گوینده قدیمی صدای آمریکا پس از 32 سال گویندگی کاخ سفید از این شبکه کنار رفت. این سومین مجری و گوینده ای است که طی یک ماه گذشته در این شبکه تعدیل شده است.
گوینده صدای آمریکا (VOA) پس از سی و دو سال از این شبکه خداحافظی کرد.

 

پس از آن که طی یک ماه گذشته دو مجری برنامه روی خط صدای آمریکا؛ یعنی مهشید ندیری و نگار مرتضوی به طور ناگهانی از این شبکه کنار گذاشته شدند، این بار نوبت به "انوشیروان کنگرلو" رسید که در برنامه یکشنبه شب 9/ 4/ 62 از گویندگی این شبکه کنار گذاشته شود.

 

 

 

البته وی علت خداحافظی اش از صدای آمریکا را بازنشستگی پس از سی و دو سال خواند و گفت: «بینندگان ارجمند صدای آمریکا، این آخرین بخش خبری بود که در خدمت شما بودم از فردا دوران بازنشستگی من پس از 32 سال از صدای آمریکا، آغاز می شود. با امید به روزهایی بهتر برای شما بینندگان گرامی و همکاران بسیار نازنینم در صدای آمریکا. شب خوش»

 

 

انوشیروان کنگرلو، گویندگی بسیاری از اخبار بر ضد ملت ایران را در طول 32 سال از تلویزیون و رادیو VOA بر عهده داشته است و سیاست های دولت ایالات متحده در قبال مردم ایران را بازگو می کرده است؛ از جمله اخبار مربوط به جنگ ایران و عراق و آشوب های خیابانی.

 

 

آخرین خبری که کنگرلو در یکشنبه شب با آن از صدای آمریکا خداحافظی کرد، به "پلنگ ایرانی" اختصاص داشت. وی در این خبر گفت: «سازمان محیط زیست قائم شهر، پوست یک پلنگ شکار شده را کشف کرده اند که از منطقه حفاظت شده پارک ملی گلستان شکار شده است.»

 

 

گفته می شود به دلیل عملکرد نامناسب صدای آمریکا در مقایسه با بی بی سی فارسی و عدم تأثیرگذاریش در روند سیاسی ایران، بودجه این شبکه از سوی دولت آمریکا تقلیل یافته است و در نتیجه تاکنون سه مجری آن تعدیل شده اند. این تعدیل نیرو، موجب شده است کیفیت برنامه های صدای آمریکا بیش از پیش پائین بیاید.

 

 

در حال حاضر مهدی فلاحتی از مجریان قدیمی صدای آمریکا به طور همزمان اجرای سه برنامه را برعهده گرفته است تا مقداری از مشکل بودجه و کمبود نیرو برطرف شده باشد.