اقدام یک جانبه دادستانی موجب گردیده که سایتهای حامی دولت یکی پس از دیگری مسدود شده و حتی پس از رسیدگی قضایی و صدور حکم نیز رفع فیلتر نشوند و همین رفتار موجی از سرخوردگی و بدبینی را موجب گردیده است.

مدیران سایتهای فیلترشده حامی دولت با انتشار نامه سرگشاده به رییس جمهور از ایشان خواستند با اقدامات یکجانبه دادستانی برخورد کند.

به گزارش شبکه ایران در این نامه خطاب به دکتر احمدی نژاد آمده است: همانگونه که استحضار دارید ، رسانه ها به عنوان یکی از ارکان مردمسالاری دینی ، نقش کلیدی در روشنگری و زمینه سازی جهت حضور تمام سلایق در تحقق حماسه سیاسی و برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری دارند.
در بخش دیگری از این نامه با اشاره به فیلتر تمامی سایتهای و قریب به اتفاق وبلاگهای حامی دولت طی سه سال اخیر تصریح شده است: باوجود تصویب قانون جرایم رایانه ای و تشکیل کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با عضویت وزیر یا نماینده وزارتخانه های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری، علوم،‌ تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان‎ صدا و سیما و فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون حقوقی و قضایی، متاسفانه دادستانی تهران طی سالهای اخیر تنها با استناد به ضوابط مربوط به قانون خاص پیشگیری از وقوع جرم به صورت یک جانبه و تنها با نامه یک بازپرس، برای فیلتر سایتهای حامی دولت اقدام نموده است. این در حالی است که براساس رویه کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، در صورتی که محتوای مجرمانه ای منتشر شود، به سایت مذکور جهت رفع اثر محتوای مجرمانه تذکر داده می شود و اگر اقدام مقتضی صورت نگیرد ، پرونده سایت متخلف به دستگاه قضایی ارجاع می گردد. فیلترینگ سایتها نیز تنها درصورتی به تصویب کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه میرسد که جرم خاص و حادی رخ داده باشد که پس از رفع اثر محتوای مجرمانه در کمیته بررسی و دستور رفع فیلتر صادر می گردد.
نویسندگان نامه در ادامه آورده اند: اقدام یک جانبه دادستانی موجب گردیده که سایتهای حامی دولت یکی پس از دیگری مسدود شده و حتی پس از رسیدگی قضایی و صدور حکم نیز رفع فیلتر نشوند و همین رفتار موجی از سرخوردگی و بدبینی را موجب گردیده است.
در این نامه با اشاره به وظیفه رییس جمهور در دفاع از قانون اساسی و حق آزادی بیان آمده است: از جناب عالی درخواست می کنیم ضمن صدور دستور به وزیر محترم ارتباطات جهت رفع فیلتر سایتهایی که بدین نحو مسدود شده اند، تاکید فرمایند شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان مجری فیلترینگ سایتها، تنها با دستور مکتوب کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نسبت به مسدود نمودن سایتها اقدام نماید. همچنین انتظار داریم به نمایندگان دولتی کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دستور اکید بفرمایید که تا حدامکان از حقوق اساسی رسانه ها و آزادی بیان در جلسات کمیته دفاع نموده و از رای مثبت دادن به مسدود نمودن سایتها پرهیز نمایند.

گفتنی است چهار سایت حامی دولت که اخبار و تحلیلهای مرتبط با هواداران اسفندیار رحیم مشایی را پوشش می دادند، شامل معیارنیوز، روشنایی، بهارنا و بهارآنلاین بطور همزمان فیلتر شدند. هنوز درباره دلایل این فیلترینگ گسترده توضیحی از سوی مقامات مسئول داده نشده است.