«کاخ سفید می گوید، حتی بعد از اجرای توافق جامع، تحریم ها علیه ایران باقی خواهند ماند... به همین علت هم بود که در توافق موقت ژنو، مشخصا از عبارت "تحریم های مربوط به برنامه هسته ای" استفاده شد.»

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» ؛ روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost) تیتر یک امروز خود را به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 اختصاص داده و این موضوع را مهمترین مورد اختلاف بین آمریکا و اسرائیل عنوان می کند.
در ابتدای این نوشتار که زیر عنوان "آمریکا خود را برای توافق با ایران و واکنش اسرائیل، آماده می کند" تنظیم شده، می خوانیم: مقامات آمریکایی و اسرائیلی در تمامی سال گذشته درگیر طیف گسترده ای از موضوعات بوده اند.
منازعات و اختلافات آن ها در موضوعاتی چون صلح با فلسطینی ها، سرنوشت سوریه و حتی حمایت از اوکراین، به شکل غیرحکیمانه ای عمومی و علنی شده است. اما شاید هیچ موضوعی، اضطراری تر از هشدارهای اخیر اورشلیم درباره چشم انداز معامله هسته ای ایران نباشد.
توضیح برخی عبارات به کار رفته در توافق موقت ژنو توسط حجت الاسلام نبویان
جروزالم پست، حمایت ایران از جبهه مقاومت را "گسترش شبکه تروریستی" لقب داده و نگرانی اسرائیل را توانایی بیشتر ایران در این زمینه پس از توافق هسته ای عنوان می کند. براین اساس، نتانیاهو نگران است که پس از توافق جامع، درهای ایران به سوی تجارت جهانی باز شود.
در ادامه این گزارش آمده است: کاخ سفید می گوید، حتی بعد از اجرای توافق جامع، تحریم ها علیه ایران باقی خواهند ماند. در واقع، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم ها را به سه دسته مرتبط با تروریسم، حقوق بشر و برنامه هسته ای، تقسیم کرده است. به همین علت هم بود که در توافق موقت ژنو، مشخصا از عبارت "تحریم های مربوط به برنامه هسته ای" استفاده شد.
وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم های ضدایرانی را به سه دسته تقسیم کرده است
جروزالم پست افزود: با این وجود هنوز نگرانی اساسی این است که توافق جامع هسته ای این امکان را در اختیار ایران قرار دهد که ظرف چند ماه اورانیوم لازم برای یک کلاهک هسته ای را غنی سازد.
صهیونیست ها در بیش از ده سال گذشته مرتبا این ادعا را تکرار کرده اند که ایران تا چندماه دیگر به سلاح هسته ای دست خواهد یافت.
جروزالم پست در خاتمه می نویسد: نزدیکترین متحدان و همفکران نتانیاهو از حالا، بیان علنی نگرانی ها را آغاز کرده اند. ران درمر، سفیر اسرائیل در آمریکا که از زمان آغاز به کارش در تابستان قبل سکوت کرده بود، طی دو هفته گذشته چندین بار نسبت به ایجاد "توافق بد" با ایران هشدار داده است.
آیپک [بزرگترین لابی اسرائیل در آمریکا] نیز روز سه شنبه درمورد برداشتن این گام هشدار داد.
سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا و وندی شرمن، معاون امور سیاسی وزارت خارجه و رئیس مذاکراه کنندگان آمریکایی در گفتگو با ایران، وظیفه خواهند داشت نتانیاهو را قانع کنند که توافق درحال شکل گیری در وین نه فقط برای 20 جولای بلکه برای سال های آینده، قابل اجراست.