در ادامه تعیین تکلیف سیاسیون برای شورای نگهبان این بار محمدحسن قدیری ابیانه روز گذشته در گفت‌وگو با فارس اظهار داشته: هاشمی به هیچ وجه کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شود و حضور خاتمی و مشایی در صحنه انتخابات منجر به رد صلاحیت شدن آنها شده و با این حرف‌های جدید احمدی‌نژاد در مورد رجعت چاوز و حرف‌های دیگری که زده، وی نیز اگر بود رد صلاحیت می‌شد!

وی با بیان این‌که تنها وظیفه احمدی‌نژاد پاسداری از آرای مردم است، خاطرنشان کرد: صحبت‌های احمدی‌نژاد در این زمینه که هیچ‌کس نمی‌تواند در امر انتخابات دخالت کند، یعنی شورای نگهبان نباید کسی را رد صلاحیت کرده و این همان صحبت‌های موسوی در انتخابات سال 88 است! این چهره نزدیک به هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که نظام اگر کوچک‌ترین تخلفی از احمدی‌نژاد مشاهده کند برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد وظیفه دارد انتخابات را به شکل کامل و دقیق در زمان مقرر برگزار کند.
از سوی دیگر حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران نیز گفته: از شورای نگهبان تقاضا دارم که به هیچ‌وجه از اصول و معیارها کوتاه نیامده و بر‌اساس این اصول صلاحیت افراد را بررسی کند و مصلحت‌اندیشی نکند. فدایی در ادامه اظهار داشته: انحرافی‌ها توهم این را دارند که به خیابان‌ها بریزند و فتنه 88 را به خاطر رد‌صلاحیت‌ها، این‌بار قبل از انتخابات راه بیندازند، اما نمی‌توانند کاری کنند. ملت ایران بعد از انتخابات 88 و در مواجهه با برخی مواضع و عملکردها هوشیار شده است.