یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: ما به رهبری آقای خاتمی در انتخابات حضور خواهیم داشت و چند سیاست روشن را انتخاب کردیم؛ اولین آن این است که با لحاظ کردن دغدغه‌های رهبری، فتنه‌ای!! که آقای احمدی‌نژاد!!! در کشور به پاکرده بود، را از بین ببریم!!!! من اعتقاد دارم که دولت گذشته فتنه‌ بزرگی در کشور ایجاد کرده است!!!!!

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ سید حسین مرعشی در گفت‌وگو با ایسنا،در پاسخ به چرایی استعفای محمد هاشمی از حزب کارگزاران گفت: من ایشان را از بعد از استعفا ندیدم. خودمان نیز از این استعفا خبر نداشتیم. ایشان در چند جلسه اخیر شورای مرکزی حاضر نمی‌شدند، به همین علت فکر می‌کردیم که شاید نمی‌خواهند عضو شورای مرکزی باشند. اما تصور استعفای ایشان را نداشتیم تا این‌که متوجه شدیم که وی از کل حزب کارگزاران استعفا داده است.
وی تلاش برای کسب اکثریت مجلس بعد از استقرار دولت‌ها را یک امر معمول دانست و تصریح کرد: معمولا روند کار دولت‌ها به این صورت بود که هر دولتی که بر سرکار می‌آمد، انتخابات مجلس آتی پس از استقرار خویش را به نفع خود تمام می‌کرده است. مردم نیز بعد از انتخابات ریاست جمهوری، همان گرایش سیاسی که در انتخاب رئیس‌جمهور داشتند را حفظ کرده و مجلسی را مطابق با مشی دولت انتخاب می‌کنند.
این عضو حزب کارگزاران سازندگی افزود: اگر به گذشته برگردیم می‌بینیم که این روند از دوران سازندگی جناب آقای هاشمی شروع شد. مجلس چهارم با شعار «اطاعت از رهبری،حمایت از هاشمی» شکل گرفت، هر چند که بعد از پیروزی به این شعار پایبند نماندند و به قولی «دبه‌ سیاسی» کردند. بعد از انتخاب آقای خاتمی در خرداد 76 نیز یاران وی وارد مجلس ششم شدند.
وی همچنین ادامه داد: با این سابقه می‌شود پیش‌بینی کرد که ان‌شاء‌الله مجلس بعدی مجلس حامی دولت و در خدمت مردم خواهد بود. تشخیص مردم در عرصه‌ سیاسی این است که وقتی رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند، مجلس را نیز در ادامه‌ سیاست‌های او انتخاب می‌کنند تا در جهت احقاق وعده‌ها کمکی به رئیس‌جمهور کرده باشند.
مرعشی با تاکید بر «ضرورت انتخاب نمایندگان با کفایت برای مجلس»، گفت: مهمتر از جهت‌گیری‌های سیاسی برای انتخابات آتی مجلس، این است که بدانیم در حال مجلس با کفایتی لازم داریم که ملی فکر کند، زمان‌سنج باشد و به دور از گرایشات شخصی و تمایلات سیاسی‌ در خدمت مصالح ملی باشد. اگر مجلسی بخواهیم که هم‌جهت با دولت روحانی و حامی او باشد، باید نمایندگانی انتخاب شوند که حتما از عنصر کفایت برخوردار باشند.
وی ابراز عقیده کرد: متاسفانه دو مجلس گذشته از عنصر کفایت خالی بوده است.
وی با اشاره به افزایش فعالیت احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: هم فضای سیاسی کشور بازتر شده و هم احزاب می‌خواهند برای انتخابات آتی مجلس آماده شوند. افراد و شخصیت‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب سعی می‌کنند با فعالیت‌های‌شان سهم بیشتری در مجلس آینده به دست آورند. نه در میان اصولگرایان و نه در میان اصلاح‌طلبان احزاب فراگیر وجود ندارد که به تنهایی آن حزب بتواند شاخصی برای اثرگذاری در فضای کشور باشد. اما در عوض جناح‌های شناخته‌شده‌ای داریم؛ جناح اصولگرا و جناح اصلاح‌طلب با تمام اختلافات داخلی، حریم‌ها، تعریف و مخاطبان مشخصی دارند.
