همزمانی این هجمه سازماندهی شده به سپاه با شکست مذاکرات در وین، سوال‎هایی را برای اهداف طراحان این پروژه تبلیغاتی–رسانه‎ای به وجود آورده بود. آقای روحانی در سخنانی که به منظور مقابله با فساد ترتیب داده شده بود، سخنانی گفت که به شدت با استقبال رسانه‎های ضد انقلاب مواجه شد و تحلیلگران نقطه هدف آنرا سپاه پاسدارن معرفی کردند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ ظاهرا دستور حمله به سپاه پاسداران انقلاب اسلامى صادر شده است. این را می‎شد از همان روزهای پایانی مذاکرات وین و انتشار فهرستی بلند بالا به عنوان ... در رسانه‎های ضد انقلاب حدس زد. در شرایطی که همه نگاه‎ها به اتاق مذاکرات در شهر وین و اعلام نتیجه مذاکرات بود، رسانه دولتی انگلیس مهمترین گزارش خود را به تحلیل و تفسیر فهرستی اختصاص داد که ساعاتی قبل در یک رسانه ضد انقلاب منتشر شده بود و برخی کارشناسان، آنرا مشابه با فهرستی می‎دانستند که به تازگی به عنوان شکواییه به برخی مقامات عالی‎رتبه نظام ارائه شده بود.

این در حالی بود که برخی انتشار فهرست مذکور را بی‎ارتباط با سخنان رئیس جمهور نمی‎دانستند که در آن عنوان شده بود: «مخاطب من در جمله و کلمه‌ای که در وزارت امور خارجه بیان کردم (بزدل) و نقطه مقابل «شیردل» بود، نه منتقدین و مخالفین، بلکه کسانی بودند که صرفاً به دنبال تخریب و کارشکنی هستند و مدتی است که از اتاق فکر به اتاق عملیاتی وارد شده‌اند و بدانند که در برابر تخریب گران سکوت نمی‌کنیم.»

اما همزمانی این هجمه سازماندهی شده به سپاه با شکست مذاکرات در وین، سوال‎هایی را برای اهداف طراحان این پروژه تبلیغاتی – رسانه‎ای به وجود آورده بود. اما کار به همینجا ختم نشد و رئیس جمهور در یکی دو سخنرانی خود پس از ایام مذاکرات وین، با گوشه و کنایه‎ سخنانی را عنوان کرد که پیوست رسانه‎ای و تبلیغاتی آن در رسانه‎های داخلی و خارجی حامی دولت، سپاه پاسداران را بعنوان مخاطب این سخنان مطرح می‎کرد سخنانی که علامت تعجب‎هایی را در مقابل راهبرد در نظر گرفته شده پیش رو قرار می‎داد.

آقای روحانی در سخنانی که به منظور مقابله با فساد ترتیب داده شده بود، سخنانی گفت که به شدت با استقبال رسانه‎های ضد انقلاب مواجه شد و تحلیلگران نقطه هدف آنرا سپاه پاسدارن معرفی کردند. روحانی در این سخنان گفت: « اگر تفنگ، پول، روزنامه، سایت ، خبر گزاری را همه یک جا جمع کنیم حتما فساد درست میشود. ابوذر و سلمان هم که باشد فاسد می‌شوند. پس دنیا عقلش رسیده است که این قدرت‌ها را تفکیک کرده است.»

اما ظاهرا گوشه و کنایه‎های رسانه‎ای به این نهاد انقلابی، امروز و انتشار مطلبی توهین آمیز در سایت خبرآنلاین وارد مرحله جدیدی شده است، به نحوی که این سایت خبری در یادداشت خود که به قلم شخصی گمنام با نام حمیدرضا شاه‎محمدی انتشار یافته، انواع و اقسام اتهامات و توهین‎ها را نثار سپاه پاسداران کرده است. این در حالی است که دو نفر از موسسین و مدیران این سایت خبری هم‎اکنون از مدیران ارشد اطلاع‎رسانی دولت یازدهم به شمار می‎روند.

نویسنده در این یادداشت که ساعتی پس از انتشار از خروجی خبرآنلاین حذف شده است، به صراحت این نهاد انقلابی را مخاطب سخنان رئیس جمهور درباره فساد ابوذرها و سلمان‎ها معرفی کرده و بهانه این اتهام را نیز حضور سپاه در بخش‎هایی از اقتصاد ایران عنوان کرده است، این در حالی است که اعتراف سخنگوی دولت از علت حضور سپاه در فعالیت اقتصادی کاملا متفاوت با آنچیزی است که از سوی رسانه‎های دولتی و ضد انقلاب تبلیغ شده است.

