"در فراز چهارمِ بیانیه آمده است، ظرفیت و سطح ذخایر اورانیوم غنی شده توسط ایران، برای «بازه زمانی مشخص شده» محدود خواهد شد. اما وقتی در متن جستجو میکنیم زمانی برای آن مشخص نشده است در حالی که متن به صراحت میگوید «بازه زمانی مشخص شده!» و مثلا نمیگوید بازه زمانی که بعدا مشخص خواهد شد."

نشست بررسی مذاکرات هسته ای و ساختار تحریم‌ها، با حضور دکتر سعید زیباکلام در مدرسه علمیه معصومیه (سلام الله علیها) توسط پایگاه اساتید و طلاب مدرسه معصومیه برگزار گردید.
سعید زیباکلام در این نشست در خصوص تحلیل خود از مذاکرات لوزان بیان داشت: ما با سه پدیده مواجه هستیم پدیده ی اول بیانیه ای که به صورت مشترک توسط آقای دکتر ظریف و خانم موگرینی قرائت شد.

دریافت فایل صوتی با حجم 33 مگابایت

پدیده ی دوم بیانیه ای که توسط وزارت خارجه آمریکا به صورت رسمی منتشر شده است و سوم توافقنامه‌ای مخفی که در چند قسمت از بیانیه ظریف-موگرینی به آن اشاره هایی شده است.
دکتر زیباکلام در ادامه به تبیین شواهد ادعای خود پرداخت از جمله اینکه: در فراز چهارمِ بیانیه آمده است، ظرفیت و سطح ذخایر اورانیوم غنی شده توسط ایران، برای «بازه زمانی مشخص شده» محدود خواهد شد. اما وقتی در متن جستجو میکنیم زمانی برای آن مشخص نشده است در حالی که متن به صراحت میگوید «بازه زمانی مشخص شده!» و مثلا نمیگوید بازه زمانی که بعدا مشخص خواهد شد.
وی افزود: در فراز دیگر که در مورد گستره تحقیق و توسعه بحث میکند، میگوید «گستره و بازه زمانیِ توافق شده برای تحقیق و توسعه» در حالی که این بازه زمانی در متن موجود نیست و شاهد دیگری است برای وجود توافق نامه ای مخفی.
استاد دانشگاه تهران افزود: شاهد بعدی پیرامون بازرسی ها و شفاف سازی هاست که میگوید آژانس بین المللی اتمی اجازه میابد از فناوری های مدرن استفاده کرده و به واسطه آنها دسترسی های تقویت شده ای را از طریق رویه های توافق شده! … که باز هم در این قسمت ارجاعِ متن به آن توافق ناپیداست!!!(+)

"Our President, analytical news site"