الف- م که دبیر اجرایی یکی از روزنامه های اصلاح طلب است، مدتی در مالزی زندگی می کرد و در همان جا نیز با رسانه های فارسی زبان ضد انقلاب ارتباط داشت.

بر اساس خبري كه سايت خانه ملت (خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي) منتشر كرده است، الف-م دبیر اجرایی یکی از روزنامه های اصلاح طلب، به اتهام ارتباط با شبکه رسانه ای بنگاه دروغ پراکنی بی بی سی و سایت‌های خبری ضد‌انقلاب بازداشت شد.

وزارت اطلاعات پیش از این در ۳ اطلاعیه جداگانه اطلاعاتی درباره بازداشت جمعی از روزنامه نگاران وابسته به جریان اصلاح طلب و جزئیاتی از ارتباط آنان با رسانه های ضد انقلاب را منتشر کرده است.

در اطلاعيه شماره 3 وزارت اطلاعات كه روز سه شنبه منتشر شد، از متواري بودن يكي از افراد اين شبكه و تحت تعقيب بودن او خبر داده شده بود كه اين فرد يك روز بعد يعني چهارشنبه با حكم مرجع قضايي بازداشت شد.

ظرف هفته‌هاي اخير 18 نفر از عوامل داخلي شبكه همكاران رسانه‌هاي ضد انقلاب و بيگانه (بويژه بي بي سي فارسي) بازداشت شدند كه تاكنون چهار نفر از آن ها با قيد وثيقه تا زمان برگزاري دادگاه و يا احضار مجدد براي

تكميل تحقيقات آزاد شده اند.

گفته مي‌شود افراد بازداشت شده در جريان بازجويي‌ها، مطالبي در خصوص ارتباطات خود بيان كرده‌اند كه بازداشت اخير نيز بي ارتباط با گفته‌ها و يافته‌هاي جديد نيست.