دکتر محمود احمدی نژاد ظهر جمعه در بدو ورود به شهر بورسا ترکیه، مورد استقبال مردم خون گرم بورسا و فاتح اربکان رییس بنیاد خیریه اربکان قرار گرفتند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ دکتر محمود احمدی نژاد ظهر جمعه در بدو ورود به شهر بورسا ترکیه، مورد استقبال مردم خون گرم بورسا و فاتح اربکان رییس بنیاد خیریه اربکان قرار گرفتند.
گفتنی است استقبال از دکتر احمدی نژاد با حضور برخی وزرای دولت مرحوم نجم الدین اربکان و جمع بسیاری از خبرگزاری های بین المللی از جمله بی بی سی، سی ان ان، الجزیره، ان تی وی و شبکه های تلویزیونی محلی ترکیه انجام شد.
بنابر اعلام قبلی دکتر محمود احمدی نژاد به دعوت فاتح اربکان رییس بنیاد خیریه اربکان، ظهر جمعه در مراسم یادبود مرحوم نجم الدین اربکان نخست وزیر اسبق ترکیه که از سوی خانواده ایشان و با حضور چهره های سیاسی از کشورهای منطقه در شهر بورسا ترکیه برگزار خواهد شد، سخنرانی خواهد کرد.
متن سخنان دکتر احمدی نژاد در جمع خبرنگاران به شرح ذیل می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین، و الصلاه و السلام علی سیدنا و نبیّنا محمد وعلی آله الطاهرین، و صحبه المنتجبین
اللهم العجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه
خدا را شکر می کنم که این فرصت را عنایت کرد که امروز در شهر زیبای بورسا در خدمت برادران عزیزم باشم. از آقای دکتر فاتح اربکان به خاطر دعوتی که به عمل آوردند و همینطور از شما بزرگان و عزیزانی که زحمت کشیدید و در استقبال شرکت کردید تشکر می کنم.
مرحوم اربکان یک انسان خیلی بزرگ بود، یک انسان هدفدار و آرمانی بود، به خوبی مسایل جهان را می شناخت و علت مشکلات جامعه بشری را هم به خوبی پیدا کرده و با برنامه های بسیار قوی و جامع به دنبال حل ریشه ای مسایل جامعه بشری بود. یک سیاست مدار به معنای واقعی کلمه و همزمان یک مومن به معنای واقعی بود. ایمان و سیاستش یکی بود. او برای خدمت به جامعه بشری و برپایی عدالت و صلح در همه جهان تلاش می کرد.
تمام طرح هایی که او دنبال کرد در جهت وحدت ملت ها بود. مستکبرین اول ملت ها را ضعیف می کنند و بعد بر آنها مسلط می شوند. سیاستمداران واقعی در جهت تقویت قدرت ملت ها حرکت می کنند، مرحوم اربکان در جهت اقتدار ملت ها حرکت می کرد. مستکبرین ملت ها را از هم جدا کرده و تفرقه ایجاد می کنند و بعد مسلط می شوند اما مرحوم اربکان در جهت تقویت ملت ها حرکت می کرد.
خدا ان شالله ایشان را رحمت کند، خدا را شکر می کنم که توفیق داد در مراسم سالگرد ایشان شرکت کنیم و بتوانیم در این مراسم از شخصیت ایشات تجلیل کنیم. همه ی ما باید در جهت وحدت ملت ها تلاش کنیم، این در واقع تجلیل از آقای اربکان هم هست، البته این مساله اجرای سفارش پیامبر عزیز ما حضرت محمد بن عبدالله( ص) هم هست. خدا از ما خواسته که با هم باشیم، تمام خوبی هایی که برای جامعه بشری آرزو می کنیم در سایه وحدت ملت ها به دست می آید.
امیدوارم این سفر به شهر زیبای بورسا و ملاقات با برادران و خواهران مومن، موجب وحدت دو ملت ترکیه و ایران شود. من یقین دارم اگر دو ملت ایران و ترکیه به صورت کامل با هم متحد شوند شرایط جهان کاملا عوض خواهد شد. ایران و ترکیه دو قدرت بزرگ هستند، دو ملت بزرگ هستند، صاحب فرهنگ و تمدن هستند، نه فقط در دنیای اسلام بلکه در کل جهان صاحب اثر و تعیین کننده هستند. معلوم است اگر اینها با هم باشند شرایط منطقه و دنیا اصلاح خواهد شد.
البته وحدت بین دو ملت ترکیه و ایران دشمنان فراونی دارد. اصولا شیطان دشمن وحدت ملتهاست. ملت ها وقتی با هم باشند شیطان کاری نمی تواند بکند. من می خوام به شما بشارت دهم که روز مرگ شیطان و وحدت ملت ها نزدیک است.
من مجدد از برادر عزیزم، آقای فاتح اربکان تشکر می کنم، همینطور از شما بزرگان و عزیزان و اصحاب رسانه.
برای همه ی ملت ها، ملت ترکیه و ایران سلامتی و عزت آرزو می کنم.
ان شالله موفق باشید.(+)

 

"Our President, analytical news site"