این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: مثلا در جبهه اصلاحات، بدنه اجتماعی تشکیل‌دهنده‌ آن همه‌ اصلاح‌طلبان را مثل آقای هاشمی، آقای سیدحسن خمینی، روحانیون مبارز، آقای خاتمی و...را یکی می‌دانند و جدا از هم تصور نمی‌کنند. بدنه سیاسی و اجتماعی ما تا عمق روستاها اصلاحات را این‌گونه می‌پندارند. در اصولگرایی هم همینطور است.
وی اصولگرایان را موظف به پاسخگویی در مقابل فسادهای دولت گذشته دانست و خاطرنشان کرد: اصولگراهای افراطی هنوز حاضر نیستند پاسخگوی عملکرد گذشته خود باشند و به جای پاسخگویی از فرار به جلو استفاده می‌کنند. بالاخره در میان اصولگراها کسی باید مسئولیت دولت نهم و دهم را بپذیرد. نمی‌شود که دولتی بیاید و خسارات سنگینی در تمام حوزه‌ها مثل اقتصاد، مسائل سیاسی و بین‌المللی به کشور وارد کند و همچنین در عرصه‌ی اداری هم فساد وسیعی ایجاد کند و در عین حال هیچ کس مسئولیتش را نپذیرد.
وی هم‌چنین معتقد است: در جبهه پایداری، هنوز عده‌ای تلاش می‌کنند که در نبود آیت‌الله مهدوی کنی، آیت‌الله مصباح یزدی را محور اصلی اصولگرایی بدانند، ولی موفق نمی‌شوند. با همه احترامی که برای ایشان قائل هستیم باید بگویم که آقای مصباح خصوصیات فردی که بتواند رأس یک جریان قرار بگیرد را ندارد. آقای مصباح فاقد عنصر سعه‌صدر و تحمل فراوان که لازمه مدیریت است، هستند.
مرعشی همچنین فکر باز و سعه‌صدر را لازمه‌ ریاست بر یک جریان دانست و ادامه داد: این تحمل و فکر باز است که می‌تواند حرف‌های مختلف آن جناح را بشنود و اصلاح کند و آنان را هم جهت یکدیگر قرار دهد. آقای مصباح نسبت به افکاری که دارند خیلی قاطع هستند. چنین فردی امکانات و شرایط لازم برای رهبری یک جبهه را ندارد. با این حال جبهه پایداری اصرار دارد تا ایشان چنین مسئولیتی را بر عهده بگیرد.
وی با اعتقاد به عدم استقبال دیگر اصولگرایان از جبهه پایداری ابراز عقیده کرد: نه آقای مصباح مناسب چنین مسئولیتی هستند و نه افراد دیگر اصولگرایی این نقش را از طرف ایشان می‌پذیرند. شاید همه با آقای مهدوی کنی موافق نبودند اما مشی و مشرب ایشان طوری بود که همه به وی احترام می‌گذاشتند. اگر هم رنجشی هم بوجود می‌آمد توسط ایشان پنهان می‌شد. من می‌خواهم بگویم که آقای مصباح باید بپذیرند که مسئول کارهای آقای احمدی‌نژاد، ایشان هستند. او باید تکلیف را با جامعه و با سیاسیون مشخص کند و بگوید بر چه مبنایی از فردی که در یک جریان انحرافی از دولت و اطرافیانش شکل گرفت و این همه مفاسد به وجود آورد، حمایت کرد.
این فعال سیاسی با اشاره به عملکرد نخست وزیران و معاونین اول در تاریخ ایران یادآور شد: بعد از انقلاب معاونین اول ریاست جمهوری آدم‌های شناخته شده شاخص و منزهی بودند. سال‌ها آقای دکتر حسن حبیبی جزو منزه‌ترین شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی این مملکت بودند. آقای دکتر عارف با همین پاکی و صداقت بر سر کار بودند. مهندس موسوی، خود آقای مهدوی کنی ،شهید رجایی و مرحوم شهید باهنر، کسانی بودند که این جایگاه را به پاکی نگه داشتند و تا دولت گذشته فساد در سطح نزدیکان ریاست جمهوری سابقه‌ نداشته است. مسئولیت دزدی‌های زشت و کثیف در این سطح را چه کسی را قبول می‌کند. جبهه پایداری با چه پاسخی می‌خواهد به افکار عمومی جواب دهد که همچنان می خواهد وارد بحث سیاسی شود؟ تمام سیاست‌ حاکمیت نیست، سیاست پاسخگویی نیز لازم دارد. شما وقتی حاکم هستید باید بدانید که پاسخگوی مردم هستید. بارها حضرت امام(ره) به ما یاد دادند که باید پاسخگوی افکار عمومی باشیم. اگر جایی هم اشتباه کردیم بگوییم که اشتباه کردیم.
