کارشناس شبکه اندیشه: «امروز شرائط طوری است که ایران بازیگر اصلی صحنه انتخابات آمریکا شده است همان گونه که در انتخابات زمان ریگان این گونه بود.»

در برنامه ای که سه شنبه 29فروردین (April.17) از شبکه ماهواره ای "اندیشه " (Andishehtv) پخش شد، "اسد همایون" کارشناس مهمان این برنامه اظهار داشت:
«اوباما مشکلات زیادی دارد که از آن جمله مشکلات اقتصادی و مشکل عراق و افغانستان و سوریه است که آمریکا نتوانسته آن ها را حل کند و باید گفت که با این اوضاع و مشکلات اوباما طرفدار جنگ نیست و می داند که در صورت بروز جنگ مشکلات بزرگی برای کشورش به وجود می آید و جنگ می تواند سبب افزایش قیمت نفت تا سقف 200 دلار هم بشود. با توجه به مشکلاتی که اوباما دارد می تواند با ایران وارد مذاکره شود و حتی امتیازاتی هم به ایران بدهد که البته اسرائیل بر آمریکا و شخص اوباما فشارهای زیادی می آورد که نباید به ایران امتیازی داده شود. آنچه که از نطق های آیت الله خامنه ای فهمیده می شود این است که ایشان یک انقلابی مذهبی سازش ناپذیر با غرب و آمریکاست.»
همایون در ادمه افزود: «چون در آمریکا جریان انتخابات برقرار است، اوباما طوری عمل می کند که مخالفانش یعنی حزب جمهوری خواه او را در مقابل ایران ضعیف نخوانند. علیرغم موانع و مشکلات موجود، آمریکا وجمهوری اسلامی آماده مذاکره شده اند و اکنون آمریکا باید نشان بدهد که به دنبال صلح است. البته آنچه در این میان مشکل اصلی است اسرائیل و لابی اسرائیلی است.»
وی در پایان سخنانش گفت: «امروز شرائط طوری است که ایران بازیگر اصلی صحنه انتخابات آمریکا شده است همان گونه که در انتخابات زمان ریگان این گونه بود.»