یکی ازاهدافی که در تهدید نرم مورد توجه قرار می گیرد، ایجاد فساد عقیدتی و اخلاقی و گسترش آن در بین دختران و پسران دانش آموز است.

به تازگی در برخی از مدارس دخترانه یکی از شهرهای استانهای غربی کشور سی دی هایی حاوی سریالهای فارسی وان به صورت گسترده توزیع شده است.
این گزارش می افزاید : مدتی است که شبکه فارسی وان میهمان ناخوانده خانواده های ایرانی است، آسیب های برنامه های این شبکه که به مراتب بدتر از شبکه های معاند و مخالف نظام است، پایه های زندگی و کانون خانواده ایرانی را هدف گرفته است.
با نگاهی از منظر مطالعات فرهنگی می توان اینطور بیان کرد که محتوای متون سریال های فارسی وان در پی القاء یک ایدئولوژی به مخاطبان ایرانی است ، ایدئولوژی که در مدت زمانی نه چندان طولانی قادر است دودمان خانواده ایرانی را بر باد دهد.
محتوای سریال ‌های این کانال مخرب ماهواره ‌ای بنیان خانواده را هدف قرار داده است به طوری که در سریال های آن نشان می دهد، فردی موفق، زیبا، جسور، باهوش، در عین حال که خانواده دارد، با دیگران هم ارتباط نامتعارف برقرار می ‌کند و از زندگی خود نیز لذت می برد که این امر می‌ تواند آثار زیانباری را برای خانواده‌ های ایرانی به دنبال داشته باشد