به نقل از يك منبع مطلع از توصيه‌هاي آيت الله‌العظمي سيستاني خطاب به حجت‌الاسلام هاشمي رفسنجاني منتشر نمود.

 

قلم پرس - آيت الله‌العظمي سيد علي حسيني سيستاني كه در نجف اشرف زندگي ميكند در ديدار خود با حجت‌الاسلام هاشمي رفسنجاني به نكات ظريفي اشاره كرده بود كه امروز اهميت آن بيشتر عيان شده است و ضمير روشن و نوراني اين عالم با بصيرت را هويدا ميكند.

 

 به نقل از يك منبع مطلع ، هنگامي كه حجت‌الاسلام هاشمي رفسنجاني به اطاق وارد شد ، آيت الله سيستاني ايشان را در بغل گرفت و بعد از احوال پرسي مختصر صحبت‌ها شروع شد.

 

شروع‌كننده سخنان هم هاشمي رفسنجاني بود كه خطاب به آيت الله سيستاني گفت :شما در قضاياي عراق خيلي خوب عمل كرده‌ايد و من آمده ام از شما تشكر كنم و اميدوارم با قدرت و نفوذي كه داريد ائتلاف شيعه را تقويت كنيد.

 

آيت الله سيستاني به رسم همه علما كه خودشان را هيچ كاره مي‌دانند و به قول معروف شكسته نفسي مي‌كنند در جواب گفت :من كاره‌اي نيستم ، اينجا چيزي دست من نيست و اختياردار من نيستم .

 

حجت‌الاسلام هاشمي رفسنجاني نيز در پاسخ اظهار داشت:بله حضرتعالي قانونا اختياري نداريد ولي نفوذتان زياد است و مي‌توانيد كارهاي فوق قانون انجام بدهيد و مردم عراق و مسئولين هم از شما اطاعت مي‌كنند.

 

اين منبع آگاه در ادامه گفت:پيدا بود كه آيت الله سيستاني قصد ندارد به اين بحث تن بدهد،لذا در جواب گفت:شما اگر خودتان در ايران متحد باشيد همه مشكلات حل خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام هاشمي رفسنجاني نيز در پاسخ اظهار داشت:ما اختلاف نداريم ، من و رهبري با هم خيلي خوب هستيم و هيچ مشكلي نداريم . البته گاهي اختلاف نظرهائي پيش مي‌آيد ولي هر جا نتوانيم حل كنيم من از ايشان تبعيت مي‌كنم آيت الله سيستاني نيز در مقابل اظهار داشت : بله خبر دارم كه شما گفته ايد نظر ايشان برايتان حجت است و تبعيت مي‌كنيد ولي مصاحبه آقاي زيباكلام باشما را كه خواندم ديدم شما با هم اختلاف زيادي داريد. اين كتاب براي من مهم بود و من آنرا دو بار خواندم .

 

حجت‌الاسلام هاشمي رفسنجاني گفت : اينها مهم نيست چون مباحث فكري است ، آنچه مهم است اين است كه در عمل ما متحد عمل مي‌كنيم و به نظر رهبري عمل مي شود.

 

سايت رهوا در ادامه گزارش داد:اين بحث هرچه ادامه پيدا كرد ، آيت الله سيستاني قانع نشد و حدود نيمساعت از زمان ملاقات به بحث پيرامون همين مطالب گذشت.