محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی و فعال اصلاح‌طلب با تاکید براینکه اصلاح طلبان و اصولگرایان نباید صنفی و جناحی به انتخابات نگاه کنند گفت: هر دو جناح باید بخش رادیکال را از صحنه خارج کنند تا زمینه آرامش در فضای سیاسی کشور ایجاد شود؛ همه باید به در انتخابات تنها به دنبال منافع ملی باشند تا یک بازی برد-برد برگزار شود و تمام آحاد جامعه از آن سود ببرند.

وی با بیان اینکه انتخابات 88 یک بازی باخت-باخت بود و هیچکس از آن سود نبرد، گفت: اصلاح طلبان با معرفی یک چهره میانه رو مانند خاتمی و اصولگرایان هم با معرفی چهره هایی همچون ولایتی و ناطق نوری می توانند با میانه روی حرکت در مسیر منافع ملی در صحنه انتخابات گام بردارند. حسن روحانی نيز در واقع نوعی مشی تعامل گرایانه دارند و اگر وارد صحنه انتخابات شوند شاید بتوانند آراء قابل توجهی از مردم را اخذ کنند.
وی همچنین در مورد کاندیداتوری کواکبیان، گفت: هم در جریان اصلاحات و هم در جریان اصولگرا چهره‌های شاخصی داریم که می توانند خودشان را معرفی کنند و امکان حضور در انتخابات را داشته باشند. حزب مردم سالاری نیز به عنوان یکی از احزاب اصلاح طلب این معرفی را انجام داده مانند خانه کارگر که کمالی را معرفی کرده و فکر می کنم اتفاق خیلی خاصی نیست و احزاب این گونه تمرین دموکراسی می کنند؛ البته فاصله کاندیداهای مطرح اصلاح طلبان با خاتمی زیاد است .