"ولادیمیر ورنکوف" نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه تمام مراکز هسته ای ایران تحت کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد گفت:نمی توان این ادعا را که ایران فعالیت های خود را پنهان می کند پذیرفت.

 "ورنکوف" در گفتگو با رادیو دولتی "صدای روسیه " اظهارداشت: باید به این واقعیت توجه داشت مراکزی که در ایران هسته ای اعلام شده است و در آن بر روی مواد هسته ای کار می شود تحت کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی و بازرسان آژانس قرار دارد.

"ولادیمیر ورنکوف " نماینده دائمی روسیه درآژانس بین المللی انرژی اتمی
نماینده دائمی روسیه درآژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان این که در فعالیت های هسته ای ایران برخی مسایل وجود دارد که باید حل شود اظهار داشت: روسیه تلاش می کند که ایران همه این مسائل را حل کند اما این به آن معنی نیست که کسی بگوید ایران به ساخت سلاح اتمی می پردازد .
ورنکوف گفت: در شرایط کنونی با استفاده درست از ساز و کارهای موجود و در صورت تمایل کشورهای عضو ان پی تی و مساعدت آژانس بین المللی انرژی اتمی، مسائل حل نشده باقی مانده در برنامه هسته ای ایران حل خواهد شد .

وی افزود: هیچ خطری درباره برنامه هسته ای ایران وتغییر ماهیت آن در سال های آینده وجود ندارد. نماینده دائمی روسیه درآژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این استدلال که ایران پروتکل الحاقی را امضا نکرده است و اختیار دارد هیات های بازرسی را نپذیرد یک تهدید هسته ای می باشد اظهار داشت: چنین ادعایی مبالغه آمیز است.

وی اضافه کرد: ایران مسائلی دارد که باید حل کرد به عنوان مثال غنی سازی اورانیوم درسطح بیش از20 درصد و احدات راکتور آب سنگین در اراک اما این مسائل به معنی تلاش ایران برای ساخت سلاح اتمی نیست.

ورنکوف گفت: روند مذاکرات با ایران جریان دارد و فکر می کنم سرانجام به موفقیت برسد . آژانس وایران علاقمند به پیشبرد برنامه هسته ای صلح آمیز هستند و این شرایط برای اخذ نتیجه مثبت از گفتگوها میان ایران وآژانس را فراهم می کند .

وی افزود: وضعیت ایران با کره شمالی فرق می کند و بر خلاف تهران - پیونک یانک خود را قدرت اتمی اعلام کرده چند آزمایش هسته ای انجام داده و از ان پی تی خارج شده است.