وی در ادامه افزود: در زندگی سیاسی ما چند بار این اتفاق پیش آمده که بابت اشتباهات‌مان عذر خواهی کردیم. حضرت امام (ره) رهبری بود که برای مردم در هاله‌ای از تقدس قرار داشت اما ایشان نیز اشتباه‌شان را می پذیرفتند و با مردم صحبت می‌کردند.
این عضو حزب کارگزاران سازندگی با بیان این‌که «تلاش جبهه پایداری جهت ایجاد وحدت در میان اصولگراها به نتیجه نخواهد رسید» در عین حال خاطرنشان کرد که «آینده خوبی در انتظار دو جبهه کشور است»، گفت: هم اصلاح‌طلبی و هم اصولگرایی جبهه‌های شناخته‌شده‌ای هستند. امیدواریم که در آینده به جای این که این جبهه‌ها ساختار غیررسمی و نامنظم داشته باشد به جبهه‌ای منظم‌تر و با ارکان سازمان‌یافته‌تری تبدیل شوند تا با شفافیت سیاسی به کار خود ادامه دهند.
وی درباره ضرورت وحدت اصلاح‌طلبان گفت: من از قبل از شروع انتخابات مجلس ششم این دیدگاه را داشتم و الان مصرتر شده‌ام که بهتر است کل جبهه اصلاحات در قالب یک حزب سیاسی فراگیر سازمان دهی شود. ولی مجموعه دوستان اختلاف نظرهای زیادی دارند. اگر هم ما و هم اصولگرایان بخواهیم موفق باشیم باید حزبی واحد بسازیم. اما از آن‌جایی که همه می‌خواهند دبیر کل باشند باید مثل ماشینی که تمامش صندلی جلو است و صندلی عقب ندارد حزبی درست کنیم که همه‌ی آن ریاست است.
وی با اشاره به شکل تحزب در کشورهای غربی گفت: در کشورهای غربی که از لحاظ دموکراسی پیشرفته‌تر هستند، احزاب دوره‌ای وجود دارد، یعنی فقط در دوران انتخابات فعال هستند و قرار نیست بعد از انتخابات نیز فعال باشند؛ چراکه مسئولیت‌ها مخدوش می‌شود. باید کادرهای برنامه‌ریزی در احزاب وجود داشته باشد و با فعالیت خود اوضاع کشور را تحلیل کنند و برنامه‌های انتخابات آینده را آماده کنند ولی همانطور که گفتم در کشورهای موفق غربی احزاب، احزاب انتخاباتی هستند.
مرعشی ادامه داد: این ایراد اساسی نیست اما در جمهوری اسلامی ایران ما هنوز به این نتیجه نرسیدیم که آیا بدون احزاب می‌شود انتخاباتی داشت که ثمرات انتخابات کارگشا را بدهد یا همه‌اش می‌خواهیم با آزمون و خطا افکار عمومی را جلو ببریم.
وی گفت: تجربه دنیا این است که 300 سال بین تشکیل حکومت هایی متکی به آرای مردم و تشکیل حزب فاصله وجود دارد. یعنی 300 سال طول کشید تا جامعه بشری به این جمع‌بندی برسد که اگر بخواهد انتخابات را از عوام‌ زدگی دورکند.
وی وجود احزاب در انتخابات را ضروری دانست و تصریح کرد: به طور ساده در دوران انتخابات شما نمی‌توانید میان رای یک فرد عامی و کسی که 30 سال کارشناس مسائل سیاسی است، تفاوت قائل شوید. او یک رأی دارد و به طور مثال مقام معظم رهبری یا آقای رئیس جمهور نیز یک رای دارند و تفاوتی در وزن آرای آنان وجود ندارد. بشر به این موضوع که چطور می‌تواند این آرائی که در یک سطح قرار دارند را وزن بدهد، اندیشه کرد.
