آیت الله مظاهری در درس اخلاق خود گفت: بر اساس روايات فراوان و نيز طبق تصريح زيارت جامعه کبیره که بهترين و صحيح ترينِ زيارات است، واسطه فيض عالم، امام زمان(عج) هستند. گرچه همه چهارده معصوم(ع) واسطه فيض‌اند، اما در زمان ما، واسطه فيض عالم، امام زمان(عج) هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر آیت الله مظاهری در تبیین امامت امام زمان(عج) به نقل داستانی پرداخته است که در پی می آید:
يکي از علماي بزرگ، در زمان قديم در تخت فولاد خدمت امام زمان«ارواحنا‌فداه» رسيده بود و از آن حضرت درخواست «علم اکسير»کرده بود. در حالي که ياد گرفتن علوم غريبه حرام است و گفت و شنود و تعليم و تعلّمش نيز حرام است. آن حضرت به او فرموده بودند: علوم غريبه به تو چه ربطي دارد؟ من به جاي آن ختمي به تو ياد مي‌دهم که بهتر از اکسير است. بعد فرموده بودند: به پنج تن و امام زمان«ارواحنا‌فداه»توسّل پيدا کن و در توسّل‌هايت بگو: «يا محمّد يا علي يا فاطمه يا حسن يا حسين، ‌يا صاحب الزمان ادرکني و لا تهلکني».
آن عالم نقل مي‌کند: وقتي حضرت فرمودند:«ادرکني»، به ذهنم خطور کرد که بايد بفرمايند:«ادرکوني»، يعني براي درخواست کمک از پنج نور مقدّس، بايد فعل جمع به کار ببريم، پس چرا ايشان فعل مفرد به کار برده و مي‌فرمايند: «ادرکني و لاتهلکني»؟! وقتي چنين تصوّري کردم، امام زمان«ارواحنا‌فداه» تبسّم کردند و فرمودند: همين است که گفتم. براي اينکه واسطه فيض اين عالم، فعلاً من هستم.
يعني اگر در زمان حاضر توسّلي به پیامبر اکرم«ص»يا ساير حضرات معصومين«ع»بشود، فيض الهي به واسطه وجود مقدّس امام زمان«ارواحنا‌فداه»به بندگان مي‌رسد: «بِكُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِكُمْ يَخْتِمُ وَ بِكُمْ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ وَ بِكُمْ يُمْسِكُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ بِكُمْ يُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ يَكْشِفُ الضُّر»
از همه به خصوص جوانان تقاضا دارم که با اين ختم، به امام زمان متوسّل شويد و اين ختم را زياد بخوانيد. همه افراد، حتي کساني که ‌سواد و تحصيلات کافي ندارند هم مي‌توانند اين ختم را بخوانند و به پنج تن آل عبا و امام زمان متوسّل شوند: «يا محمّد،‌ يا علي، يا فاطمه، يا حسن، يا حسين، يا صاحب الزمان أدرکني و لا تهلکني». اين ختم، علاوه بر آنکه آسان است، براي رفع هر حاجتي خوب، مؤثر و مجرّب مي‌باشد.

***شایان ذکر است دعای مذکور در کتاب " دار السلام عراقی ص 318 " ذکر گردیده است.