اقدام پیش دستانه حداد عادل، برخی گمانه ها مبنی بر شدت گرفتن اختلافات درونی و شکست زودهنگام ائتلاف 2+1 را تقویت کرده است.

غلامعلی حداد عادل، عضو گروه سه نفره موسوم به ائتلاف 1+2، ساعاتی قبل به تنهایی در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد و برای کاندیداتوری در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محمد باقر قالیباف و علی اکبر ولایتی، دو عضو دیگر این ائتلاف، هنوز اقدام به ثبت نام نکرده اند.
پیش تر محافل خبری نزدیک به ائتلاف مذکور، تاکید کرده بودند که این سه، به نشانه وحدت رویه و پایبندی بر سر عهدی که میان خود بسته بودند، همراه با هم برای ثبت نام به وزارت کشور خواهند رفت، اما عکاسان حاضر در ستاد انتخابات، صرفا تصاویر تک نفره ای از حداد عادل مخابره کرده اند.


از ابتدای شکل گیری ائتلاف 1+2، سه عضو ائتلاف عهد بسته بودند که هیچ اقدامی در جهت شکست ائتلاف انجام ندهند. با این حال از چندی پیش، اختلاف درونی میان این ائتلاف شدت گرفته است. بنا بر اخبار درز کرده از درون این ائتلاف، اعضای این گروه تاکنون نتوانسته اند بر سر مکانیسیم نظرسنجی، که بر اساس آن کاندیدای نهایی مشخص خواهد شد، به توافق برسند. همچنین هزینه کردن بخش اعظمی از منابع مالی تبلیغاتی به نفع قالیباف، هواداران دیگر اعضای این ائتلاف را به شدت نگران کرده است؛ منابعی که به گفته یکی از نزدیکان حداد عادل، "چندان معلوم نیست از چه طریقی به دست گروه قالیباف افتاده است."

اقدام پیش دستانه حداد عادل و ثبت نام در انتخابات بدون حضور قالیباف و ولایتی، برخی گمانه ها مبنی بر شدت گرفتن اختلافات دورنی و شکست زودهنگام ائتلاف 2+1 را تقویت کرده است.