این فعال سیاسی افزود:در اینجا احزاب به صحنه می آیند و این نقص را پوشش می‌دهند که مشکل از خبرگان سیاسی است. حزب، رای مردم عامی را به سمتی که صلاح خط و مشی افکارش هست، هدایت می کند. وقتی آقای ناطق، آقای خاتمی، و آقای روحانی و غیره در رأس یک حزب قرار می‌گیرند، رأی آنان با یک شهروند معمولی متفاوت می‌شود. او از طریق حزب خویش، قدرت خود را افزایش می دهد.
این عضو حزب کارگزاران سازندگی، انتخابات مجلس را پیروی حرکت سینوسی توصیف کرد و گفت: انتخابات مجلس در این 35 سال به صورت رقم خورده و تابع حرکتی پیوسته نبوده است و شاهد حرکت مستمری نبودیم. به طور مثال به نفرات اول انتخابات تهران نگاه کنید. زمانی آقای فخرالدین حجازی در تهران رأی اول را با سخنرانی‌های هیجانی خود رقم می‌زده است. همان زمان نیز آقای هاشمی رفسنجانی نفر پانزدهم و شانزدهم لیست تهران شدند. جلوتر که می‌آییم آقای حسینی رأی اول تهران را کسب می‌کنند. در دوره‌ای بعد فائزه هاشمی نفر اول و در دور بعد نفر پنجاهم می‌شود. در دوره دیگر آقای رضا خاتمی نفر اول می‌شود.این تغییرات، حرکت رفت و برگشتی است. از همین رو متوجه می‌شویم که یک شبه نمی‌شود همه چیز را درست کرد و از طرفی هم متوجه می شویم که با این تغییرات دور از ذهن نیست که فردی مثل آقای احمدی‌نژاد بر سر کار بیاید تا یک شبه همه علم، تجربه، تخصص و سابقه کشور را زیر سوال ببرد.
مرعشی وجود احزاب را امری ضروری در جهت حفظ ثبات کشور در دوران انتخابات دانست و در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم چنین اتفاقاتی را شاهد نباشیم باید احزاب نیرومندی داشته باشیم که کارشناسانه به مردم مشاوره بدهند. مگر همین الان برای مراجعه به پزشک از کسی مشورت نمی‌خواهید، مگر بدون مشورت با پزشک، دارو مصرف می‌کنید؟ از همین رو نیز، چون انتخاب رییس‌جمهور انتخاب بسیار مهمی است، مردم نیاز دارند تا با کسی مشورت کنند.
وی درباره اهمیت انتخابات گفت: یک رییس‌جمهور ممکن است ما را به سمت صلح یا به سمت جنگ ببرد. یک رییس‌جمهور عزت ما را بالاتر می‌ برد و یک رییس‌جمهور عزت ما را از بین می‌برد.حالا با این حال گاهی اوقات ما بدون مشاوره دست به انتخاب کسی می‌زنیم که ممکن است فاجعه‌هایی برای کشور به وجود آورد.
این فعال سیاسی با اشاره به تاسیس احزاب جدید توسط اصلاح‌طلبان یادآور شد: ما اصلاح‌طلبان زمانی که به هم نزدیک می‌شویم در راه پیشرفت قرار می‌گیریم و مادامی که از هم دور می‌شویم داریم ضعیف می‌شویم. پیام من همیشه به اصلاح‌طلبان این بوده که اجتماعات خود را گسترش دهید. شخصی مثل آقای عارف حق دارد که مسیرش را از آقای خاتمی جدا کند و تشکلی برای خودش درست کند، اما این کار نشانه قوت نیست. البته آقای دکتر عارف تاکنون بر حضور در جمع اصلاح طلبان به رهبری آقای خاتمی جدی بوده‌اند.
وی همچنین در ادامه با اشاره به تشکیل حزب ندای ایرانیان گفت: اینکه بچه‌هایی از سیاست‌های حزب مشارکت رنجیده‌اند و می‌خواهند یک حزب جدید درست کنند حق است، اما نشانه مثبتی برای تقویت جبهه اصلاحات نیست و در واقع به معنای ضعف آن است. ولی اگر احزاب اصلاح‌طلب فعلی مثل حزب کارگزاران نیروهای خودش را گسترش دهد، نیروهای جدیدی را جذب کند و ساختارش را قوی‌تر کند در جهت قوت حزب و جبهه اصلاحات قدم برداشته است. باز هم تاکید می‌کنم که باید به همدیگر نزدیک‌تر شویم.
