حمایت کارگزاران از آقای خاتمی شبیه حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی در انتخابات 92 است. این را نمی‌شود با حمایت احزاب دیگر یکی دانست.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ سعید حجاریان در گفت‌وگویی با بیان اینکه "رابطه ما با روحانی، رابطه «اتحاد و انتقاد» است"، اظهار داشت که اصلاح‌طلبان به طور آشکار از روحانی حمایت و به صورت مخفیانه از وی انتقاد می‌کنند.وی همچنین در این گفت‌وگوی خود با روزنامه آرمان درباره نحوه تعامل اصلاح‌طلبان با دولت روحانی و چگونگی حمایت از وی نیز تاکید می‌کند که "خودش هم باید کمک کند و ستادش را قوی کند. روابط عمومی او ضعیف است، صدایش هم ضعیف است، روزنامه خوبی برای خودش ندارد یا کم دارد. می‌خواهم بگویم که خودش هم یک مقدار(در ارتباط با حمایت امثال من) تحفظ دارد."
حجاریان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود، حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی را مشابه حمایت کارگزاران از خاتمی در سال 76 عنوان کرده و می‌گوید:حمایت کارگزاران از آقای خاتمی شبیه حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی در انتخابات 92 است. این را نمی‌شود با حمایت احزاب دیگر یکی دانست.
وی در ادامه و پس از ذکر انتقادهای اکرمی رئیس کارگروه فرهنگی دولت درباره خودش با این عبارت که "یک عده مثلا فرض کنید آقای اکرمی هم می‌آید و می‌گوید. او چه گفت؟ گفت حجاریان بیکار است وخدا کاری به آنها بدهد. اکرمی این حرف‌ها را زد" می‌گوید که اگر اعضای جبهه پایداری برای انتخابات مجلس بعدی رای نیاورند، مجلس بهتر می‌شود.
حجاریان در پاسخ به این سوال که "این احتمال وجود دارد آقای روحانی ائتلاف نانوشته و تقسیم کاری با لاریجانی‌ها داشته باشد؟" نیز می‌گوید: نمی دانم. معلوم نیست که «راست» می‌خواهد چه کند یا اصولگرایان چه برنامه‌ای دارند. آیا می‌خواهند حزب بزنند ؟ چه حزبی دارند، نامش چیست. آنها چند حزب دارند؟ اگر علی لاریجانی حزب بزند این حزب چیست؟ در جامعه روحانیت اوضاع پس از آیت‌ا... مهدوی کنی چگونه خواهد بود یا جامعه مدرسین به کدام سمت خواهد رفت؟ اگر خودشان را جمع و جور کنند، احتمال می‌دهم آقای لاریجانی حتما پایه خوبی در میان آنها دارد و می‌تواند با آقای روحانی هماهنگ باشد. باید تا آن زمان صبر کرد تا تکلیف جامعتین مشخص شود.
وی درباره بازگشت احمدی‌نژاد و در پاسخ به این سوال که "برخی معتقد به بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه قدرت هستند. شما هم این احتمال را می‌دهید؟"، اظهار داشت: ابدا بر نمی‌گردد و محال است. او دیگر بر نمی‌گردد. عملکرد و کارهایش مبنای حدسم بود ضمن اینکه دیگر تیم هم ندارد که بخواهد برگردد. حزب و تیم ندارد، بدنه‌ای که با او بودند جدا شدند.

منبع : تسنیم