علــــی زاکانـــی از مدعیان اصولگرایی که در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده است، در جمع خبرنگاران گفت: ادعای یک روز مرخصی رئیس جمهور شوخی تلخی با افکار عمومی و دهن کجی بزرگی به قانون است که دخالت قوه مجریه را در انتخابات منع کرده است. شاید ایشان دچار فراموشی شده‌اند که در تقابل با حکم رهبری انقلاب قریب 11 روز خانه‌نشینی کردند و بعد مدعی مرخصی شدند!!!

همچنین سایت وابسته به وی نیز در خبری مدعی شد روزنامه ایران در شماره دیروز(یکشنبه) خود، حاضر نشد سخنان مهم رهبر معظم انقلاب را که روز شنبه در دیدار بانوان فرهیخته حوزه و دانشگاه ایراد شد، در صفحه اول منتشر کند! در ادامه خبر این سایت آمده است: این در حالی است که سخنان مشایی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را تیتر یک این روزنامه انتخاب کرده و شهرام ناظری، خواننده موسیقی سنتی ایرانی به عنوان عکس اول روزنامه منتشر شده است.
این در حالی است که:
1‌- اگر منظور جناب زاکانی از خانه‌نشینی همان دور کاری دکتر احمدی‌نژاد در سال 90 است، باید گفت مدتش آن چیزی که این نماینده مجلس گفته نیست. چراکه رئیس جمهور روز پنجشنبه اول اردیبهشت‌ماه پس از سفر استانی کردستان به ایلام رفت؛ روز جمعه تعطیل است و خبر بعدی که سایت ریاست جمهوری از دکتر احمدی نژاد منتشر کرده مربوط به «پیام به جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج‌فارس» در روز شنبه 10 اردیبهشت است. یعنی باز روز قبل آن(جمعه) تعطیل بود و روز یکشنبه روز 11 اردیبهشت هم رئیس جمهور در جلسه هیات دولت شرکت کرده است.
با این اوصاف دکتر احمدی‌نژاد در آن ایام تنها در دو جلسه هیات دولت حضور نداشته و بر اساس اخبار منتشره از برنامه‌های خبری وی، 6 روز کاری، خبری از رئیس جمهور در سایت ریاست جمهوری منتشر نشده است. حالا این عدد 11 از کجا آمده است که دو سال متوالی است جناب زاکانی و دوستانش از آن دم می‌زنند باید از خودشان پرسید.
2- درباره ادعای تقابل دکتر احمدی‌نژاد با رهبر معظم انقلاب نیز باید گفت، نامه معظم له به جناب آقای مصلحی مبنی بر ادامه کار در وزارت اطلاعات، در روز چهارشنبه مورخه 31 اردیبهشت‌ماه منتشر شده و تاریخ نامه نیز 30 اردیبهشت درج شده است.

جالب آنکه رئیس جمهور روز 31 اردیبهشت ماه به سفر استانی کردستان می‌رود و فردای آن روز یعنی اول اردیبهشت ماه از سنندج به ایلام سفر می‌کند تا 1612 واحد مسکن مهر را افتتاح کند. پس اگر تقابل بود حداقل سفر ایلام می توانست توسط شخص دکتر احمدی‌نژاد انجام نشود و معاون اول رئیس جمهور آن پروژه‌ها را افتتاح کند.

البته این‌که جناب زاکانی و دوستانش حدود دو سال است سعی در القای حاکمیت دوگانه دارند، جای بسی سوال است؛ در حالی که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم(سفر اخیر معظم له به قم)، هنگامی که بحث به دولت کشیده می‌شود، صریحاً فرمودند: «بنده از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام ولی این دولت با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و فرق اساسی در این است که تلاش نمی‌کند حاکمیت دوگانه ایجاد کند.

امروز وقتی رئیس جمهور یا مسئول ارشدی از دولت به خارج از کشور می‌رود، من نگرانی ندارم اما قبلاً نگران بودم که مسئولان در خارج از کشور می‌خواهند چه بگویند.» البته در همان ایامی که دوستان و هم حزبی‌های جناب زاکانی، از تقابل دکتر احمدی نژاد با رهبرمعظم انقلاب سخن به میان می‌آوردند، معظم له در دیدار هزاران نفر از مردم استان فارس می‌فرمایند: «شما ببینید در همین پنج، شش روز گذشته سر یک قضیه‌ای که آنچنان هم از اهمیت بالایی برخوردار نبود - سر مسأله‌ اطلاعات و امثال اینها - چه جنجالی در دنیا راه انداختند. تحلیل‌ها را بردند به این سمت که بله، در داخل نظام جمهوری اسلامی شکاف ایجاد شده است، حاکمیت دوگانه شده است، رئیس جمهور حرف رهبری را گوش نکرده است!

دستگاه‌های تبلیغاتی خودشان را از این حرف‌های سست و بی‌پایه پر کردند. ببینید چطور منتظر بهانه‌اند. ببینید چطور مثل گرگ در کمین نشسته‌اند که یک بهانه‌ای پیدا کنند، هر جور می‌توانند، حمله کنند. می‌دانند که دولت مشغول تلاش و فعالیت و خدمت است.» ایشان سپس می‌افزایند: «مسئولان دولتی هم حقاً و انصافاً دارند تلاش می‌کنند؛ هم اعضای دولت، هم بخصوص خود رئیس‌جمهور. اینها شب و روز ندارند؛ من می‌بینم، من از نزدیک شاهدم.

اینها دائم مشغول کارند، مشغول خدمت و تلاشند.» 3- سایت وابسته به جناب زاکانی هم در حالی مدعی شده روزنامه ایران در شماره دیروز (یکشنبه) خود، حاضر نشده سخنان مهم رهبر معظم انقلاب را که روز شنبه در دیدار بانوان فرهیخته حوزه و دانشگاه ایراد شد، در صفحه اول منتشر کند(!) که اولاً در این روز صحبت‌های مورد اشاره معظم له با تیتر «تعداد بالای زنان روشنفکر، فعال فرهنگی و سیاسی مایه افتخار است» در بالای صفحه اول روزنامه ایران منتشر شده است.

ثانیاً عکسی از صفحه اول روزنامه که به عنوان سند خبر سایت وابسته به این نماینده مجلس منتشر شده است، مربوط به روز قبل است. ثالثاً صحبت‌های مهندس مشایی که به عنوان تیتر یک منتشر شده است، گفت‌و‌گوی روزنامه با وی بوده است نه صحبت‌های آقای مشایی بعد از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری!