حسین شریعتمداری این روزها حال خوبی ندارد و شدیدا ناراحت و مغبون است. شاید باید حال او را وخیم اعلام کرد. اینکه حسین شریعتمداری دیشب در چه حال و هوایی یادداشت 'از پلاک شروع‌کن' را نوشته است، معمایی است نا معلوم.

حسین شریعتمداری با انتشار یادداشتی، پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را به منزله پیروزی اصولگریان و در عین حال شکست اصلاح طلبان عنوان کرد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اول در یادداشت خود آورده است: «به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که در انتخابات پرشور و حماسی اخیر گفتمان اصولگرایی پیروز شده است. واقعیتی که برای دشمنان بیرونی، اصحاب فتنه و برخی از مدعیان اصلاحات تلخ و ناگوار بود تا آنجا که هیچیک از آنها نتوانستند ناخشنودی آمیخته به عصبانیت خود را از مواضع دکتر‌روحانی پنهان کنند.»

آقای شریعتمداری برای اثبات این ادعا، به مکالمه اش با یک روزنامه نگار اصلاح طلب اشاره کرده است: «چند ساعت بعد از کنفرانس خبری رئیس جمهور منتخب، خبرنگار یکی از رسانه‌های زنجیره‌ای برای مصاحبه با نگارنده تماس گرفت. اوج کار روزنامه بود و فرصتی برای مصاحبه نبود ولی ایشان اصرار داشت که می‌خواهد درباره علت شکست اصولگرایان سؤال کند! پرسیدم؛ شما کنفرانس خبری آقای روحانی را دیده‌اید؟ گفت؛ از ابتدا تا انتها. پرسیدم؛ کدامیک از مواضع ایشان با مواضع اصلاح‌طلبان همخوانی داشت؟ چند ثانیه‌ای سکوت کرد و گفت؛ راستش را بخواهید، هیچکدام! پرسیدم؛ کدامیک از نظرات وی با دیدگاه اصولگرایان در تناقض بود؟! جوابی نداد...»

شریعتمداری در ادامه ضمن تاکید بر شکست اصلاح طلبان، می افزاید: «مدعیان اصلاحات شکست سختی را متحمل شده‌اند. اصلاح‌طلبان این شکست را از قبل پیش‌بینی می‌کردند و به همین علت نامزد اختصاصی خود را برای پیشگیری از وزن‌کشی در انتخابات، مجبور به کناره‌گیری کردند. روحانی تاکید کرده بود که نمی‌خواهد وامدار هیچ گروهی باشد و در صورت پیروزی، از کسانی که اعلام حمایت کرده‌اند بدون ذکر وابستگی گروهی و حزبی آنها تشکر خواهد کرد که کرد! و کاش از عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی تشکر نمی‌کرد. مدعیان اصلاحات از پاسخ های آقای روحانی در کنفرانس خبری، که علی‌رغم اصرار خبرنگاران زنجیره‌ای حاضر نشده بود جبهه اصلاحات را در آرای خود سهیم کند، به شدت عصبانی هستند. سران این جبهه نتیجه گرفته‌اند که با حضور در انتخابات به دروغ بودن ادعای تقلب در انتخابات 88 و خیانتی که مرتکب شده بودند اعتراف کرده‌اند ولی در مقابل این هزینه کلان، هیچ دستاوردی نداشته‌اند. این جبهه و دشمنان بیرونی با مشاهده پلاک دریافته‌اند، ماشینی که شسته بودند متعلق به آنها نبوده است!»

مدیر مسئول کیهان در ادامه سید محمد خاتمی را یکی از سران فتنه نامیده و از دکتر روحانی به دلیل تشکر از وی انتقاد کرده است.

شریعتمداری در پایان با انتقاد از سیاه نمایی نامزدهای اصولگرا علیه دکتر احمدی نژاد نوشته است: «متأسفانه تمامی نامزدها -از جمله نامزدهای اصولگرا- در تبلیغات انتخاباتی و مخصوصاً مناظره‌های تلویزیونی، علیه شرایط موجود و دولت کنونی دست به سیاه‌نمایی زدند و حال آن که به قول حکیمانه حضرت آقا که برخاسته از آموزه‌های صریح اسلامی و اخلاقی است، از ویژگی‌های «نقد منصفانه» آن است که در کنار نقاط منفی، به نقاط مثبت نیز اشاره شود. آیا نامزدهای محترم اصولگرا در عملکرد دولت کنونی هیچ نقطه مثبتی نمی‌دیدند؟! دولت دکتر احمدی‌نژاد، اگرچه طی دو سال اخیر، اقدامات غیرقابل توجیهی داشته است ولی در مجموع خدمات فراوان و کم‌نظیر و در مواردی بی‌نظیر به مردم و نظام ارائه کرده است که حتی تهیه فهرست این خدمات ارزنده نیز به درازا می‌کشد. شکستن حلقه تقریباً موروثی! مسئولیت‌ها، به کارگیری نیروهای متعهد و تازه‌نفس،‌توزیع ثروت‌ عمومی و خدمات به همه نقاط کشور،‌ حمایت از محرومان و مستضعفان، ایستادگی مثال‌زدنی در برابر زورگویی قدرت‌های استکباری، تلاش خستگی‌ناپذیر شبانه‌روزی و... اما، به عنوان نمونه- و فقط یک نمونه- وقتی در مناظره تلویزیونی،‌تصویری از ساختمان‌های مسکن مهر ارائه شد و مجری برنامه، نظر نامزدها را درباره آن جویا شد تمامی نامزدها- بدون استثناء- علیه آن موضع گرفتند و هیچکدامشان حاضر نشدند از این اقدام برجسته دولت که در تمامی دولت‌های صدساله اخیر و مخصوصاً دولت‌های بعد از انقلاب بی‌نظیر بوده است تقدیر کنند. وقتی نامزدهای اصولگرا نیز علیه شرایط موجود سیاه‌نمایی می‌کنند و خدمات برجسته و کم‌نظیر دولت کنونی را نادیده می‌گیرند، نتیجه به طور طبیعی و بدیهی، آن خواهد بود که مردم در عدل و انصاف آنها- با عرض پوزش- تردید کنند و... آیا تردید در انصاف به اضافه، احتمال خودمحوری نمی‌تواند در آرای مردم اثر داشته باشد؟!»

آقای شریعتمداری در حالی از سیاه نمایی کاندیداهای اصولگرا درباره مسکن مهر و خدمات دولت انتقاد کرده است، طی 2 سال گذشته روزنامه کیهان را به مرکز تولید اتهامات ضد امنیتی علیه رئیس جمهور و حامیانش تبدیل کرده است. اتهاماتی نظیر تلاش برای نوشاندن جام زهر به مقامات عالی رتبه، بر اندازی، ارتباط گرفتن با جاسوسان، به هم ریختن عمدی بازار سکه و ارز، ارتباط با رمالان و جن گیران، گرایش به فراماسونری و بهائیت و ... گوشه ای از اتهاماتی است که حسین شریعتمداری در یادداشت های خود صراحتا به رئیس جمهور نسبت داده است. وی همچنین در توهینی بی سابقه پیشتر رئیس جمهور را به دلیل خودداری از ابراز سخنان تند و خلاف امنیت ملی در سفر به سازمان ملل متحد، با عطاء الله مهاجرانی مقایسه کرده بود.