هفته گذشته رییس جمهور از رشد اقتصادی ۲.۵ درصدی سخن گفت،‌ رشدی که تاکنون از سوی هیچ یک از مراجع رسمی مانند بانک مرکزی و مرکز آمار ایران تایید نشده و مستندات آن نیز اعلام نشده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگار تراز گفت: آنچه به عنوان رشد اقتصادی مطرح شده به گمان بنده صعود از یک پله به پله بالاتر بوده است و به معنای کاملا مثبت نبوده است.
ابراهیم نکو افزود: آمار و ارقام نشان می دهد اقتصاد در ابتدای کار دولت یازدهم دچار رشد منفی بسیار شدید بود به طوری که به منفی ۶.۸درصد رسیده بود هرچند وضعیت فعلی نشان می دهد از آن شرایط فاصله گرفته ایم و در حال حرکت به سمت صفر هستیم.
وی تاکید کرد:‌اگر منظور رئیس جمهور این بوده که ۲.۵درصد رشد از منفی ۶.۸درصد داشته و به صفر نزدیک تر شده ایم می تواند صحیح باشد اما اگر منظور رشد ۲.۵درصد بالای صفر است باید گفت که اصلا امکان پذیر نیست و چنین چیزی اتفاق نیافتاده است.
نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌علایمی وجود دارد که نشان دهنده حرکت به سمت رشد اقتصادی است که آن نیز تابع شرایط مختلفی است که می توان به نتایج نشست های ۱+۵ اشاره کرد زیرا نتایج هرچه باشد در مثبت یا منفی بودن شد اقتصادی می تواند تاثیر گذارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:‌ معمولا مراکزی مانند مرکز آمار و بانک مرکزی مرجع اعلام آمار رسمی این چنینی هستند و امیدواریم این آمارها به زودی از سوی این دو نهاد تایید شود.