در جمهوری اسلامی، رئیس جمهور در ابتدای مسئولیتش، باید فهرست تمام اموال و دارایی هایش را به رئیس قوه قضائیه اعلام کند. دکتر احمدی‌نژاد هم از این قاعده مستثنی نبود؛ خانه‌ای قدیمی در بن‌بست میدان هفتاد و دوم نارمک تهران، اتومبیل پژو 504 مدل1973 و... نکته جالب این بود که در ابتدای پذیرفتن مسئولیت شهرداری تهران هم دارایی‌های او همین اندازه بود.

احمدی‌نژاد به محض این که در ساختمان شهرداری مستقر شد و اتاقش را تحویل گرفت و فضای آنجا را دید، حتی یک دقیقه هم صبر نکرد. از اتاق آمد بیرون و رفت در اتاق مدیرکل نشست. اتاق مدیر کل شد اتاق شهردار، اتاق 160متری شهردار با آن همه دکوراسیون شیک و گران قیمت هم شد موزه عبرت. یکی از مسئولان کشوری آمده بود شهرداری. آقای دکتر، اتاق کذایی و بریز و بپاش‌های آن را نشانش داد. جواب آن مسئول مملکتی به آقای شهردار این بود که این تجملات برای نظام ما شأن می‌آورد! دکتر مدت‌ها بعد، در یکی از سخنرانی‌هایش به آن دیدار اشاره کرد: «اگر ریخت و پاش و تجمل‌پرستی برای نظام ما شأن می‌آورد، سلطنت هم همین کار را کرد. انقلاب ما برای این بود که ارزش‌ها حاکم شود. این ارزش و شأن نیست که مسئولان در کاخ‌های مجلل بنشینند و برای فقرا و نیازمندان تصمیم بگیرند.»
٭ در جمهوری اسلامی، رئیس جمهور در ابتدای مسئولیتش، باید فهرست تمام اموال و دارایی هایش را به رئیس قوه قضائیه اعلام کند. دکتر احمدی‌نژاد هم از این قاعده مستثنی نبود؛ خانه‌ای قدیمی در بن‌بست میدان هفتاد و دوم نارمک تهران، اتومبیل پژو 504 مدل1973 و... نکته جالب این بود که در ابتدای پذیرفتن مسئولیت شهرداری تهران هم دارایی‌های او همین اندازه بود. جالب‌تر این که هنوز هم بعد از گذشت 8 سال فهرست اموال و دارایی‌های دکتر همان است: خانه‌ای قدیمی در بن‌بست 72 میدان نارمک، البته بدون آن پژو مدل سال 1973 چرا که دکتر ماشینش را به بهزیستی سپرد تا در حراجی به فروش برسد و درآمد فروش‌اش هزینه مددجویان بهزیستی شود.