روز گذشته در حالی که رئیس‌جمهور از اهمیت انتقاد و تحمل منتقدان سخن می‌گفت، هیئت نظارت بر مطبوعات یک نشریه منتقد دولت را توقیف و به دو نشریه دیگر تذکر داد و پرونده آنان را به مراجع قضایی ارسال کرد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از کیهان،‌ هیئت نظارت بر مطبوعات به ریاست وزیر ارشاد فعالیت می‌کند و این هیئت دیروز هفته نامه یالثارات الحسین را توقیف کرد و به روزنامه وطن امروز و هفته نامه 9 دی تذکر داد. پیش از این برخی گزارش‌ها از علاقه و پیگیری ویژه وزیر ارشاد برای اعمال محدودیت علیه رسانه‌های منتقد دولت حکایت می‌کرد و این در حالی است که وی در قبال نشریات ضد انقلاب، ساختارشکن و ضد ارزشهای اسلامی با خوش‌بینی و حسن‌ظن و تحمل رفتار می‌کند که آخرین نمونه آن نسبت به روزنامه زنجیره‌ای بهار است.

علی جنتی دیروز در جریان پاسخ به سوال حمید رسایی - ساعتی قبل از اعلام خبر مربوط به توقیف و تذکرات هیئت نظارت- به توجیه موضع جانبدارانه خود نسبت به روزنامه زنجیره‌ای بهار پرداخت که روز قبل از عید غدیر، حق امامت و حکومت امیرمومنان(ع) را انکار کرده بود. وزیر ارشاد درباره روزنامه بهار گفت؛ توقیف، اشد مجازات است ... بنده برای این موضوع اظهار تاسف کردم که نباید به سمت توقیف روزنامه‌ها رفت. چون راه‌های دیگری همچون تذکر شفاهی، کتبی و ارجاع به دادگاه و در نهایت توقیف و لغو پروانه وجود دارد. هنر این نیست که بلافاصله روزنامه‌ای را توقیف کنیم بلکه باید تا آنجایی که می‌توان موارد دیگر را اعمال کرد.

با توجه به این که انتشار این مقاله از روی عمد نبوده و اشتباهی صورت گرفته است به نظر می‌رسید این مورد جزء موارد تخفیف به شمار می‌رفت و نباید اشد مجازات در نظر گرفته می‌شد.

ساعتی بعد از این سخنان که نمایندگان را قانع نکرد و با کارت زرد برای آقای وزیر همراه بود، هیئت نظارت به ریاست وی، اشد مجازات را برای یک نشریه منتقد به دولت در نظر گرفت و به دو نشریه دیگر تذکر داد تا این سوال پیش آید که چرا تحمل مدیرانی از این دست، متوجه رسانه‌های کینه‌توز نسبت به ارزشهای اسلامی و اصل انقلاب و نظام است اما منتقدان دولت، مغضوب واقع می‌شوند.

این اتفاق دیروز در حالی رخ داد که همزمان رئیس‌جمهور در نشست مشترک دولت با استانداران گفته بود: انتقاد به نفع ماست، بگذاریم جامعه باز و آزاد باشد... یادمان باشد نباید از نقد بهراسیم و ناراحت شویم بلکه آزاد بگذاریم تا هر کسی نقد کند به ویژه اگر سالم، سازنده و دلسوزانه باشد بهترین کمک برای ماست. حتی اگر اهداف دیگری هم پشت نقد پنهان باشد این دولت آن را به راحتی تحمل می‌کند... دولت در عمل نشان خواهد داد که آستانه تحمل بالایی خواهد داشت... ما در مذاکرات می‌گوییم برویم دنبال بازی برد-برد. اگر برد-باخت شد، ادامه پیدا نمی‌کند.

شایان ذکر است اعمال محدودیت و اشد مجازات علیه نشریات منتقد دولت در حالی است که هم‌اکنون با کوتاهی‌های وزارت ارشاد، برخی عناصر نشاندار ضدانقلاب و فتنه‌گر و گروهکی، در طیفی از نشریات و رسانه‌ها فعالند و با ژست دروغین حمایت از دولت، علیه اصل نظام و انقلاب قلم می‌زنند.

همین طیف درصدد احیای انجمن تعطیل شده انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هستند و این در حالی است که برخی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن نظیر رجب مزروعی و حسین باستانی و... به کشورهای اروپایی پناهنده شده‌اند و در خدمت رسانه‌های رسمی ضدانقلاب بیگانه قرار دارند.