رضا نظری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نشست خبری تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه که پیرامون معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم برگزار شد، گفت: رویکرد دولت به وزارت علوم از همان ابتدا درست نبود. گویا رئیس جمهور اولویت وزارت علوم که و تداوم پیشرفت علمی است را نادیده گرفته است

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ رضا نظری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نشست خبری تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه که پیرامون معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم برگزار شد، گفت: رویکرد دولت به وزارت علوم از همان ابتدا درست نبود. گویا رئیس جمهور اولویت وزارت علوم که جهش علمی و تداوم پیشرفت علمی است را نادیده گرفته است.

وی افزود: روحانی انگار جاده جهش علمی را بر عکس نگاه می‌کند. درباره به همه مسائل گزارش داده می‌شود اما گویا کسی به جهش علمی کاری ندارد و حق ندارد در رابطه با پیشرفت علم صحبت کند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: متأسفانه در این دولت، وزارت علوم پادگان اصلاح‌طلبان شده وجه مشترک تمام چند نفری که تصدی وزارت علوم را در این دولت به دست گرفتند، این بوده است که به نوعی در فتنه ۸۸ دخیل بودند ما اصرار روحانی را در این موضوع درک نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: اصرار به حضور عناصر فتنه در دانشگاه‌ها چیست؟ و این اصرار مخالف با توصیه‌های مقام معظم رهبری است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تصریح کرد: ما یک سوال ساده از رئیس جمهور داریم و این سوال این است که چرا ۵ نفری که متعلق به جریان افراطی اصلاح‌طلبان هستند را برای این وزارتخانه در نظر گرفتند و دلیل اصراری که در این موضوع وجود دارد چیست؟

نظری افزود: مخالفت دانشجویان دانشگاه تهران با معرفی نیلی دلیلی برای عدم صلاحیت وی است زیرا ما معتقدیم اصحاب فتنه انگار با چراغی خاموش می‌خواهند وارد دانشگاه شوند.

وی ادامه داد: ما نسبت به حضور عناصر فتنه در وزارت علوم هشدار می‌دهیم و مجلس باید مراقب حضور چراغ خاموش جریان فتنه باشد.

نظری تاکید کرد: تجربه فرجی‌دانا نباید تکرار شود و وزارت علوم نباید وارد معامله سیاسی شود و باید از تجربه گذشته عبرت بگیریم و به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه کنیم و آن را جدی بگیریم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان تهران اضافه کرد: نیلی گزینه دلخواه فرجی دانا است موافقت با بازگشت استاد محکوم در فتنه برای رد نیلی کفایت می‌کند.

نظری یادآور شد: چطور فردی که صلاحیت لازم را برای ریاست دانشگاه تهران کسب نمی‌کند برای وزارت علوم معرفی می‌شود؟ چطور فردی که از شورای عالی انقلاب فرهنگی که رئیس جمهور مسئول آن است صلاحیت لازم را دریافت نمی‌کند به مجلس برای تصدی وزارت علوم معرفی می‌شود.

این فعال دانشجویی افزود: معرفی فردی که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رای نمی‌آورد توهین به مجلس است.

نظری گفت: مطالبه ما از مجلس این است که به همه نشان دهد با بصیرت عمل می‌کند. مجلس از رئیس جمهور معرفی فردی علمی بدون گرایش‌های خاص سیاسی را مطالبه کند.

وی ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در دیداری حضوری شنونده صحبت‌های ما باشند.

نظری تصریح کرد: عزم گسترده مدیران انقلابی در دانشگاه تهران تغییر ۸ معاون، مدیر کل و رئیس دانشکده در عرض ۲ ماه و ایجاد تشکیلات موازی و در سایه در دانشگاه تهران از اقداماتی است که می‌توان به عنوان دلیل عدم صلاحیت نیلی ذکر کرد.

نظری ادامه داد: رشد علمی مورد نظر رهبری با آمدن نیلی محقق نمی‌شود. انتظار داریم رئیس جمهور در معرفی گزینه وزارت علوم با مجلس مشورت کند.

نظری تصریح کرد: تحلیل ما از اقدام رئیس جمهور این است که خود روحانی می‌داند نیلی از مجلس رأی نمی‌آورد و با معرفی این گزینه به دنبال تحمیل گزینه بعدی است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان تهران در خاتمه اظهار داشت: در پایان از نمایندگان مجلس انتظار داریم اقدامی انقلابی در مورد گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم اتخاذ کند. امیدواریم بار دیگر دانشگاه محلی برای جولان احزاب سیاسی نشود.