تی تعداد اعضای هیات ایرانی را می‌شماریم متوجه می‌شویم که با خبرنگارها کلا 30 نفر بیشتر نیستیم و احتمالا با اضافه شدن 40 نفر تیم همراه رئیس‌جمهور در روز بعد هنوز تعدادمان از تعداد برخی از هیئت‌ها کمتر است.

شبکه ایران/ در جریان سفر روز دوشنبه هفته گذشته محمود احمدی‌نژاد به مسکو پایتخت روسیه که به‌منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز انجام شد، برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که «هیاتی متشکل از بیش از 100 نفر، به‌همراه احمدی‌نژاد در این سفر حضور یافته‌اند که همسر احمدی‌نژاد و همسران برخی معاونان، دستیاران و وزرای رئیس‌جمهور را شامل می‌شوند.»

در همین زمینه خبرنگار اعزامی فارس در گزارشی که از حاشیه‌های سفر رئیس‌جمهور به روسیه منتشر کرده، ادعاهای مطرح شده در این ارتباط را بی‌اساس دانسته و خاطرنشان کرده است که این ادعاها بدون منبع و کذب است.

در بخشی از گزارش این خبرنگار آمده است:

« ... از کمربندی به هتل

اینجا بود که خداوند بار دیگر درهای رحمت را به روی ما گشود و یکی از بچه‌های وزارت امور خارجه با جهد و تلاشی عظیم ما را به جای باجه‌های عادی از باجه‌های کنترل ویزای مقامات رسمی و دیپلمات‌ها عبور داد و این برای ما یعنی رهایی از حداقل دو سه ساعت ایستادن در صف‌های طول و دراز.

بیرون فرودگاه مینی‌بوس‌هایی که بچه‌های روابط عمومی ریاست‌جمهوری برای ما هماهنگ کرده بودند منتظر انتقال ما به محل اقامت بودند. مسیر ما از کمربندی چهارم شهر مسکو آغاز و به محل اقامت که هتل اوکراین بود ختم می‌شد.

اقامت در هفت خواهران

اینکه شما بدانید در جایی رحل اقامت افکنده‌اید که دستان پرتوان اسرای نازی در زمان مرحوم عمو استالین ساخته‌اند احساس خاصی به شما می‌دهد. یک چیز در مایه‌های اینکه کاش ما هم چنین کارهایی را در ایران می‌کردیم.

ساختمان هتل اوکراین که محل اقامت خبرنگاران و تیم همراه و مقامات در مسکو محسوب می‌شد، یکی از یادگاری‌های دوران حکومت استالینی شوروی است که اسرای آلمانی جنگ جهانی دوم برای گرامیداشت هشتادمین سالگرد اتحاد جماهیر شوروی ساخته‌اند. از این ساختمان‌ها شش‌تای دیگر در مسکو است که یکی ساختمان دانشگاه بین‌المللی شهر است و دیگری محل وزارت امور خارجه و ایرانی‌ها در مسکو به آنها هفت خواهران می‌گویند.

زورآزمایی هیات ایرانی با هیات‌های خارجی

غیر از این هتل، تنها رئیس‌جمهور و همسر وی به همراه وزیر امور خارجه و محافظان در هتل پرزیدنت مسکو اقامت دارند که البته محل اقامت روسای جمهور حاضر در این اجلاس نیز در همین هتل است. تنها در این میان نخست‌وزیر عراق است که در محل اقامت هتل هیات ایرانی سکونت دارد.

وقتی تعداد اعضای هیات ایرانی را می‌شماریم متوجه می‌شویم که با خبرنگارها کلا 30 نفر بیشتر نیستیم و احتمالا با اضافه شدن 40 نفر تیم همراه رئیس‌جمهور در روز بعد هنوز تعدادمان از تعداد برخی از هیئت‌ها کمتر است.»

حال باید دید منبع رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها‌یی که خبر 100 نفر هیات همراه با احمدی‌نژاد را منتشر کردند، چه فرد یا افرادی بودند؟