- آقای موسوی، شما با ادبیات خشونت آمیزی در تاریخ ۱۳۶۱/۲/۶ می گفتید: « دولت تحمل هیچ بی قانونی را نخواهد کرد، ما اول با نصیحت و سپس با قوه قهریه هر نوع حرکت ضدانقلابی را خواهیم کوبید » اکنون چه تضمینی وجود دارد که پس از تکیه زدن بر اریکه قدرت مجددا بر طبل نفرت نکوبید؟

 

- در صورتی که به وزرای مورد نظر شما، رأی اعتماد داده نشود، از ریاست جمهوری استعفا نمی‌دهید؟

 

جناب آقای موسوی، کمی هم پاسخگو باشید!

 

سوالات متعددی امروز در مورد عملکرد گذشته آقای موسوی و سخنان ضد و نقیض امروزش با کارنامه زمان نخست وزیریش در اذهان عمومی جامعه شکل گرفته که تعدادی از آن ها که در صدر سوالات دیگر قرار دارند بدین شرح می باشد:

 

۱- جناب آقای موسوی، شما در تاریخ ۱۳۶۲/۵/۹ می گفتید: باید میان استقلال و رفاه یکی را انتخاب کرد. آیا امروز هم اینگونه می اندیشید؟

 

۲- آقای الیاس حضرتی عضو حزب اعتماد ملی گفته اند : عدم ارائه برنامه مدون در انتخابات توسط آقای میرحسین، نشانه ضعف مدیریتی و برنامه ریزی ایشان است. نظر حضرتعالی چیست ؟

 

۳- آیا با کاهش سن رأی دهندگان مخالفید؟ این موضوع در زمان دولت آقای خاتمی هم اتفاق افتاد (چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۰ در مجلس ششم). در آن زمان نظرتان چه بوده است؟

 

۴- با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در روز اول سفر به کردستان و تأکید سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر خلاف قانون بودن تبلیغات برخی از کاندیداها، حضرتعالی که یکی از معضلات کشور را بی حرمتی به قانون می دانید، چه پاسخی نسبت به رفتار تبلیغاتی خویش دارید؟

 

۵- آقای ابطحی گفته اند: چگونه می شود که برخی از حامیان آقای موسوی از آقای کروبی می خواهند که استعفاء دهد، با اینکه ایشان شش ماه قبل از آقای موسوی به صحنه آمده اند؟

 

۶- جناب آقای موسوی، شما با صراحت گفته اید: نظارت استصوابی را قبول ندارید و می دانید مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۳۸۷/۲/۲۸ فرمودند: « جنجال علیه نظارت استصوابی یک از مباحث بی مبنا و بی ریشه است که با هدف تضعیف شورای نگهبان و نفوذ دادن عناصر مخالف اسلام، امام و نظام قانونگذاری کشور انجام می شود.» برای این تعارض قطعی و آشکار چه پاسخی دارید ؟

 

۷- جناب آقای موسوی، اخیرا آقای رضائی گفته اند: در دو مورد برای شما نزد حضرت امام وساطت کرده اند. آیا می توانید در این خصوص با توجه به اعتقاد حضرتعالی به گردش آزاد اطلاعات و محرم دانستن مردم، توضیح دهید؟

 

۸- شما در یکی از سخنرانی هایتان گفته اید من در ۲۰ سال گذشته سکوت نکرده ام بلکه رسانه ای در اختیار نداشته ام! با توجه به گستره عالم ارتباطات در عصر ما کما اینکه الان کلمه سبز را منتشر کرده اید، پذیرش این سخن کمی دشوار است. لطفا توضیح دهید؟

 

۹- جناب آقای موسوی، شما اعلام کرده اید که نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر نامشروع بودن سازمان مجاهدین انقلاب، سیاسی می باشد و این سازمان از نظر من رسمی است! پس از اعلام نظر شما حجه الاسلام کعبی، یکی از اعضاء جامعه مدرسین با رد سخن شما بیانیه جامعه مدرسین را کاملا فقهی دانسته اند، نظر حضرتعالی چیست ؟

