اینکه عده‌ای اصرار دارند حرف غلط خود را بر کرسی بنشانند، بخاطر این است که اگر عدالت حاکم شود،‌ فرصت‌های رانتی و رابطه‌ای و آنچنانی از آنها سلب خواهد شد و دیگر نمی‌توانند با یک زد و بند سیاسی میلیاردها تومان را جابه‌جا کنند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در همایش حماسه حضور و در دیدار جوانان و نخبگان استان مازندران، با اشاره به اینکه انسان از دو نوع رفتار جمعی و فردی برخوردار است، گفت: رفتارهای فردی، به نیازهای شخصی یک انسان محدود می‌شود و روح جمعی فرآیند آرزوهای فکری و انسانی است.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: روح جمعی ملت ایران، همواره در طول تاریخ، یگانه‌پرست، عدالت‌خواه، کمال‌جو، صلح‌جو و از نگاه جهانی برخوردار بوده است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه تمدن و فرهنگ حاصل کارکرد روح جمعی ملت است نه رفتارهای فردی، خاطر نشان کرد: خط سیری که از یک ملت در تاریخ ترسیم می‌شود، محصول روح جمعی یک ملت است و در مقاطعی که روح جمعی ملت حاکم شده، اتفاقات بزرگ، جهش‌ها و دستاوردهای عظیمی به دست آمده است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: هر چقدر حاکمیت روح جمعی ملت ایران گسترده‌تر بوده، دستاوردها نیز پرافتخارتر بوده است و در تاریخ ایران در مقاطعی روح جمعی این ملت حاکمیت داشته‌اند.

دکتر احمدی‌نژاد ضرورت برخورداری از نگاه جمعی و پرهیز از نگاه محدود را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: زمانی که از منشور کوروش در ایران رونمایی شد، عده‌ای با این استدلال که کوروش در آن زمان یهودی‌ها را نجات داده، اتهام صهیونیسم بودن را مطرح کردند، در حالی که زمانی که کوروش یهودی‌ها را از دست بت‌پرستان عالم نجات داد، آنها تنها قوم یگانه پرست و پیرو پیامبر اولوالعزم بودند و این هیچ ارتباطی با صهیونیست‌های امروز ندارد، اما متاسفانه عده‌ای حوادث تاریخی را به وقایع سیاسی امروز وارد کرده و نتیجه غلط می‌گیرند.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: وقتی اسلام به ملت ایران عرضه شد، روح جمعی این ملت به طور یکپارچه آن را پذیرفت در غیر این صورت محال بود که کسی بتواند موضوعی را بر این ملت تحمیل کند. پس از آن نیز در هر مقعطی که پیام حق و درستی به ملت ایران عرضه شده، روح جمعی ملت آن را جذب کرده است.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: هر زمانی که روح جمعی ملت ایران بیدار شده و به حرکت درآمده، جهان را نیز به حرکت درآورده است و در دوران معاصر نیز امام راحل یکبار دیگر روح جمعی ملت ایران را زنده کرد و در یکی از مقاطعی که پس از انقلاب روح جمعی ملت ایران به خوبی خود را نشان داد، دوران دفاع مقدس بود. چرا که این دوران با تحلیل‌های سیاسی و مادی محال بود که به نفع ملت ایران تمام شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز دوباره روح جمعی ملت ایران بیدار شده و جهانیان چشم‌انتظار ملت ایران هستند،‌ گفت: تحولات ایران همواره ابعاد جهانی داشته است.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه انتخابات در ایران یک موضوع صرفاً ملی نیست، اظهار داشت: امروز انتخابات در ایران فقط موضوع ایرانی نیست بلکه یک اتفاق جهانی و بین‌المللی است.

رییس‌جمهور گفت: جریاناتی در مقابل نگاه جهانی ملت ایران وجود دارد، که تمایل دارند نگاه ملی و روح جمعی ملت ایران به افق‌های شخصی و کوتاه مدت محدود شود و این عده قصد دارند، نگاه سیاسی، گروهی و اهداف کوتاه‌مدت محدود خود را بر ملت تحمیل کنند، اما در مقابل اینها نگاه انقلاب، امام راحل و رهبری عزیز جهانی است.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز روزی است که روح جمعی ملت ایران باید یکبار دیگر تصمیم سرنوشت‌ ساز نه تنها برای خود بلکه برای جامعه بشری اتخاذ کند.

