پيش بيني "حزقيل نبي" درباره آينده اسرائيل چه بود؟ /امريكا نفرين شده است و ديگر توان جلوگيري از نفوذ ايران را ندارد

قانون "مقابله با نفوذ ایران در نیم کره غربی" در حالي در كنگره آمريكا تصويب شده و توسط باراك اوباما رئيس جمهوري اين كشور ابلاغ شد كه علاوه بر تلاش امريكا براي تشديد پروژه ايران‌هراسي،‌ تحليلگران اين اقدام را شاهدي بر افزايش قدرت جهاني جمهوري اسلامي اعلام كرد‌ه‌اند.
كارشناسان مسائل بين الملل معتقدند كه قدرت راهبردي تهران نه تنها در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا و در نتيجه بيداري اسلامي در اين منطقه بلكه در آمريكاي لاتين و در حيات خلوت امريكا نيز افزايش يافته و تصويب قانون "مقابله با نفوذ ایران در نیم کره غربی" در واشنگتن را دليلي بر مدعاي خود ارزيابي كردند.
اين تحليلگران با اشاره به اينكه اين قانون، علاوه بر ايران، حزب الله لبنان را نيز شامل مي شود، چنين اقدامي را حاكي از نگراني واشنگتن از تشكيل حلقه هاي ضدامپرياليستي-ضدصهيونيستي متشكل از جريان‌ مقاومت اسلامي خاورميانه و جريان هاي چپ آمريكاي لاتين اعلام كرده‌اند.
گفتني است كه جريان هاي چپ آمريكاي لاتين چه در كشورهايي كه قدرت سياسي را چپ ها به دست گرفته‌اند و چه در كشورهايي كه چپ‌ها در حال مبارزه براي كسب قدرت هستند بويژه در مكزيك، كانادا و كلمبيا كه با ايالات متحده مرز دارند، به صورت تاريخي از آرمان‌هاي آزادي خواهانه مردم فلسطين عليه امپرياليسم و صهيونيسم جهاني حمايت كرده‌اند.
در همين زمينه مجله "ترامپت"، ارگان كليساي "خدا" در فيلادلفيا از سردمداران كليساي "اوانجليك" و يهودي-صهيونيسم در مطلبي تحت عنوان "تحريم ها عليه ايران، ترور را به خاك آمريكا نزديك مي‌كند" در سوم ژانويه 2013، نسبت به همكاري نزديك حزب الله لبنان و گروه هاي چپ مكزيك براي حمله نظامي به آمريكا ابراز نگراني كرد.
اين رسانه آمريكايي به نقل از منابع نظامي اسرائيل از نزديكي حزب الله لبنان با گروه‌هاي مبارز در مناطق شمالي مرز مكزيك با ايالات متحده خبر داد.
اين مجله آمريكايي به نقل از روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت" نوشت: دستگاه هاي اطلاعاتي غربي مدارك زيادي مبني بر همكاري گسترده شورشيان مكزيك به عنوان حاكمان بلامنازع مناطق شمالي اين كشور در مرز با آمريكا با نيروهاي حزب الله در اختيار دارند.
اين روزنامه با ابراز نگراني از اين همكاري‌ها، نسبت به استفاده حزب‌الله لبنان از اين همكاري‌ها عليه اهداف آمريكايي، اسرائيلي و غربي ابراز نگراني كرد.
مجله "ترامپت" به نقل از منابع امنيتي غربي از جمع آوري گسترده اطلاعات درباره زيرساخت‌هاي آمريكا توسط شبكه عوامل حزب‌الله خبر داده و نوشت: حزب‌الله لبنان به رهبري ايران، قدرت ايجاد شورش‌هاي اجتماعي در ايالات متحده را دارد.
اين رسانه مسيحي-صهيونيست‌هاي ايالات متحده، تهديدهاي نظامي واشنگتن و تل آويو عليه جمهوري اسلامي را هم يادآور شده و با ابراز ترديد نسبت به شكست تهران در تقابل نظامي نوشته است: دولت آمريكا ممكن است توانايي شكست ايران در يك حمله نظامي تمام عيار را داشته باشد اما توان مهار عمليات هاي "بزن در رو" گروه‌هايي چون حزب‌الله را ندارد.
ارگان كليساي مسيحي-صهيونيست‌ها در فيلادلفيا، تقابل با ايران و حزب الله لبنان را به اعتقاد به نبردهاي آخرالزماني توسط صهيونيست‌ها نيز مرتبط كرده و اضافه كرد: در عهد قديم، حزقيل نبي روزي را پيش بيني كرده بود كه در آخرالزمان، اسرائيل در محاصره تروريسم، شورش و فروپاشي اجتماعي قرار مي گيرد.
مجله "ترامپت" ادامه داد: شورشي كه حزقيل نبي پيش بيني كرده، مي‌تواند ناشي از محاصره اقتصادي آمريكا يا حتي خشونت ناشي از تروريست‌هاي خارجي باشد.
اين رسانه آمريكايي، نقل قولي از مزامير 127 داوود تحت عنوان "فقط خدا مي تواند شهر را حفظ كند نگهبان بيدار مي‌شود در حالي كه بيداري‌اش سودي ندارد" را نيز يادآور شد و نوشت: آمريكا لعنت شده است و ديگر خدا حافظ آن نيست. به همين خاطر است كه تلاش‌هاي آمريكا براي كاهش نفوذ ايران به مشكلات بزرگتري براي خودش منجر مي شود.
ارگان مسيحي-صهيونيست هاي آمريكا به كتابي چاپ اين ارگان تحت عنوان "آمریکا وانگلستان در پیام الهی" هم اشاره كرد و نوشت: در اين كتاب، چرايي غيرقابل حل بودن مشكلات كنوني ايالات متحده توضيح داده شده است.
قانون "مقابله با نفوذ ایران در نیم کره غربی" که اوایل سال جاری توسط قانونگذاران آمریکایی به تصویب رسید از وزارت امور خارجه آمریکا می خواهد که راهبردی را در مدت 180 روز تهیه کند تا با افزایش نفوذ و فعالیت ایران در این منطقه از جهان مقابله شود.
این قانون از اداره امنیت ملی آمریکا درخواست کرده است که نظارت بر مرزهای آمریکا با کانادا و مکزیک را افزایش دهد تا با هر گونه عملیات ایران مقابله کند.
همچنین بر اساس این قانون، آمریکا با برنامه های گوناگون در کشورهای آمریکای لاتین تلاش خواهد کرد که جمهوری اسلامی ایران و متحدانش را منزوی کند.
زیر مجموعه کمیته امور خارجه نمایندگان آمریکا که وظیفه مبارزه با تروریسم را بر عهده دارد در ماه مارس از اجرای این قانون حمایت کرده بود.
ایران از سال 2005 تا 2012 میلادی تعداد سفارتخانه هایش را در کشورهای آمریکای لاتین از 5 به 11 سفارتخانه افزایش داده و به دنبال افزایش روابط با این کشورها است.
مهمترین کشورهای آمریکای لاتین روابط دیپلماتیک و تجاری خودشان با ایران را در سال های اخیر افزایش داده اند.
این در حالی است که روابط کشورهای آمریکای لاتین با آمریکا کاهش یافته است.
افزایش محبوبیت ایران در کشورهای آمریکای لاتین نگرانی های زیادی را در واشنگتن به وجود آورده است.