در مصاحبه ای که حجت الاسلام هاشمی با صادق زیبا کلام داشته اند (کتاب هاشمی بدون روتوش - چاپ اول 1387صفحه 204) چنین آمده است: "اگر ما بخواهیم، اسرائیلی ها هم کمک می کنند .برای اینکه می دانند که اگر یک رابطه معمولی باشد ،امریکا می تواند روی کم کردن خصومت ما تاثیر بگذارد. اسرائیلی ها هم اینده نگر هستند.

در هفته ها و روزهای اخیر برخی افراد و گروه های به اصطلاح حامی دولت، مخالفین و منتقدین مذاکره با امریکا را ،همسو با رژیم صهیونیستی معرفی می کنند.

آنها در یک جنگ روانی غیرمنصفانه و پرحجم برای تخریب جریان مقاومت این اقدام را انجام می دهند. هدف این افراد و جریانها از ساختن چنین فضایی ، بالابردن هزینه برای منتقدین و در نهایت مجبور کردن انها به سکوت است.

حال سوال این است که آیا رژیم صهیونیستی مخالف روابط ایران با امریکا است؟ کیهان در یادداشت 10 مهرماه خود این مطلب را رد کرده و مخالفت ها و هیاهوی نتانیاهو را جنگ زرگری می داند و می نویسد: "به وضوح می‌توان دید تظاهر مقامات رژیم صهیونیستی به عصبانیت «نعل وارونه» است و هدف از آن، اولا؛ فریب اذهان عمومی در داخل و ثانیا؛ ترغیب و تشویق دولتمردان محترم به ادامه روال کنونی است! وگرنه با شرحی که گذشت نتانیاهو باید از خوشحالی در پوست خود نگنجد و با دم خود گردو بشکند!"

همچنین کیهان نیز در تمام ماههای گذشته به انحاء مختلف به این مطالب پاسخ داده اند و حریف را مطلوب رژیم صهیونیستی معرفی نموده اند. مثلا در یاد داشت" بازی در تیم گرگها "امده است: "در جريان فتنه 88، نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با صراحت اعلام كرد كه «اصلاح طلبان بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران هستند»! و شيمون پرز، رئيس جمهور رژيم كودك كش اسرائيل گفت «اصلاح طلبان به نمايندگي از اسرائيل با رژيم اسلامي ايران مي جنگند»!"

ایا واقعا همسویی وجود دارد و رژیم صهیونیستی مخالف روابط ایران با امریکاست؟ پاسخ را از زبان اقای هاشمی می دهیم. حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی صراحتامی گوید اسرائیل مخالف رابطه ما با امریکا نیست و حتی کمک هم می کنند.

 

درمصاحبه ای که ایشان با صادق زیبا کلام داشته اند (کتاب هاشمی بدون روتوش - چاپ اول 1387صفحه 204) چنین آمده است:

زیباکلام: من معتقدم - نه این که اسرائیلی ها نمی گذارند بلکه با مشکلی که ما با اسرائیلی ها داریم ،خود به خود نخواهند گذاشت که ما یک رابطه حداقلی با امریکا داشته باشیم.

هاشمی رفسنجانی: "اگر ما بخواهیم،اسرائیلی ها هم کمک می کنند .برای اینکه می دانند که اگر یک رابطه معمولی باشد ،امریکا می تواند روی کم کردن خصومت ما تاثیر بگذارد. اسرائیلی ها هم اینده نگر هستند.

زیباکلام: پس شما دارید یک نظریه دیگری مطرح می کنید.معتقدید که اتفاقا اگر ایران چرخش و تمایلی به امریکا نشان دهد ،اسرائیلی ها تلاش خواهند کرد که این تمایل گسترده شود ،چرا که معتقدند بهبود روابط ایران و امریکا همانند نوری در انتهای تونل برای اسرائیلی ها خواهد بود و گرمی میان تهران و واشنگتن نهایتا بر روی نگاه ایران به اسرائیل تاثیرخواهد گذارد.

هاشمی رفسنجانی: قطعا اسرائیلی ها مسئله را اینگونه می بینند.

زیباکلام: اگر نبینند؟

هاشمی رفسنجانی: این را شما می گویید ما اینگونه نمی فهمیم ...

حسین قاسمی