مشاور فرهنگی دکتر احمدی نژاد در خصوص سایت اطلاع رسانی وی اظهار داشت: من از جزئیات سایت ایشان اطلاعی ندارم و از رسانه ها شنیدم که این سایت راه افتاده است اما راه اندازی این سایت با توجه به حجم انتقاداتی که مطرح است لازم بود.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛حجت الاسلام عباس امیری فر در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با اشاره به نامه اخیر دفتر ریاست جمهوری مبنی بر اینکه پست حجت الاسلام اکرمی به عنوان رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، دولتی محسوب نمی شود اظهار داشت: در این خصوص باید بگویم که حکمی که بنده داشتم به واسطه اینکه مشاور فرهنگی نهاد بودم، مقام دولتی محسوب می‌شد اما صرف رئیس شورای فرهنگی نهاد بودن مقام دولتی محسوب نمی‌شود.
وی افزود: طبق چارت تشکیلاتی ای که نهاد ریاست جمهوری دارد، مشاوران نهاد، مقام دولتی محسوب می‌شوند و حکم بنده را هم رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری و با دستور دکتر احمدی‌نژاد صادر کرد. در حقیقت بنده مشاور فرهنگی نهاد، رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری، امام جماعت مسجد سلمان و عضو هیئت تخلفات کارکنان دولت بودم.

دبیر اجرایی جامعه وعاظ تهران ادامه داد: لذا از این جهت دولت درست می‌گوید که ایشان عنوان دولتی ندارند، ضمن اینکه حکم ایشان را آقای بانک زده اند که یک مقام دست چندم هستند و حکم ایشان را حتی آقای نهاوندیان به عنوان رئیس نهاد هم صادر نکردند.
امیری فر تصریح کرد: این حکمی که آقای بانک برای جناب اکرمی به عنوان رئیس شورای فرهنگی زده اند، عنوان دولتی به حساب نمی‌آید و جزو مقامات نیست در حالی که بنده با حفظ سمت مشاورت فرهنگی نهاد را هم داشتم و به همین دلیل بنده پستم جزو مقامات حساب می‌شد.

از اول به آقای اکرمی میدان ندادند
مشاور سابق فرهنگی ریاست جمهوری در دولت دهم گفت: از روز اول که آقای اکرمی را برای این عنوان استفاده کردند، به ایشان به عنوان فردی که در جایگاه رئیس شورای فرهنگی نهاد است، خیلی میدان ندادند و آن اختیارات سابق را دیگر به ایشان واگذار نکردند.

حجت الاسلام اکرمی به واسطه صاحبخانه بودن آقای روحانی پست گرفت
وی عدم میدان دادن به ایشان به دلیل تضارب آرا را رد و تصریح کرد: پس از روی کار آمدن دولت جدید، جناب حجت الاسلام اکرمی چون مدتی صاحبخانه آقای دکتر روحانی در سمنان بوده اند و با ایشان رودربایستی داشتند، پست گرفت ولی به هر حال چون یک فرد با سن بالا و بازنشسته از چند جا هستند، خیلی به ایشان اجازه کار ندادند و دستش را باز نگذاشتند.
امیری فر مراسم معارفه حجت الاسلام اکرمی به نهاد ریاست جمهوری را سطحی خواند و تاکید کرد: برخورد دولتی ها در این خصوص برخورد مناسبی نبود. بنده وقتی تودیع شدم به جای اینکه این جلسه در بین مدیران برگزار شود، در مسجد و به طور سطحی برگزار شد و حتی اینهایی که الان دم از اعتدال می زنند به بنده اجازه ندادند که یک گزارش در خصوص عملکرد این چهار سال ارائه کنم.

سر آقای اکرمی کلاه گذاشتند
دبیر اجرایی جامعه وعاظ تهران ادامه داد: آقای اکرمی فکر می کردند که آنجا خبری است اما متوجه نبود که دارند سر او کلاه گذاشتند و به ایشان که پدر شهید هست و سید بزرگواری است بی احترامی کردند.
رئیس سابق شورای فرهنگی ریاست جمهوری گفت: جناب آقای اکرمی از دوستان بسیار خوب بنده است و بسیار هم انسان خوبی هستند. اگرچه ما یک اشکالی به ایشان وارد می‌کنیم و آن هم قبل از انتخابات سال هشتاد و هشت هست که ایشان علی رغم عضویت شان در فهرست نود و نه نفره مخالفین نخست وزیری موسوی، در سال هشتاد و هشت به همراه آقای سید مهدی طباطبایی به ستاد میر حسین موسوی پیوستند و ستاد اصولگرایان را در حمایت از ایشان به وجود آوردند.
امیری فر تصریح کرد: پس از انتخابات سال هشتاد و هشت ایشان مواضع خوبی گرفتند؛ اگرچه که صحبتهایی علیه دولت وقت ایراد کردند ولی در نهایت اعلام کردند که نتایج را پذیرفته اند و پس از اینکه قبول نکردند در جامعه وعاظ بمانند دبیری این جامعه را به بنده واگذار کردند و بعد تر هم با پیروزی دکتر روحانی ماجراهای بعدی پیش آمد.

از جزئیات سایت احمدی نژاد اطلاعی ندارم
مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور سابق در خصوص سایت اطلاع رسانی دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: من از جزئیات سایت ایشان اطلاعی ندارم و از رسانه ها شنیدم که این سایت راه افتاده است اما راه اندازی این سایت با توجه به حجم انتقاداتی که مطرح است لازم بود.
وی افزود: متاسفانه تخریب علیه دولت قبل خیلی وسیع است و همه اینها قابلیت پیگرد قانونی دارد. با این تخریب‌ها می خواهند بر علیه دولتی که هشت سال کارکرده، خدمات داشته و دست آخر مقام معظم رهبری از آن تعریف کرده است هجمه ایجاد کنند.
امیری فر در پایان گفت: اصلا سابقه ندارد که اینطور بر علیه یک خدمتگذار نظام تخریب صورت بگیرد لذا به نظر بنده راه اندازی این سایت لازم بود تا به این هجمه ها پاسخ داده شود؛ اگرچه از جزئیات این سایت بی اطلاع هستم.
منبع

"Our President, analytical news site"