 

۱۰- آقای موسوی شما در جمع مردم پاکدشت گفتید: کشوری که تعامل درست با جهان دارد نباید دشمن تراشی کند. آیا بیاد دارید که در ۱۲ آبان ۱۳۶۱ درباره تسخیر لانه جاسوسی گفتید: « تسخیر لانه جاسوسی باب تازه ای در مبارزات ضد استعماری ملل تحت ستم گشوده است» آیا حضرتعالی دشمن تراشی می کردید؟

 

۱۱- آیا وقتی که شما در تاریخ ۱۳۶۳/۴/۱۴(روزنامه اطلاعات) می گفتید: « دبیر کل اپک یا باید از ایران انتخاب شود و یا اصلا انتخاب نشود!» دشمن تراشی می کردید؟

 

۱۲- آقای موسوی، شما با ادبیات خشونت آمیزی در تاریخ ۱۳۶۱/۲/۶ می گفتید: « دولت تحمل هیچ بی قانونی را نخواهد کرد، ما اول با نصیحت و سپس با قوه قهریه هر نوع حرکت ضدانقلابی را خواهیم کوبید » اکنون چه تضمینی وجود دارد که پس از تکیه زدن بر اریکه قدرت مجددا بر طبل نفرت نکوبید؟

 

۱۳- آقای موسوی، چرا نیامده از ابزار خشونت و تهدید استفاده می کنید. شما در دانشگاه گیلان گفته اید: امیدوارم که دیگر نپرسند چرا استعفاء داده ام تا مجبور نشوم که ابعاد دیگر استعفایم را بشکافم که بنفع بعضی ها نخواهد بود!

 

۱۴- جناب آقای موسوی چرا دکتر سروش که از متفکران و تئورسینهای جبهه اصلاحات است، بجای حمایت از حضرتعالی از آقای کروبی حمایت کرده اند؟

 

۱۵- جناب آقای موسوی، با توجه به اینکه حضرتعالی از اعضاء هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی هستید، نظرتان در رابطه با مدیریت آقای جاسبی چیست ؟ چرا برخی از حسودان، مزاحم این مدیر منحصر به فرد و لایق می گردند ؟

 

۱۶- نظر شما در مورد اعلام حکم اعدام سلمان رشدی توسط حضرت امام (ره) چیست؟ آیا به عنوان یک مقلد امام هنوز هم خود را به این فتوا پایبند می‌دانید و در جهت اجرایی کردن آن اقدام خواهید کرد؟

 

۱۷- بنا به تصویب طرحی در مجلس، مصوبات هیأت وزیران باید به تأیید رئیس مجلس نیز برسد. نظر شما در مورد این موضوع و رابطه آن با بحث تفکیک قوا چیست؟ در صورت انتخاب شدن، با این موضوع چگونه برخورد خواهید نمود؟

 

۱۸- با توجه به اینکه گفته‌اید در دولت وزیر میلیاردی نخواهید داشت، نظرتان در مورد هزینه چند میلیاردی تزئین اتاق آقای خرم در دولت آقای خاتمی چیست؟ و واکنش شما در آن زمان به عنوان مشاور آقای خاتمی چه بود؟

 

۱۹- نظر شما در رابطه با ۲۰ روز استعفای نمایندگان مجلس ششم از جمله آقای بهزاد نبوی (از وزرای کابینه شما) و مخالفتهای آقایان خاتمی و کروبی با این مقوله، چه می‌باشد؟

 

۲۰- در صورتی که به وزرای مورد نظر شما، رأی اعتماد داده نشود، از ریاست جمهوری استعفا نمی‌دهید؟

 

جناب آقای موسوی، کمی هم پاسخگو باشید!