رئیس خزانه داری آمریکا گفت: 'مسلما ایران می تواند آسیب زیادی به اقتصاد جهانی بزند. ما در تلاش هستیم تا این خطر را به حداقل برسانیم.' نگرانی از کاهش عرضه نفت و تهدید به بستن تنگه هرمز، قیمت های نفت را به بالاترین میزان خود در 11 سال گذشته رسانده است.»

خبرگزاری رویترز دوشنبه 27فوریه (8 اسفند) در گزارشی نوشت: «عربستان سعودی صادرات نفت خود را افزایش داده است و آمریکا نیز به دنبال رکورد جدید قیمت نفت خام، تصمیم گرفت استفاده از ذخایر استراتژیک خود را آزاد کند. پس از انتشار گزارش آژانس هسته ای سازمان ملل در باره امکان بالقوه فعالیت های نظامی هسته ای ایران، قیمت یک بشکه نقت خام برنت به 125 دلار رسید. این گزارش نگرانی از قطع صدور نفت ایران، بر اثر حمله نظامی پیشگیرانه اسرائیل به تاسیسات هسته ایران را بیشتر کرد. چنین اقدامی احتمالا سراسر منطقه را متاثر ساخته و باعث افزایش شدید قیمت نفت خواهد شد.»
رویترز اضافه کرد: «گایتنر، رئیس خزانه داری آمریکا روز جمعه به ان بی سی (NBC) گفت: "مسلما ایران می تواند آسیب زیادی به اقتصاد جهانی بزند. ما در تلاش هستیم تا این خطر را به حداقل برسانیم." نگرانی از کاهش عرضه نفت و تهدید به بستن تنگه هرمز، قیمت های نفت را به بالاترین میزان خود در 11 سال گذشته رسانده است. این امر فشار بیشتری را بر اوباما، در مبارزات انتخاباتی وارد آورده است. قیمت بنزین در آمریکا در ماه فوریه به بالاترین حد خود رسید. این قیمت به 3.65 دلار برای هر گالن رسید که 13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. انتظار می رود افزایش قیمت نفت این رقم را در تابستان به 4 دلار هم برساند. صندوق بین المللی پول نیز درباره خطرات افزایش قیمت نفت و آثار آن بر اقتصاد جهانی هشدار داده است.»
رویترز خاطر نشان کرد: «منابع صنعتی به رویترزگفتند، عربستان هفته گذشته صادرات خود را به 9 میلیون بشکه در روز رسانده است، درحالیکه صادرات معمول این کشور 7.5 میلیون بشکه در روز است. این منبع گفت: "این رقم صادراتی دلگرم کننده است ولی این اتفاق در یک هفته افتاده است و معلوم نیست بتواند ادامه پیدا کند."»