روز گذشته با پلمپ سایت غنی سازی شهید احمدی روشن تعطیلی بیش از 50 درصد از فعالیت های هسته ای کشور برای دریافت قسطی 4/2 میلیارد دلار آغاز گردید. اما اجرایی شدن توافقنامه ژنو با واکنش ها مختلفی در داخل کشور روبرو گردید که سکوت تامل برانگیز اصلاح طلبان و اعتدالیون از یک سو و ناراحتی اصولگرایان(واقعی) از این رویداد تلخ از سوی دیگر را تا کنون شاهد بوده ایم.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما»، روز گذشته با پلمپ سایت غنی سازی شهید احمدی روشن تعطیلی بیش از 50 درصد از فعالیت های هسته ای کشور برای دریافت قسطی 4/2 میلیارد دلار آغاز گردید.

اما اجرایی شدن توافق نامه ژنو با واکنش ها مختلفی در داخل کشور روبرو گردید که سکوت تامل برانگیز اصلاح طلبان و اعتدالیون از یک سو و ناراحتی اصولگرایان از این رویداد تلخ از سوی دیگر را تا کنون شاهد بوده ایم.

در همین خصوص علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شب گذشته شبکه دو سیما ضمن وارد دانستن برخی از نقدها به توافق نامه ژنو بیان داشت: ما با توافق ژنو از حق غنی سازی خود عدول نکرده ایم، ما به اندازه ای سه چهار سال سوخت بیست درصد ذخیره داریم و انباشت سوخت بیش از این برای ما مفهوم ندارد.

وی افزود: البته ما اذعان می کنیم که این تفاهم نامه ایده ال نیست؛ ایده ال این بود که فتوای مقام معظم رهبری مبنای عمل قرار می گرفت، اما به هر حال آنها مثل ما فکر نمی کنند. تا به امروز دست برتر با ایران بوده است؛ آنها تحت تاثیر لابی صهیونیسم هستند و آنها از این توافق نگران هستند.

همچنین قائم مقام بانک مرکزی از کاهش نرخ ارز طی روزها و ماه‌های آینده به دلیل گشایش‌های ارزی ایجاد شده از رفع بخشی از تحریم ها خبر داد و گفت: 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران طی دوره زمانی هشت ماهه از طریق حساب‌های بانک مرکزی وارد کشور می‌شود که اتفاق بزرگی برای کشور به حساب می‌آید.

امروز نیز قاضی‌پور نماینده ارومیه در تذکر کتبی به وزیر امورخارجه بیان داشته بود: متن کامل و ترجمه توافق‌نامه ژنو را سریعا در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دهید.

سید حسین نقوی حسینی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگویی خبر از اعضای هیات نظارت بر توافق نامه هسته ای داده و بیان نموده بود:‌ هیات تخصصی نظارت بر اجرای توافقنامه هسته ای درکمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تشکیل می شود. علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی، وحید احمدی رئیس کمیته روابط خارجی و محمدرضا محسنی ثانی رئیس کمیته امنیت و چهار نفر ازمتخصصین هسته ای مجلس یعنی نجابت، زاکانیٕ، کارخانه ای ویک نماینده دیگر اعضای این هیات تخصصی نظارت بر اجرای توافق ژنو هستند.

امروز نیز حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در جلسه علنی پارلمان گفت: من ابتدا روز سی‌ام دی‌ماه 1392 را تسلیت می‌گویم، روزی که دسترنج و حاصل تلاش دانشمندان هسته‌ای کشورمان متاسفانه به این شکل در حال از بین رفتن است و ما علی‌رغم اینکه نمایندگان مردم‌ایم فعلا ماموریم که سکوت کنیم تا مباحث به پیش رود.

همچنین اکثر روزنامه های جریان اصولگرایی در کشور روز گذشته با درج تیترهای هشدار دهنده نسبت به اجرایی شدن توافق نامه ژنو و تعطیلی نیمی از فعالیت های هسته ای کشور تذکراتی را بیان داشته بودند و از آن طرف روزنامه های جریان اصلاحات و حامی دولت نیز با پوشش جهت دارد آغاز اجرایی شدن توافقنامه هسته ای نتوانسته بودند خوشحالی خود را از این رویداد تلخ پنهان کنند.