رییس‌جمهور گفت: انتخابات ایران یک حرکت بین‌المللی و حرکتی در سطح انسان است. روح جمعی ملت ایران همواره آرمانی بوده است و یک وجهی از حماسه به این موضوع ارتباط دارد.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: ایران پیشرفته، آباد و مترقی در طول تحولات جهانی قرار دارد به همان نسبت که ایران ارتقاء می‌دهیم باید در مسیر اصلاح جهان نیز تلاش کنیم در غیر این صورت محال است که در ساختن ایران هم موفق باشیم.

رییس‌جمهور گفت: امروز در مقابل کشش‌های سنگین افراد زورگو و خودخواه نیازمند حماسه هستیم و باید با یک حرکت تاریخ‌ساز، این کشش‌های مادی را شکسته و آرمان‌های جهانی ملت ایران را در مسیر ساختن کشور و اصلاح جهان حرکت کنیم.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: اگر معادلات اصلی به درستی تنظیم شود، در ذیل آن تنظیم زندگی ‌فردی، آسان خواهد شد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه مقاومت سنگینی در مقابل عدالت‌خواهی وجود دارد، اظهار داشت: اگر یک گام دیگر در مسیر عدالت برداشته شود، فرصت‌ها و منابع زیادی ایجاد خواهد شد و اگر سد مقاومت در برابر عدالت شکسته شود، برکات زیادی از زمین و آسمان بر ملت‌ها سرازیر خواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: عده‌ای حجم زیادی از خدمات عمرانی، صنعتی و کشاورزی از سوی دولت انجام شده را باور ندارند چرا که نگاه محدود مادی دارند و علت اینکه با وجود منابع ثابت کشور این حجم از خدمات از سوی دولت انجام شده این است که دولت گام کوچکی به سمت عدالت برداشته شده است.

رییس‌جمهور با طرح این سوال که چه کسانی باید پیش‌قراول خلق حماسه باشند، گفت: وقوع حماسه در درجه اول نیازمند درک شرایط است، حماسه می‌تواند شرایط را به نفع آرمان‌های روح جمعی ملت ایران تغییر دهد و خودخواهی‌ها و دست کسانی که برای خود حق بیشتری قائل هستند و همیشه دستشان در جیب مردم است، کوتاه کند و خلق حماسه جهش عظیم روی موانع پیشرفت و عزت است.

دکتر احمدی‌نژاد گفت: اینکه عده‌ای اصرار دارند حرف غلط خود را بر کرسی بنشانند، بخاطر این است که اگر عدالت حاکم شود،‌ فرصت‌های رانتی و رابطه‌ای و آنچنانی از آنها سلب خواهد شد و دیگر نمی‌توانند با یک زد و بند سیاسی میلیاردها تومان را جابه‌جا کنند.

رییس‌جمهور گفت: جوانان در خط مقدم کسانی هستند که از این ویژگی‌ها برخوردار می باشند و آماده حرکت و عبور از موانع و جسارت تصمیمات بزرگ را دارند و امروز هم باورم این است که حماسه سیاسی که منجر به حماسه اقتصادی خواهد شد توسط جوانان عزیز این سرزمین پیشگامی و راهبری خواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه نگاه، دریافت و اراده ملت ایران ارتقاء یافته و دیگر به پایین‌دست‌ها قانع نیست، اظهار داشت: امروز ملت ایران اراده کرده که در بالاترین قله‌های افتخار جهان قرار بگیرد و امروز روح جمعی ملت ایران بیدار شده و همه عدالت را مطالبه می‌کند و بی‌تردید ملتی که این مطالبه را داشته باشد، خدای متعال نیز آن را به وی خواهد داد چرا که تحولات اجتماعی تابع اراده انسان‌هاست.

رییس‌جمهور تصریح کرد: اینکه عده‌ای خیال می‌کنند که اگر فشار بیاورند ملت تسلیم می‌شود، بدانند که ملت ایران هیچ‌گاه تسلیم فشار و زورگویی نخواهد شد.