رسانه های ترکیه در جوسازی جدید خود علیه منتخب ملت ایران سناریو سازی جدیدی را راه انداخته و افشای آن را به عنوان " درد سر بزرگ حسن روحانی" قلمداد کردند.

سایت‌های خبری ترکیه در اقدامی هماهنگ، خبری را منتشر کردند که در آن مدعی شدند رئیس جمهور جدید ایران در دوران جنگ با عراق با یک مقام امنیتی از اسرائیل دیدار داشته است.

در این خبرها که برخی از آنها به نقل از سایت خبری «هفت» ترکیه بازنشر شده است، به دیدار روحانی با یکی از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی اشاره و از آن به عنوان دردسر بزرگ حسن روحانی یاد شده است.

رسانه های ترکیه در این خبرها مدعی شده است که حسن روحانی که در سال 1986 نائب رئیس مجلس ایران بود، در جریان معامله تسلیحاتی بین ایران و امریکا در تاریخ 30 اگوست 1986 به طور محرمانه به پاریس سفر کرد تا با یک مقام نظامی امریکا گفت وگو کند اما به جای آنکه با فرد امریکایی دیدار کند با یکی از ماموران سرویس امنیتی اسرائیل با نام « امیرام نیر» دیدار کرده است.


 

نکته جالب توجه اینکه در تمامی این خبرها از روحانی به عنوان معاون اول هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس جمهور ایران در دوران جنگ یاد شده است. و این درحالیست که وی در آن زمان رئیس مجلس بوده است.

شایان ذکر است برخی از سایت‌های ترکیه این خبر را به نقل از روزنامه آحارونوت رژیم صهیونیستی منتشر کرده اند.