این عضو حزب کارگزاران سازندگی، با بیان این‌که «قرار نیست که یک حزب دائم در تمام مسائل کشور دخالت کند»، افزود: هر کس باید زندگی خودش را داشته باشد. همین‌که مجلس ما مجلس دائمی است،خود دردسری است. در تمام دنیا نمایندگی سمت است، شغل نیست. شغل فرد مهندسی است و حالا نمایندگی مردم آن کشور را هم برعهده دارد. وقتی شما 290 نفر را به عنوان قانونگذار استخدام کنید آنان بیکار می‌مانند و مدام با تصویب قوانین اضافی در اداره‌ی کشور اختلال ایجاد می کنند و یا دنبال استیضاح و احضار و ... هستند. نمی‌گذارند وزیر کار خودش را بکند. باید به آن‌ها گفت وزیر جز پاسخگویی به شما کارهای دیگری هم دارد.
وی افزود: مجلس دائمی زحمت است. جوانان نیز باید از این روند درس بگیرند و به دنبال شغل باشند. نباید کار در حزب و ستادهای انتخاباتی را شغل خود بدانند.خوب است که در انتخابات حضور پیدا کنند و در کنار هم کار جمعی انجام دهند. باید بدانند که هیچ‌کس پوسترچسبان شخص دیگری نیست. دور هم جمع می‌شویم و با هم یک کار گروهی در جهت انتخاب فردی انجام می‌دهیم.
مرعشی همچنین ادامه داد: همان جوانانی که آقای روحانی را انتخاب کردند، امروز دارند از ثمرات وجود این رییس‌جمهور استفاده می‌کنند. این‌که شما موقع صحبت رییس‌جمهور قلب‌تان نمی‌لرزد که او الان بحران دیگری درست می‌کند ثمره انتخاب شماست. می‌دانید که دولتی وجود دارد که با تصمیمات ناهنجار جیب شما را خالی نمی‌کند.
وی با بیان این‌که «باید به جوانان یاد بدهیم که هرکسی باید به وظیفه خود عمل کند»، ابراز عقیده کرد: این‌که مسوولی فکر می‌کند که باید دائم در مورد تمام مسائل کشور اظهارنظر کند مخل اداره کشور می‌شود. هر فردی باید در حوزه مدیریت خود را را اداره کند.مثلا رئیس قوه قضاییه لازم نیست که کابینه‌ای داشته باشد و مسئولان را جمع کند تا در مورد تمام مسائل کشور اظهارنظر کند. این کار سیاست‌های کلی کشور را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. هر چیزی باید به اندازه نیازهای واقعی خودش تعریف شود.
وی با تاکید بر لزوم فعالیت بدنه کارشناسی احزاب گفت: جمعی از متخصصین احزاب باید در طول سال فعال باشند تا مسائل کشور را رصد کنند. در خود کارگزاران هم کمیته فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای این کار حضور دارد. این‌ها اوضاع کشور را می‌بینند، شاخصه‌ها را کنترل می‌کنند و انتقاداتی نیز ممکن است بیان کنند. اما این‌که بخواهند از کل بدنه اجتماعی حزب که در دوران انتخابات فعال بودند باز بعد از انتخابات نیز استفاده کنند، کاری نشدنی است. وقت کافی هم وجود ندارد.
مرعشی درباره تربیت نیروی جوان در جبهه اصلاحات گفت: منطق فضا دادن به جوانان در جبهه اصلاحات یک منطق پلکانی است. ما نیروهای‌مان را با ترکیبی از افراد باتجربه و نیروهای جوان وارد شوراها می‌کنیم، بعد از آن مجلس و بعد نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری. این یک کار پلکانی است. از بعد از مجلس ششم که مسئولیت اصلاح‌طلبان در کشور کاهش پیدا کرد، نمی‌توانستند تربیت کادر داشته باشند ولی از الان می‌توانند روی این مساله جدی‌تر کار کنند.
