جريان فتنه كه مي كوشد به بازسازي خود در ايام انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي پرداخته و اين انتخابات را با چالش هاي امنيتي مواجه سازد،شبكه اصلي خود را با يك واسطه فعال ساخته است.

بنا به گزارش واصله، حلقه داخلي فتنه گران كه شامل محسن آرمين،حسين كروبي و عليرضا بهشتي هستند از طريق يكي از نزديكان ساكتين فتنه با حلقه لندن نشين ارتباطات مستمري را آغاز كرده و به تبادل اطلاعات با مزروعي،اردشير اميرارجمند و مجتبي واحدي مشغول مي باشند.
گفته مي شود به دليل اهميت و محرمانه بودن برنامه ها فتنه گران تصميم گرفته اند كه از يك واسط استفاده نمايند كه نزديكان يكي از ساكتين فتنه به دليل تنوع سفرهاي كاري اش براي اين مساله در نظر گرفته شده است.
گفتني است اين حلقه واسط با آقازاده آشوبگر نيز داراي ارتباطات قابل توجهي است.
از ديگر سو اين سازماندهي ها صورت گرفته كه برخي پيام ها و تحركات نشان دهنده فعال شدن اين شبكه براي بحران آفريني است.
يكي از اين پيام ها دراين زمينه ناظر به دستورالعملي است كه غرب خطاب به فتنه گران صادر كرده بود.
بنا بر گزارش هاي دريافتي محتواي اين دستورالعمل به اين شرح بوده است:انتخابات مجلس ايران بايد به محل چالش امنيتي جديدي براي حكومت تبديل شود.اين انتخابات بايد فرمايشي جلوه داده شده وحضور مردم و مشاركت آنان بايد به حداقل برسد. اين انتخابات نبايد باعث بازسازي نظام شود.
بايد شرايط داخلي خوب رصد شده و از هر عاملي كه منجر به عدم مشاركت مردمي مي شود بهره برداري هاي لازم صورت بگيرد.
گزارش نداي انقلاب حاكي است ،پس از اين پيغام و فعل و انفعالات اخير در حوزه سياسي و بين الملل غربي ها در پيام جديد خود تصريح كرده اند كه طراحي هاي صورت گرفته كه با تركيبي از فشارهاي سياسي- رسانه اي روحيه مردمي در ايران كاهش يابد.
گفته مي شود دراين پيام از عناصر داخلي فتنه خواسته شده است كه سياه نمايي از وضعيت اقتصادي،بزرگ جلوه دادن تحريم ها،حمله به ايران را كه از داخل و خارج انتشار مي يابد پمپماژ كرده و در افكار عمومي ايجاد هراس نمايند. همچنين خسته كردن روحيه مردمي يكي ديگر از راهبردهايي است كه ابلاغ شده است.
اين اما همه ماجرا نيست .پس از اين پيام سايت اتاق فکر لندن نيز براي احياي دوباره فتنه ،پازل دشمن را براي فراهم آوردن چالش هاي جديد عملیاتی ساخت.
در حالي كه پيش از اين نهادهاي امنيتي از تجهيز دوباره فتنه توسط دشمن خبر داده بودند،سايت جرس وابسته به اتاق فکر لندن فتنه گران در خبري اين عمليات را تائيد و تلاش كرد با انتشار خبري دراين زمينه به تست گيري هاي اوليه همت گمارد.
اين سايت با بهانه قرار دادن آشوب اسرائيلي ۲۵ بهمن ۸۹ مدعی شد:
در تهران جوانان جنبش سبز خود را برای ورود به فاز جدید جنبش آماده می کنند. با نزدیک شدن سالروز ۲۵ بهمن و راه پیمایی تاریخی آن که به حصر خانگی میر حسین موسوی و مهدی کروبی انجامید، شور و شوق بیشتری برای ادامه راه رهبران محبوس جنبش احساس می شود. هسته های اجتماعی جوانان سبز در حال امکان سنجی بهترین روز برای براه انداختن دوباره تظاهرات خیابانی هستند. منابع نزدیک به شورای هماهنگی راه سبز امید در تهران از بررسی گزینه های مختلف برای تداوم جنبش خبر می دهند. در میان این گزینه ها تجمعات خیابانی نیز مورد بررسی است.
جریان فتنه که این روزها به سان مرده ای متحرک در حال فشار به بدنه اجتماعی نداشته اش برای حرکتی ولو کوچک است در این خبر حتی برنامه ریزی برای ایجاد اغتشاش را نیز انجام داده است. این سایت مدعی شد:
برنامه ریزان جنبش زمستان ۹۰ را به دو بازه زمانی تقسیم کرده اند. بازه اول از ۱۹ دی تا ۱۲ اسفند و بازه دوم از ۱۳ اسفند به بعد. در بازه نخست گزینه تجمعات خیابانی و دوشنبه های اعتراض از گزینه های تحت مطالعه است، سه گزینه ۱۹ دی، ۲۵ بهمن و ۱۲ اسفند به عنوان بهترین زمان تجمع مسالمت آمیز خیابانی روی میز است. در کنار تجمعات خیابانی گزینه جدی دیگر استقبال از اختلافات بسیار عمیق دو جناح اصول گراست که یکی شورای نگهبان را در اختیار دارد و دیگری فرمانداری ها و استانداری ها را و قرائن نشان می دهد که احتمال تظاهرات خیابانی در بازه دوم از بازه اول اگر قوی تر نباشد کمتر نیست.
این برنامه ریزی نشان می دهد که جریان فتنه همانطور که انتظار می رفت برای استفاده از پتانسیل جریان انحراف برنامه ریزی کرده است و جریان انحراف قرار است بعنوان محلل بازسازی جریان فتنه عمل نماید.
گفتني است اين اقدام در حالي صورت مي پذيرد كه فتنه گران پيش ازاين براي مقابله با نظام تاكيد كرده بودند كه بايد ضمن حمايت از جريان انحراف از ظرفيت آن بهره گرفت.
به جاست نهادهای امنیتی با دقت بیشتری تحرکات هردو جریان را رصد نمایند تا خدای ناکرده اتفاقات ناگوار ۲۵ بهمن و ... تکرار نشود.