محمدباقر نوبخت در اجتماع سالانه فرماندهان قرارگاه خاتم‎الانبیاء به صراحت اعتراف کرد که این قرارگاه بخش بزرگی از بار مسئولیت دولت در امر سازندگی را بدون دریافت هزینه‎های آن از دولت بر دوش کشیده است. او در این باره گفت: «ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه ، ریشه و ظرفیت فوق العاده ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه بیاید؛ کدام بخش خصوصی است که بیش از 2 میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مسئله چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست.»

اما اتهام و توهین در همین جا خلاصه نشده و در بخشی از مطلب حذف شده از خروجی خبرآنلاین با اتهام به کارکنان خدوم و مومن سپاه آمده است: « نکند در سایه فساد سیستمی فرا گیر در کشور یک روز همچون ارتش عراق اعلام شود به 50 هزار نظامی بدون آنکه وجود خارجی داشته باشد حقوق پرداخت می‎شده است؟»

اما شاید یکی از تاسف‎بارترین بخش‎های این متن اهانت آمیز را باید آنجا دانست که در حالیکه در هفته‎های اخیر بارها و بارها خبر شهادت فرماندهان و سرداران سپاه برای دفاع از مرزهای استراتژیک ایران اسلامی در کشورهایی چون سوریه و عراق منتشر شده است، این سایت خبری می‎نویسد: «آیا در موقع بلا و طوفانهای خطر و جنگ در کشور قادر خواهیم بود این سرداران که اینک رخت مدیر عاملی بر تن دارند را به جبهه های پر از خاک و خون که نیاز به تنفس در فضای و دود آتش و از جان گذشتگی و ایثار دارد روانه کنیم؟ آیا قادر خواهیم بود آنها را از پشت فرمان ماشینهای گرم و نرم پیاده و به داخل تانک و نفر برهای تنگ و خشن هدایت کنیم؟ و آیا نهادی که وظیفه اصلیش حفاظت از این آب و خاک در روزهای سخت بوده است تحت شرایط جنگی و تجاوز خارجی همچنان کارایی گذشته را خواهد داشت؟ و یا همانند ارتش عراق در مقابل یک گروه نورس کشور را تحویل اجانب خواهد داد؟»

شاید زمانی که رئیس جمهور بی‎مهابا کنایه‎های خود را تقدیم این نهاد انقلابی‎ می‎کرد باید انتظار این رفتار از رسانه‎های زیرمجموعه دولت می‎رفت، اما به نظر می‎رسد تیم تبلیغاتی دولت، مسیر صحیح و دقیقی را برای خروج از بن‎بست مذاکرات و بحرانی که این روزها دولت بدلیل انتخاب راهبرد غلط گره‎ زدن همه مسائل به سیاست خارجی در آن گرفتار شده، انتخاب نکرده است.

طرح مسائلی حاشیه‎ای همچون «همه‎پرسی» و حمله به نهادهای انقلابی، اتهام‎پراکنی علیه این نهادها و تلاش برای تخریب آنها در اذهان عمومی و در یک کلام تلاش برای ایجاد دودستگی در فضای داخلی کشور، به نظر نمی‎رسد بتواند انتخاب صحیحی برای حل مشکلاتی باشد که دولت با آن دست و پنجه نرم می‎کند. اینکه منافع ملی همچون وحدت و یکدلی کشور را نردبانی برای قدرت‎طلبی و حفظ قدرت و ثروت گروه و جریان سیاسی خود قرار داده و به خاطر آن هر چه هست را قربانی کنیم، آتشی است که دود آن بیش از همه به چشم مسببین این آتش خواهد رفت.

در مجموع بهترین توصیه در این شرایط را امروز رهبر انقلاب خطاب به دولتمردان فرمودند که : « همه باید به دولت کمک کنند اما دولتی ها هم مراقب باشند حاشیه سازی نکنند و ضمن خودداری از بیان حرفهای غیرلازم، دو دستگی بوجود نیاورند و تلاش کنند وحدت و ایمان و همت ملت را مورد استفاده صحیح قرار دهند.»

منبع

"Our President, analytical news site"