بد اخلاقی سیاسی همیشه طرفندی برای غبار آلود نمودن فضای سیاسی و ورود نفوذی ها یک جریان خاص در بین طیف غالب می باشد. دروغ پردازی ها و تهمت زنی هایی که در عرصه های حساس سیاسی بیشتر می شود. در حال حاضر و با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی این رذیله اخلاقی غالباً در بین اهالی سیاست بیشتر دیده می شود. پس از سخنان چند روز گذشته احمد توکلی این بار یکی از حقوق بگیران وی در اظهاراتی متناقض به ایراد توهین های مکرر نسبت به بزرگان جبهه اصولگرایی پرداخت.

در همین باره رهبر معظم انقلاب در تبیین موضوع نسبت اخلاق و سیاست در سیره امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: "سياست اميرالمؤمنين هم، آميخته‌‌‌‌‌ى با معنويت است، آميخته‌‌‌‌‌ى با اخلاق است، اصلاً منشأ گرفته‌‌‌‌‌ى از معنويت على و اخلاق اوست. سياست اگر از اخلاق سرچشمه بگيرد، از معنويت سيراب بشود، براى مردمى كه مواجه با آن سياستند، وسيله‌‌‌‌‌ى كمال است، راه بهشت است؛ اما اگر سياست از اخلاق جدا شد، از معنويت جدا شد، آن وقت سياست‌‌‌‌‌ورزى ميشود؛ يك وسيله‌‌‌‌‌اى براى كسب قدرت، به هر قيمت؛ براى كسب ثروت، براى پيش بردن كار خود در دنيا. اين سياست ميشود آفت؛ براى خود سياست‌‌‌‌‌ورز هم آفت است، براى مردمى هم كه در عرصه‌‌‌‌‌ى زندگى آنها اين سياست ورزيده ميشود هم آفت است." (1388/06/20)

به دنبال تاکیدات فراوان بزرگان و دلسوزان نظام و طیف اصولگرایان و بخصوص حضرات آیات مهدوی کنی، مصباح یزدی و محمد یزدی مبنی بر حفظ وحدت اصولگرایان و پرهیز از تخریب گروه ها و شخصیت های مختلف اصولگرایی همچنان شاهد برخی از بد اخلاقی‎ها و بدرفتاری‌ها از سوی شخصیت های همیشه طلبکار هستیم.

این بار امیر سیاح از کارشناسان مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما و از دوستان و هم پیمانان احمدتوکلی که بر حسب اتفاق سردبیری سایت الف را نیز عهده دار است در گفتگویی با خبرنگار "زندگی" بار دیگر با ایراد توهین های مکرر، ادعای بی اساس یکی بودن جریان انحرافی و جبهه پایداری تکرار نمود.

این عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در این خصوص در اظهاراتی غیر کارشناسانه بیان می دارد که: " تصور می کنم جبهه پایداری با جریان انحرافی دو روی یک سکه هستند و هر دو می خواهند در اصولگرایان انشقاق ایجاد شود و هر دو این جریان ها، دولت ساخته هستند."

سردبیر سایت احمد توکلی با نادیده گرفتن روحانیون و چهره های خوش نام و انقلابی در میان اعضای جبهه پایداری و همچنین حمایت برخی از علمای طراز اول و انقلابی از این جبهه، در ادامه می گوید: " طبیعی است که تعدد لیست مناسب نیست و ممکن است رای اصولگرایان را بشکند، اما اینگونه نیست که تصور کنیم گروهی که خودشان را «پایداری» می نامند، آنقدر مهم باشند تا در صورت ارایه لیست از سوی این جریان، بتوانیم از آن در مقابل لیست جبهه متحد اصولگرایان به عنوان لیست دوم یاد کنیم."

وی در ادامه سخنانش(!) گفت: "لیست های متفرقه در انتخابات زیاد است و متملقان آقاي احمدي نژاد اعم از جریان انحرافی و جبهه پایداری نیز از همان لیست های متفرقه خواهند بود و هیچ وزنی در برابر جبهه متحد اصولگرایان نخواهند داشت."

این سخنان موهون و ناروا در حالی است که بزرگان و شخصیت های جبهه پایداری بارهای بار هشدارهای خود را در خصوص جریان های متعدد انحرافی در انقلاب اسلامی و همچنین خطر روی کار آمدن مجدد فتنه گران و ساکتین فتنه را داده اندبیان داشته اند.

همچنین احمد توکلی از اصلی ترین افراد جریان مخالف جبهه پایداری چندی پیش نیز در اظهار نظری تخریبی و البته در تناقض با همکارش سیاح، بیان داشته بود که: "اگر لیست دوستان جبهه پایداری در انتخابات رأی بیاورد خسارت‌های زیادی را به کشور می‌زند! البته من معتقدم اعضای جبهه پایداری در انتخابات مجلس رأی نمی‌آورند! فقط رأی‌ها را می‌شکنند."

ترس و واهمه از اقبال عمومی مردم به گفتمان جبهه پایداری که قرائتی متفاوت با برخی اصولگرایان در مواجهه با ساکتین فتنه و منحرفین انقلاب اسلامی و همچنین مفسدین اقتصادی و دست اندازان به بیت المال مسلمین را دارد، در گفتار برخی از چهره های نو رسیده و بعضاً سابقه دار سیاسی به هیچ وجه قابل کتمان نبوده و هر روز با ایراد اتهام و توهین های مکرر به این گفتمان انقلابی و ولائی در صدد تخریب این جریان هستند.

غفلت از برخی نکات را با استمداد از آیه شریفه «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون» و سخنان مقام معظم رهبری، به این دوستان گوشزد می نمائیم: "مكتب سياسى اسلام فكر درست و سخن نوى خود را با تبيين در فضاى ذهن بشريت رها مى‏كند و مثل نسيم بهارى و عطر گلها در همه‏جا مى‏پيچد. كسانى كه شامه‏ى درستى داشته باشند، آن را استشمام مى‏كنند و از آن بهره مى‏برند؛ همچنان‏كه امروز در بسيارى از كشورهاى دنيا بهره‏ى آن را برده‏اند." (1383/03/14)