشمنان رو به افول است و وضعیت اقتصادی ایران بهبود پیدا می‌کند.

مطلب مرتبط: بررسی نشانه های ظهور/ ویژگیهای منجی موعود

آیت‌الله کورانی بر ضرورت نشر ارزش‌های شیعی در میان جوامع مختلف بشری تأکید و تصریح کرد: امروز دشمنان شیعه و وهابیت برای انحراف افکار عمومی هزینه‌های فراوانی پرداخت می‌کنند اما متأسفانه ایرانی ها برای ترویج عقاید خود این‌گونه عمل نمیکنند.

وی ادامه داد: باید برای خارج از کشور برنامه داشته باشیم و فرهنگ اصیل مهدویت را به جهان ارسال کنیم، در کشورهای اسلامی با سرمایه گذاری بر روی افرادی که با عقاید ما همسو هستند می‌توانیم در راستای تسریع فرهنگ اسلام ناب گام‌های مؤثری برداریم.

آیت‌الله کورانی در پایان بر ضرورت فعالیت‌های مجازی در راستای مقابله با وهابیت تأکید کرد و ابراز داشت: یکی از راه‌های مقابله با توطئه دشمنان ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای و تلویزیونی در خارج از مرزها است که در این زمینه باید بیشتر کار شود و برخی از ممنوعیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد باید بررسی شود.