"جندالله" در سال‌های گذشته چندین عملیات مسلحانه بر ضد افراد و مراکز حکومتی انجام داده که در این بین می‌توان به ترور 17 تن از عناصر سپاه و کشتن 26 نفر از شرکت کنندگان در یک مراسم حکومتی و ربودن 16 نفر از مرزبانان ایرانی اشاره کرد.

برخی رسانه‌های خبری جهان عرب از جمله شبکه خبری ضدایرانی العربیه که از سوی دولت وهابی عربستان سعودی حمایت و پشتیبانی می‌شود، از پخش جدیدترین اعترافات "عبدالحمید ریگی" برادر "عبدالمالک ریگی" رهبر گروهک تروریستی "جندالله" به خشم آمده اند.

 

در همین راستا "سعود الزاهد" خبرنگار العربیه طی گزارشی نوشت: مسئولان امنیتی در ایران اعترافات جدیدی از"عبدالحمید ریگی" برادررهبر گروه جندالله، برای تعدادی از خبرنگاران خارجی مقیم ایران پخش کردند که در آن اعلام کرد که یک شهروند مصری مسئولیت آموزش افراد این گروه را برعهده داشت.

 

در ادامه این گزارش شبکه خبری العربیه که روز گذشته منتشر شد، آمده: خبرگزاری شبه رسمی فارس امروز دوشنبه 31/8/2009 براساس این اظهارات مصر را به اشراف بر آموزش تروریست ها درداخل ایران متهم کرده است. عبدالحمید ریگی اعتراف کرد که اعضای این گروه در یک اردوگاه نظامی در منطقه‌ای کوهستانی در مرز پاکستان با افغانستان توسط یک شهروند مصری آموزش نظامی دیده‌اند. "جندالله" سلاح خود را از سلاح‌هایی که از زمان جنگ در افغانستان در این کشورباقیمانده، خریداری می کند و فردی عرب تبار به نام "حمزه جوفی" تبعه مصرکه استاد ساخت بمب‌های خطرناک تروریستی است و به صورت داوطلبانه و مستقل به تمامی گروه های تروریستی و تندرو در پاکستان و افغانستان آموزش نظامی می‌دهد، نیروهای "جندالله" را نیز آموزش می دهد. "ریگی" در ادامه اعترافات خود اعلام کرد که از خصوصیات بارز این مرد مصری، مخالفت سرسخت با جمهوری اسلامی ایران بوده و چون شنیده بود "عبدالمالک" علیه ایران مبارزه می‌کند با این گروه همکاری می‌کرد.

 

العربیه در ادامه این گزارش افزود: مقامات جمهوری اسلامی معمولا اعترافات مخالفان محکوم به مرگ را قبل از اعدام آنان پخش می‌کند. در این اعترافات مخالفان نسبت به فعالیت گذشته خود اظهار پشیمانی می‌کنند و از مردم می‌خواهند تا از سرنوشت آنها عبرت بگیرند. گروه "جندالله" طی سال‌های گذشته برای مبارزه با تبعیض قومی و دینی! در استان سیستان و بلوچستان فعالیت خود را آغاز کرده است. مقامات تهران "جندالله" را به وابستگی به القاعده و دریافت کمک از آمریکا متهم می‌کنند. "جندالله" در سال‌های گذشته چندین عملیات مسلحانه بر ضد افراد و مراکز حکومتی انجام داده که در این بین می‌توان به ترور 17 تن از عناصر سپاه و کشتن 26 نفر از شرکت کنندگان در یک مراسم حکومتی و ربودن 16 نفر از مرزبانان ایرانی اشاره کرد. این گروه سه ماه پیش مسئولیت یک انفجار انتحاری در مسجدی در زاهدان که به کشته شدن 20 نفر منجر شد را بر عهده گرفت. به دنبال افزایش حملات "جندالله" که اغلب اعضای آن در خاک پاکستان به سر می‌برند مقامات جمهوری اسلامی مذاکرات متعددی با مسئولان اسلام آباد انجام داده‌اند. پاکستان سال گذشته چهار نفر از اعضای این گروه و از جمله "عبدالحمید ریگی" را به ایران تحویل داد.