اوباما به همراه تعداد دیگری از رهبران کشورهای اروپایی تا کنون با وجود کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از کودکان هیچ تلاشی برای پایان دادن به جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه انجام ندادند.

از ابتدای آغاز شدن بحران جدید در غزه ، آمریکا تمام تلاش خود را برای حمایت از صهیونیستها به کار برده است. اوباما به همراه تعداد دیگری از رهبران کشورهای اروپایی ، تا کنون با وجود کشته و زخمی شدن تعداد زیادی ازکودکان ، زنان و مردان فلسطینی هیچ تلاشی برای پایان دادن به جنایت های صهیونیستها در غزه انجام نداده و سازمان ملل نیز تنها به بیان اظهار نگرانی در این زمینه بسنده کرده است .

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از رسانه های غربی ، دولت اوباما با این حال تلاشهای جدیدی برای حمایت از صهیونیستها انجام داده و از تمام راههای ممکن به فکر کم کردن میزان خسارت های اقتصادی دولت نتانیاهو در این مدت است . این تلاشها به گونه ایست که حتی به نظر می رسد جان جان کری وزیر امور خارجه آمرکیا نیز برای پیشبرد این هدف ، ارزش چندانی ندارد . با وجود اینکه سازمان های هوایی ورود و خروج هر گونه هواپیما به سرزمینهای اشغالی را ممنوع کرده و اعلام کرده اند خطرات زیادی برای مسافران در زمان جنگ وجود دارد ، جان کری با هواپیمای خود به فرودگاه تل آویو رفت و این قوانین را زیر پا گذاشت تا نشان دهد از هیچ تلاشی برای کم کردن میزان خسارت های اقتصادی دولت صهیونیستی فروگذاری نمی کند.

مقامات اسرائیلی با این حال طی چند روز گذشته به شدت نگران ممنوعیت پرواز شرکتهای هواپیمایی آمریکا به اسرائیل بوده اند. علت ممنوعیت پرواز هواپیماها به تل آویو، شلیک راکت به سمت اسرائیل است. سامانه گنبد آهنین اسرائیل، راکتهایی را که به سمت تل آویو و دیگر شهرهای اسرائیلی شلیک می شود رهگیری می کند اما نگرانی درباره امنیت فرودگاه تل آویو جدی است. مقامات آمریکایی نیز درست به علت همین نگرانی، پرواز هواپیماهای خود را به فرودگاه بن گورین تل آویو ممنوع کرده اند. وزیر حمل و نقل اسرائیل از این تصمیم آمریکا به شدت ناراحت شده و آن را به منزله تشویق تروریستها توصیف کرده و اینکه حماس دقیقا به دنبال همین هدف بوده است. به همین علت، مقامات اسرائیلی به شدت در تلاش هستند تا ممنوعیت مذکور برداشته و پرواز هواپیماهای آمریکایی به سمت اسرائیل از سر گرفته شود. کار به جایی رسیده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در همین خصوص با جان کری وزیر امورخارجه آمریکا به گفتگو پرداخته است. اما تاکنون سازمان هوایی آمریکا همجچنان به ممنوعیت پرواز به سمت سرزمینهای اشغالی رای داده است و ممنوعیت پرواز هواپیماها به تل آویو برداشته نشده است.

اما در شرایطی که مناقشه غزه وارد شانزدهمین روز خود می شود و شرکت های هواپیمایی جهان نیز از ترس حملات راکتی، پروازهای خود را به اسرائیل متوقف کرده اند، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در راستای ماموریت برای برقراری آتش بس در باریکه غزه وارد اسرائیل شد.

به گزارش سی ان ان ، در شرایطی که سازمان هواپیمایی آمریکا بعد از اصابت راکتی به نزدیکی باندپرواز فرودگاه تل آویو، پروازها به مقصد اسرائیل را متوقف کرد، جان کری از طریق هوایی از قاهره وارد فرودگاه تل آویو شد تا نشان دهد این پرواز ها دوباره باید از سر گرفته شود.

ورود کری به اسرائیل یک روز بعد از آن صورت گرفت که راکت شلیک شده از غزه به منطقه ای نزدیک فرودگاه تل آویو اصابت کرد. این امر مقامات هواپیمایی آمریکا را بر آن داشت برای مدت 24 ساعت همه پروازهای تجاری به مقصد اسرائیل یا از مبدا اسرائیل را لغو کنند. مقامات هوایی اروپا نیز تصمیم مشابهی را اتخاذ کردند.

نتانیاهو از کری درخواست کرد این ممنوعیت را که برای اولین بار از زمان جنگ سال 1990-1991 خلیج فارس اعمال می شود لغو کند. کری نیز به وی اطمینان داد این امر صرفا دلایل امنیتی دارد و ظرف یک روز در آن بازبینی خواهد شد.

شرکت هواپیمایی رویال اردن نیز پروازهای خود را به اسرائیل لغو کرد. با این حال شرکت هواپیمایی یو اِس ایرویز آمریکا گفت ظرف یک روز پروازهای مستقیم خود را به اسرائیل از مبدا فیلادلفیا از سر خواهد گرفت.