سال 88 به آژانس نامه‌ای نوشتیم که برای تولید دارو به سوخت 20 درصد نیاز داریم ولی آنها به صراحت اعلام کردند که سوخت 20 درصد را به شما نخواهیم داد و برای ما شرط گذاشتند اما شهید مجید شهریاری بدون درخواست حتی یک ریال این موضوع را به نتیجه رساند و مزد خود را نزد خدا که همان شهادت بود، گرفت، تولید 20 درصد باعث شد که سطح چانه‌زنی مذاکرات بالا برود

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما»، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه یکشنبه که به مناسبت ایام دهه فجر در حوزه علمیه امام مهدی (عج) سخن می‌گفت، اظهار داشت: دوران انتخابات را پشت سر گذاشتیم و باید نگاهمان به آینده باشد فضایی که بعد از رقابت‌ها ایجاد شد در جهت وحدت و همدلی همه کشور در مسیر ولایت بود.

جلیلی گفت: دشمن اراده کرده است که اراده ملت ما محقق شود و این را از ابتدای انقلاب، پس از پیروزی انقلاب در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن ادامه داده اما ملت ما برخلاف سعی دشمن به موفقیت دست یافته و در مسیر پیروزی گام برمی‌دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مؤلفه‌هایی که باعث شد اراده ملت ما محکم شود داشتن شجاعت، همت و پشتکار بر مبنای اندیشه ناب اسلام بوده است و جمهوری اسلامی ایران الگویی تأثیرگذار و تکثیر پذیر در جهان است.

وی با بیان اینکه دهه فجر و پیروزی انقلاب نقطه عطفی در جهان محسوب می‌شود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پاسخ به ندای قرآن برای وعده حیات طیبه به حساب می‌آید.

وی تاکید کرد: در معاهدات ان‌پی‌تی مقرر کردند که چند کشور باید سلاح هسته‌ای داشته باشند و بقیه کشورها نباید به آن دست داشته باشند که این موضوع را رسماً امتیازی قائل شده برای خود می‌دانند.

جلیلی ادامه داد: دنیای غرب و استکبار بعد از رویکرد جنگ سرد که اثری را در بر نداشته به دنبال جنگ نرم برآمد و در جهان اسلام پی‌ریزی دو اسلام القاعده و سکولار را دنبال می‌کنند تا مانع تکثیر انقلاب اسلامی شوند اما شاهدیم که انقلاب اسلامی تکثیر یافته و نمود بارز آن در جنوب لبنان و مقابله رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: امروز ما پرچمدار اسلام ناب هستیم آن چیزی که الگوی انقلاب اسلامی حفظ کرده ناب بودن اندیشه به دور از انحراف و کجی و تجلی الگو در ولایت فقیه، وحدت حول محور ولایت، انسجام همه جانبه، شجاعت و همت بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ابزار امروز دشمن ما برای مقابله با الگوی انقلاب و کشورهای تأثیرپذیر تهدید و ترساندن است، گفت: آنها با همین رویه توانسته‌اند فضای رعب در برخی کشورها ایجاد کنند اما نقطه مقابل دشمن و پیام شهدا نترسیدن و نگران نشدن است. امیدواریم با شتاب بیشتری پیروزی‌های افزون‌تری را برای کشور رقم بزنیم.

وی با اشاره به موضوع هسته‌ای کشورمان گفت: سیاست‌های کلان رهبر معظم انقلاب چارچوب، شاخص و خط قرمزها و سقف و کف را تعیین می‌کند که در همین جهت دولت‌های روی کار آمده بر آن رفتار می‌کنند که حالا یکی از دولت‌ها شاید در سقف و دیگری شاید در کف حرکت کند اما مبنا و شاخص را بر همان راهبردهای رهبر معظم انقلاب در نظر می‌گیرند.

وی ادامه داد: رهبری2 شاخصه را در مذاکرات هسته‌ای مشخص کردند که یکی از آنها عقب‌نشینی نکردن از حقوق ملت و دیگری ایستادگی درباره زیاده‌خواهی‌های دشمن است و این مهم باید حفظ شود.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: ملت ما نشان داده در حقوق خود جدی است چون حق یک ملت و کشور قابل چانه‌زنی نمی‌باشد آمریکا نمی‌تواند برای ملت ما حقوق تعریف کند زیرا حقوق ما تعریف شده است و در موضوع هسته‌‌ای نیز این مهم وجود دارد.

جلیلی تصریح کرد: ملت ما از حقوق خود دفاع می‌کند غربی‌ها می‌خواستند که ملت ما اصلاً انقلاب نکند و در جنگ نیز پیروز نشود اما اراده ما با رویکرد اسلام ناب به دشمن تحمیل شد و ما از حق‌مان در همه جا دفاع کردیم.

وی افزود: امروز اگر از حقوق هسته‌ای دفاع می‌کنیم تنها به بحث هسته‌ای ما ختم نمی‌شود بلکه باید از حقوق‌مان هم دفاع کنیم اگر دشمن بتواند تعرض به حق کند آن موقع به طمع می‌افتد تا به سایر حقوق نیز تعرض کند.

جلیلی گفت:‌ بعضی وقت‌ها عده‌ای می‌گویند هسته‌ای مگر چقدر فواید دارد در اینجا باید به آنها گفت بحث ما تنها بحث هسته‌ای نیست بلکه بحث تعرض به حقوق یک ملت است، اگر به حقوق هسته‌ای ما تعرض کنند به سایر حقوق نیز متعرض می‌شوند.

این استاد دانشگاه با اشاره به بحث غنی‌سازی 20 درصد، افزود: ما بر این به سراغ غنی‌سازی 20 درصد رفتیم که سالی حدود 850 هزار تا یک میلیون نفر بیمار ما نیاز به دارویی داشتند که فقط با سوخت 20 درصد تأمین می‌شد. سال 88 به آژانس نامه‌ای نوشتیم که برای تولید دارو به سوخت 20 درصد نیاز داریم ولی آنها به صراحت اعلام کردند که سوخت 20 درصد را به شما نخواهیم داد و برای ما شرط گذاشتند اما شهید مجید شهریاری بدون درخواست حتی یک ریال این موضوع را به نتیجه رساند و مزد خود را نزد خدا که همان شهادت بود، گرفت، تولید 20 درصد باعث شد که سطح چانه‌زنی مذاکرات بالا برود.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی این بود که نظام در فضای بین‌المللی از خود الگویی را نشان داد که خیلی‌ها ادعای حقوق بشر داشتند این الگو که مردم هستند تعیین کننده سرنوشت کشور است.

جلیلی ادامه داد: سال 88 چه کسی می‌توانست منکر رقابت باشد مردم انتخاب کردند. اسلامیت نظام حافظ مردم است و این الگو اگر علیه آن فتنه نشود باید تعجب کرد انتخابات 92 مهر باطلی شد برای آنهایی که در سال 88 ادعای تقلب کرده بودند و این یکی از موفقیت‌های بزرگ نظام بود.