رادیو فردا وابسته به سیا: جمهوری اسلامی سازمان مجاهدين خلق ايران را به ترور سياست‌مداران و مردم بی‌دفاع ايران به خصوص در سال‌های نخست روی کار آمدن خود متهم می‌کند.

در پی تعطیلی مقر منافقین در عراق و همچنین اظهارات سید محمود علوی وزیر اطلاعات در خصوص این رویداد، رسانه های ضدانقلاب به این اظهارات پرداختند.

 

به نوشته وب سایت رادیو فردا وابسته به "سیا" «دو وزارت اطلاعات و امور خارجه جمهوری اسلامی در موضع‌گيری‌های جداگانه‌ از تخليه کامل و تعطيلی اردوگاه اشرف در عراق ابراز خرسندی کردند.

مقام‌های عراقی روز چهارشنبه گذشته رسما اعلام کردند که اردوگاه اشرف «به‌ طور کامل» از «۴۲ نفر باقی‌مانده» از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران تخلیه شده است.

 

در واکنش به این خبر، محمود علوی، وزير اطلاعات در دولت حسن روحانی، روز پنج‌شنبه، ۲۱ شهريور، به خبرنگاران گفت که «شعله‌های خشم ملت عراق زبانه کشيد و سرنوشت مزدوران گمراه و منافق را تبديل به خاکستر کرد»."

 

 

رادیو فردا در ادامه نوشت: "مقام‌ها و شخصيت‌های سياسی جمهوری اسلامی از سازمان مجاهدين خلق ايران و اعضای آن به عنوان «منافق» نام می‌برند."

 

رادیو فردا با اشاره به بیانیه وزارت خارجه نیز نوشت: "وزارت امور خارجه ايران هم در بيانيه‌ای که روز جمعه، ۲۲ شهريور، صادر شد، با ابراز خرسندی از تعطیلی کامل اردوگاه اشرف، از آن چه «تلاش‌های صادقانه دولت عراق در اين رابطه» خوانده تشکر و قدردانی کرد.

در بيانيه وزارت امور خارجه ایران آمده است که جمهوری اسلامی پيش از اين در چندين نوبت به نماينده سازمان ملل متحد در عراق نسبت به «تداوم حضور اعضای اين سازمان تروريستی در اردوگاه اشرف و شرارت‌ها و ماجراجويی‌های آ‌نها» هشدار داده بود.

وزارت امور خارجه در این بیانیه افزوده است که «اقدامات اين سازمان تروريستی و برخی حاميان شناخته شده آنان در اتهام‌زنی به ديگران از جمله درگيری‌های اخیر اردوگاه اشرف نيز نمونه‌ای از توطئه‌ها و ماجراجويی آنان است»."

 

رادیو فردا با اشاره به انفجارهای دهم شهريور در اردوگاه اشرف نوشت: "در پی این انفجارها بيش از ۵۰ نفر از اعضا و کادرهای ارشد سازمان مجاهدين خلق ايران کشته شدند. اين تعداد تقريبا نيمی از افرادی را تشکیل می‌دادند که در ماه‌های اخير در اين اردوگاه باقی مانده بودند و به دستور رهبری مجاهدين خلق از انتقال به اردوگاه الحريه يا ليبرتی در بغداد خودداری می‌کردند."

رادیو فردا در ادامه نوشت: "سازمان مجاهدين خلق ايران که اکثر اعضای آن به اردوگاه حريه (ليبرتی) انتقال داده شده‌اند، دولت عراق را مسئول «حمله» به اردوگاه اشرف می‌داند. دولت عراق این اتهام را تکذيب کرده و دليل اين رخداد مرگبار را «انفجار در بشکه‌های نفت و گاز در پی درگيری احتمالی داخلی» عنوان کرده است."

"اردوگاه اشرف مقر اعضا و رهبری سازمان مجاهدين خلق در شمال بغداد بود که در سال ۱۳۶۵ و در اوج جنگ ايران و عراق، توسط صدام حسين در اختيار اين سازمان قرار داده شد. حمله دو سال بعد نيروهای مجاهدين خلق به ايران از همين اردوگاه سازماندهی و اجرا شد."

 


این وب سایت با اشاره به سخن وزير اطلاعات که گفته «فروپاشی قرارگاه مرکزی منافقين قابل پيش‌بينی و فرايندی طبيعی بود» با بیان اینکه جمهوری اسلامی سازمان مجاهدين خلق ايران را به ترور سياست‌مداران و مردم بی‌دفاع ايران به خصوص در سال‌های نخست روی کار آمدن خود متهم می‌کند نوشت: "پس از انفجارهای دهم شهريور جاری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نيز بيانيه‌ای منتشر و از «حمله مجاهدان شهيد عراقی» به اين اردوگاه ابراز خوشحالی کرد.

سپاه پاسداران در بيانيه خود تصريح کرد که مرگ اين افراد موجب «تشفی» خاطر کسانی شد که اعضای خانواده خود را در عمليات‌های سازمان مجاهدين خلق از دست داده‌اند.

وزير اطلاعات نيز آن چه «انتقام مردم عراق از اين گروهک» خوانده را «مرهمی بر زخم‌های ملت مظلوم ايران» دانست که، به گفته او، «زخم‌های بسياری از منافقين بر تن دارد»."

 

 

وب سایت انگلیسی بی بی سی فارسی نیز در این باره نوشت: حمله اخیر به این مجموعه واکنش های گسترده‌‌ای را بر انگیخت. نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق و کمیساریای عالی حقوق بشر با انتشار بیانیه‌‌ای این حمله را محکوم کردند. مقامات اتحادیه اروپا و آمریکا نیز حمله به ساکنان اردوگاه اشرف را محکوم کرده و خواستار رسیدگی به این واقعه شدند اما در مورد عامل حمله، اظهار نظری نکرده‌اند.

 

بی بی سی فارسی در ادامه نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای از کشته‌‌شدن این اعضای سازمان مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف، ابراز خوشحالی کرده است.

 

رادیو فرانسه نیز در خصوص ناپدید شدگان دهم شهریور اردوگاه منافقین با بیان اینکه سازمان مجاهدین خلق ایران [منافقین] بعید ندانسته که این هفت تن ربوده شده تا به دولت جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شوند؛ نوشت: هر چند دولت ایران مسئولیت خود را در کشتار اردوگاه اشرف نپذیرفته، اما، عالیترین مقامات نظامی، سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی از کشته شدن دهها تن از کادرهای سازمان مجاهدین خلق ایران در اردوگاه اشرف ابراز رضایت نمودند و آن را مهمتر از "عملیات مرصاد" نامیده اند که در واقع عملیات جمهوری اسلامی برای دفع حملۀ سازمان مجاهدین خلق در سال 1368 از طریق خاک عراق به حکومت اسلامی تهران بود.

 

العربیه، رسانه وابسته به خاندان آل سعود نیز نوشت: «وزارت خارجه ایران در بیانیه اش ضمن رد اتهام دست داشتن در قتل عام اخیر اعضای مجاهدین در اردوگاه اشرف تصریح کرده که:" ایران اقدامات این سازمان "تروریستی" و برخی حامیان شناخته شده آنان در اتهام زنی به دیگران از جمله درگیری های اخیر اردوگاه اشرف نیز نمونه ای از توطئه‌ها و ماجراجویی آنان است."

 

 

العربیه با اشاره به نگرانی آمریکا از سرنوشت منافقین نوشت: "ایالات متحده آمریکا با ابراز نگرانی از این رخداد و محکوم کردن حمله به آن، خواستار انجام تحقیقات بازرسان سازمان ملل در مورد آن شده است."