اهميت اين شکار بزرگ و صيد طلايي"ط.م" و اطلاعات و مدارک مکشوفه از آن چنان بالاست که اين عمليات بعد از بازداشت تروريست‌هاي اسرائيلي، دومين اقدام بزرگ امنيتي در سال جاري مي‌باشد.

بدنبال انتشار خبر کوتاهي در روزهاي گذشته مبني بر بازداشت فردي به نام «ط.م» در فرودگاه امام خميني (ره) و هنگام مراجعت از ترکيه، واکنش سريع و عجيب رسانه سعودي «العربيه» به تنهايي کافي بود تا اهميت فوق العاده خبر را برساند؛ اهميتي که سرويس‌هاي اطلاعاتي حامي فتنه را مجبور به دخالت اورژانسي يکي از بازوهاي رسانه‌اي خود در ماجرا کرده بود.

اصل داستان از اين قرار است که پس از انتشار خبر کوتاه باشگاه خبرنگاران و در حالي که هنوز اسم کامل فرد بازداشت شده را به دست نياورده بوديم، «العربيه» در اقدامي شديدا عجولانه، اسم کامل متهم و حتي سمت او (معاون هماهنگي ستاد يکي از سران فتنه 88) را اعلام نمود!‌ اقدام عجيب «العربيه» موجب حساسيت هر چه بيشتر خبرنگاران ما نسبت به خبر مورد نظر و پي گيري هرچه بيشتر و جدي تر ابعاد خبر گرديد.

نتيجه پي گيريهاي مستمر خبرنگاران ما آن است که فرد بازداشت شده، نقشي کليدي در تشکيلات مخفي فتنه گران داخل بعهده داشته، رابط برخي از فتنه گران معروف و پر سابقه با اردشير امير ارجمند -مشاور فراري يکي از سران فتنه- بوده و برنامه‌هاي مفصلي در جهت راه اندازي تشکيلات مخفي فتنه گران و ارتباطات پنهان آنها بعهده داشته است.

در اين راستا يک منبع مطلع با «صيد طلايي» خواندن عمليات بازداشت «ط.م» به خبرنگار ما گفت: اهميت اين شکار بزرگ و اطلاعات و مدارک مکشوفه چنان بالاست که (از نظر او) اين عمليات بعد از بازداشت تروريست‌هاي اسرائيلي، دومين اقدام بزرگ امنيتي در سال جاري مي‌باشد. اين منبع مطلع افزود: بعد از ضربات کاري وارد شده به فتنه گران 88 و عوامل تشکيلاتي و عملياتي آن، سران و حاميان خارجي فتنه در صدد طراحي تشکيلات آهنين و ساز و کارهايي مطمئن براي فتنه انگيزي مجدد در انتخابات رياست جمهوري سال آينده هستند. بر اين مبنا و با استفاده از تجارب تشکيلاتي و ارتباطي گروهک منافقين و اطلاعات و امکانات برخي سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه و با بهره گيري از عوامل فراري فتنه 88 و تعدادي از عناصر اصلي و به اصطلاح سفيد فتنه در داخل، مقدماتي را فراهم کرده بودند که متهم «ط.م» نقشي مبنايي در پياده سازي و مديريت آن ايفا مي‌نمود.

اين منبع مطلع افزود: همچنان که در کيس جمالي فشي (تروريست عامل اسرائيل) تدابير حفاظتي چند لايه موسوم به «ويندوز قرمز» براي ارتباط او با موساد طراحي شده بود، در اينجا نيز سازمان و ارتباطات چند لايه در قالب تشکيلاتي بنام «طرح تماس» به کار گرفته شده بود که اين طرح صرفا لايه رويين تشکيلات را پوشش مي‌داد و درون آن، طرح‌هاي تماس 1و 2 و 3 و ... جاي گرفته بودند که براي عناصر مختلف تشکيلات (به نسبت اهميت افراد و نزديکي آنها به هسته‌هاي مرکزي تشکيلات) لايه‌هاي حفاظتي بيشتر و پيچيده‌تري تعبيه شده بود. همچنين براي بخش‌هايي از اين طرح تشکيلاتي، از نام‌هاي ديگر غير از نام طرح تماس (که قبلا لو رفته بود) استفاده نموده‌اند تا اطمينان خاطر مرتبطين تشکيلات نسبت به امنيت و سلامت طرح را جلب نمايند.

منبع مطلع پيشگفته در ادامه اظهار داشت: اگر چه هدف اعلامي از راه اندازي طرح‌هاي تشکيلاتي مورد بحث، انتخابات 92 بوده است اما خط دهندگان و گردانندگان پشت صحنه فتنه گران، به زعم خود بدنبال راه اندازي هر چه بيشتر تشکيلات براي بهره برداري در موقعيت‌هاي بحراني احتمالي پيش از انتخابات يا مناسبت‌ها و اجلاس‌هاي مهم کشور نيز بوده‌اند!

اين منبع مطلع افزود: متهم «ط.م» که بنا بر اعترافاتش، از طرفي رابط عناصر راديکالي، همچون «شيخ عبدا...ن» با اردشير امير ارجمند بوده و از طرف ديگر، مسئول اجرايي تشکيلات طرح تماس در داخل بوده است، به منظور انجام آخرين هماهنگي‌ها و دريافت جديدترين نرم افزارها و دستور العمل‌هاي تشکيلاتي و کسب موافقت تشکيلات خارج نسبت به انتصاب مسئولين واحدهاي مختلف طرح تماس، سرگروه‌ها، روساي هسته‌هاي خود بنياد، رابطين استاني، سهميه بندي‌هاي استاني و سهميه گروه‌ها و احزاب و اشخاص مرتبط با عناصر فتنه و طرح تماس و ... به خارج سفر کرده بود و بسيار جالب است که دستگاه امنيتي کشورمان، سوژه را در خارج از کشور تحت تعقيب قرار داده و به محض رسيدنش به فرودگاه امام خميني (ره)،‌ او را به همراه کليه ابزار و اسناد و ادوات فني و نرم افزارهايي که به همراه آورده بود و اسامي افراد تشکيلات و مرتبطين و احزاب و ... بازداشت مي‌نمايد.

در ادامه اظهارات منبع مذکور آمده است: از بازرسي منزل و ساير اماکن مورد استفاده فرد دستگير شده نيز مبالغ کلاني ارز خارجي و تعداد متنابهي سکه‌هاي طلا کشف شده که به طرز ماهرانه‌اي جاسازي شده بود و نشان مي‌دهد که اين گنجينه بزرگ سکه و وجوه نقد خارجي براي توطئه‌هاي بسيار بزرگ اندوخته شده بود.

اين منبع در پايان گفت: بازجويي‌ها از متهم ياد شده و تحقيقات همه جانبه ميداني و ستادي ادامه دارد و در زمان مناسب، اطلاع رساني مقتضي به عمل خواهد آمد.