وی وجود دولت تدبیر و امید را نعمت بزرگی برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است انتقادهایی در احزاب نسبت به کارکرد بخشی از دولت وجود داشته باشد اما در کل همه احزاب این اتفاق نظر وجود دارد که وجود این دولت نعمت بزرگی برای کشور به حساب می‌آید. شاید ما جدی‌تر از بقیه این عقیده را داشته باشیم که دولت آقای روحانی اتفاق خوبی برای شرایط امروز کشور است. ما وظیفه خودمان می‌دانیم که با تمام وجود رییس‌جمهور محترم و دولت را تقویت کنیم. این دولت الان سرگرم چند کار مهم است. فعالیت‌های مهمی انجام می‌دهد، مهم‌ترینش در بحث مسئله هسته‌ای است که مسئله زیربنایی کشورمان به حساب می‌آید.
این عضو حزب کارگزاران سازندگی افزود: آقای دکتر روحانی خودشان متخصص این موضوع هستند،‌ تیم خوب ، اعتبار ملی، وجهه کشوری وبین‌المللی مناسبی دارند تا این مساله را حل کنند. روزهای سرنوشت‌سازی را پیش رو داریم که همه باید دولت را در این شرایط تقویت کنند تا این قضیه به سرانجام برسد. امیدوارم امتیازات خوبی را در بخش هسته‌ای برای کشور بگیریم تا اداره کشور آسان شود. اداره کشور در شرایط تحریم کار ساده‌ای نیست. پس از حل شدن مشکلات هسته‌ای و با برداشتن تحریم‌ها شرایط کشور عادی می شود و می‌توانیم در آن موقع انتظار رشد اقتصادی وافزایش درآمدها را داشته باشیم.
وی ادامه داد: مطلب دوم اصلاح تدریجی سیاست‌های غلط اتخاذ شده در دولت قبل است. تقریبا بنیان‌های کارشناسی در کشور از بین رفته است. مثلا شما وقتی به بانک مرکزی می‌روید می‌بینید آنقدر اختلال در امور ارزی کشور ایجاد شده که نمی شود طی یک سال آن را بررسی کرد. حتی به دبیرخانه دولت هم که می‌رسید با اتفاقات عجیبی روبرو می‌شوید مثل اینکه به تدریج اسنادی به دست می‌آید که نشان می دهد مصوباتی از دولت صادر شده که شماره‌هایش جعلی است. این مصوبه‌ها از سمت آقای رحیمی ابلاغ شده، اجرا شده ولی در دولت ثبت نشده است. همه این اتفاق‌ها و این اخلال‌ها برای مردم قابل تصور نیست. این نشان می‌دهد که شما به هر جا پا می‌گذارید یک اخلالی در آن می‌بینید.
این فعال سیاسی با اشاره به مسئولیت های سنگین دولت و همچنین سیاست حزب کارگزاران سازندگی در انتخابات آتی مجلس، اظهارکرد: دولت مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد اما در عین حال موفق هم است. احزاب شکرگزار خداوند هستند که این دولت بر سر کار است. کارگزاران در انتخابات در قالب جبهه بزرگ اصلاح‌طلبان وارد انتخابات خواهند شد و هیچ حرکت تک حزبی را مناسب نمی‌دانند. ما به رهبری آقای خاتمی در انتخابات حضور خواهیم داشت و چند سیاست روشن را انتخاب کردیم. اولین آن این است که با لحاظ کردن دغدغه‌های رهبری، فتنه‌ای که آقای احمدی‌نژاد در کشور به پاکرده بود، را از بین ببریم. من اعتقاد دارم که دولت گذشته فتنه‌ بزرگی در کشور ایجاد کرده است.
وی معتقد است: فتنه‌ آقای احمدی‌نژاد، ایجاد نوعی نقار بین احزاب اصلاح‌طلب و مسوولان ارشد نظام بود. ما تجربه انتخابات 92 را داریم که اگر دغدغه‌های رهبری را مدنظر قرار بدهیم در همان محدوده‌ای که نظام اجازه داده به رفع آثار فتنه کمک خواهیم کرد و آن جدایی‌هایی که آقای احمدی‌نژاد ایجاد کرده از بین می‌رود. ما با دقت باید به این سمت حرکت کنیم. با این که برای پیش‌بینی انتخابات مجلس آتی زود است اما ما خوشبین و امیدوار هستیم.