مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با انتقاد شدید از گزارش اخیر رئیس جمهوری گفت: سؤال اصلی من از رئیس جمهور حقوقدان این است که از لحاظ حقوقی چه کسی باید پاسخگوی آلودگی هوا و تأثیر آ‌ن بر سلامت جان مردم باشد.

علی‌محمد قلی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین موضوع آلودگی هوای شهر تهران است اظهار داشت: این معضل هر روز جان تعداد زیادی از همشهریان و شهروندان ما را می‌گیرد و در واقع با آلودگی هوا مرگ زودرس در انتظار شهروندان است.

وی با تأکید بر اینکه، دولت به همه چیز توجه دارد جز آلودگی هوا گفت: یکی از راه‌های اصلی مقابله با آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو است.

قلی‌ها با بیان اینکه از زمان آغاز به کار دولت یازدهم ریالی بابت یارانه بلیت و توسعه آن به شرکت مترو داده نشده است گفت: دولت قبلی حداقل عنوان نمی‌کرد و پول مترو را نمی‌داد ولی این دولت صراحتاً اعلام می‌کند که خزانه خالی است و پولی را بابت مترو نخواهد داد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران ادامه داد: در ماه‌های گذشته عدم تأمین اعتبارات مشکلات زیادی را برای شرکت مترو ایجاد کرده است و این موضوع به اطلاع اکثر مقامات دولتی اعم از معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری، وزیر کشور و شخص رئیس جمهور اطلاع داده شده اما کاری از پیش نرفته است.

قلی‌ها تأکید کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران دولت باید 235 میلیارد تومان در سال 92 بابت یارانه بلیت مترو پرداخت می‌کرد که ریالی از این مبلغ از دولت یازدهم داده نشده است.

وی افزود: نه تنها دولت کمکی در خصوص یارانه بلیت مترو نکرده بلکه در ساخت و توسعه مترو نیز نقشی را ایفا نکرده است.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به اینکه دولت قبلی کمک بیشتری را به بخش حمل و نقل و به خصوص مترو داشت اظهار امیدواری کرد: این دولت نیز گام‌هایی را در این بخش بردارد.

قلی‌ها خاطرنشان کرد: بنده نکته‌ای را باید خدمت رئیس جمهور عرض کنم؛ خواهش می‌کنم که ایشان از فضای ژنو و فضای سعدآباد بیرون بیایند و مشکلات مردم را مشاهده کنند چرا که آلودگی هوا روزانه جان بسیاری از شهروندان ما را می‌گیرد.

قلی‌ها با طرح این پرسش که چه کسی مسئول جان مردم و مشکلات آلودگی هوا است گفت: امیدوارم رئیس‌جمهور حقوقدان ما پاسخ این سؤالات را بدهد.