تیپولوژی تجمع کنندگان نیز در نوع خود جالب توجه و متنوع بود. بر خلاف انتظار، علاوه بر مردم عادی، تعداد زیادی از جوانان مذهبی و هواداران سایر گروه های سیاسی نیز در این تجمع حاضر شدند و به شدت به دکتر احمدی نژاد ابراز علاقه کردند.

 سایت دولت بهار درباره حواشی تجمع امشب هواداران رئیس جمهور سابق نوشت:

محمود احمدی نژاد یکی دو شب پیش لیست بلند بالایی از اولین های دولت ارائه داد؛ از اولین رئیس جمهوری که هلی کوپترش با دکل برق اصابت کرد تا اولین دولتی که در انتخابات کاندیدا نداشت. احمدی نژاد اما شاید یکی از جالب ترین اولین های دولت های نهم و دهم را فراموش کرده بود. امروز همه متوجه شدند که احمدی نژاد اولین رئیس جمهوری است که آدرس منزلش را همه همشهری هایش می دانند.

احمدی نژاد بچه نارمک است. ساکن بن بست شرقیِ میدان 72؛ بن بستی که امروز ساعات شلوغ و متفاوتی را به خود دید. بعد از ظهر امروز اهالی میدان 72 از رئیس جمهور سابق استقبال کردند و حق همسایگی را به جا آوردند. شب هنگام اما نوبت هواداران بود تا میدان 72 را رونق بدهند و برای خدا قوت گفتن در مقابل منزل نوساز احمدی نژاد تجمع کنند. دقایقی از اذان مغرب گذشته بود که دوستداران احمدی نژاد به منزل رئیس جمهور رسیدند. اوایل 50 نفری می شدند. بعضی ها با خودشان گل و شیرینی هم آورده بودند. دقایقی بعد درب منزل باز شد و رئیس جمهور سابق به میان هوادارانش آمد و کوشید تا با تک تکشان خوش و بش کند و به ابراز احساساتشان پاسخ دهد. بعضی ها از فرصت استفاده می کردند تا از زیر زبان احمدی نژاد حرف سیاسی بیرون بکشند. یکی نفر خطاب به رئیس جمهور سابق گفت: «آن روزها که مشایی را رد صلاحیت کردند، ما نیز به تبعیت از شما روزه گرفتیم و صلوات فرستادیم، از خدا خواستیم تا آنچه خیر است را محقق کند.» احمدی نژاد پاسخ داد: «حوصله کنید! باید همه حوصله کنیم! همه اش به نفع حق و به نفع حکومت جهانی و به نفع امام زمان (عج) است. همه اش!» عده ای دیگر اما متلک های آبداری را حواله برخی شخصیت های سیاسی می کردند. یک از خانم ها با صدای بلند می گفت: «رئیس جمهور ما اهل سعدآباد نیست، بچه میدان 72 نارمک است.» دیگری گفت: «دکتر 4 سال منتظر می مانیم تا بازگردی» و حسابی تشویق شد. یک از جوانان هم اینگونه رئیس جمهور سابق را خطاب قرار داد: «دکتر باید هفته ای یک بار اینجا هیئت برگزار کنی! وگرنه ما هر شب اینجاییم!»

پاسخ احمدی نژاد در ابتدا به درخواست حاضران برای سخنرانی منفی بود. احمدی نژاد گفت: «امروز نوبت شماست که حرف بزنید.» رئیس جمهور سابق اما بالاخره راضی شد تا برای دقایقی سخنرانی کند. موضوع سخنرانی هم چیزی نبود جز بهار، امام عصر (عج) و حکومت جهانی. محمود احمدی نژاد در حالی به سخنرانی اش ادامه می داد که صد ها نفر راهی میدان 72 شده بودند. مردم می آمدند، خدا قوتی می گفتند و می رفتند. این روند بارها و بارها تکرار شد و احمدی نژاد تا پاسی از شب در مقال منزلش ایستاد.

سخنان احمدی نژاد مرتبا با شعار های جوانان قطع می شد. "چپ، راست، کارگزار؛ علیه خدمتگزار"، "عشقه عشقه عشقه احمدی نژاد و عشقه"، "تا دولت بهاری دولت ادامه دارد"، "مشایی دوست داریم"، "احمدی ساده زیست ریشه کن صهیونیست"، "احمدی نژاد می رزمد، اشرافیت می لرزد"، "احمدی بت شکن، بت بزرگ رو بشکن" و ... این شعار ها همه همسایه ها را پشت پنجره کشانده بود. احمدی نژاد به شوخی گفت: «حالا انقدر سر و صدا می کنید که آخر منو از این محل بیرون می کنند!»

تیپولوژی تجمع کنندگان نیز در نوع خود جالب توجه و متنوع بود. بر خلاف انتظار، علاوه بر مردم عادی، تعداد زیادی از جوانان مذهبی و هواداران سایر گروه های سیاسی نیز در این تجمع حاضر شدند و به شدت به دکتر احمدی نژاد ابراز علاقه کردند. اتفاقی که حاکی از تصمیم بخشی از این طیف برای جبران اشتباهات تلخ گذشته و آغاز روند بازگشت به احمدی نژاد است.