دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه مگر می توان مانع تابش خورشید شد، گفت: همانگونه که نمی توان از جابجایی هوا و طلوع خورشید جلوگیری کرد، هیچ قدرتی هم نمی تواند مانع حرکت روبه روشد ملت ایران برای فتح قله های افتخار شود.

دکتر محمود احمدی نژاد روز پنج شنبه در مراسم آغاز ساخت بلندترین سد بتنی دو قوسی جهان با بیان اینکه یادمان نرفته است که تا چندی پیش برای ساخت سدهای بسیار کوتاهتر از سد بختیاری باید منتطر می ماندیم تا دیگران بیایند و برای ما ایده و نظر بدهند، افزود: در نهایت نیز آنها پس از تصمیم گیری از صفر تا صد کار را خودشان انجام می داند.

وی ادامه داد: اما امروز ساخت سد عظیم بختیاری به عنوان مرتفع ترین سد بتنی جهان با 5.2 میلیارد متر مکعب ذخیره آب، توسط متخصصان بومی و کارشناسان جوان کشور انجام می شود.

رییس جمهوری با تبریک فرارسیدن سال نو به مردم استان لرستان، ایران و جامعه بشری و با ابراز خوشحالی از سفر به استان لرستان در آغازین روزهای سال جدید خاطرنشان کرد: مردم لرستان انسان هایی مومن، شجاع و تاریخ ساز هستند که با سخت کوشی در تمامی مقاطع حساس برای کشور و اسلام ناب نقش آفرینی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مردم لرستان برای دفاع از عزت، استقلال و تمامیت ارضی ایران و عظمت اسلام عزیز همواره در خط مقدم دفاع از امامت و ولایت حضور داشته اند، تصریح کرد: در شرایط عادی نیز و با کار و تلاش و حضور در عرصه سازندگی سهم خود را در پیشرفت ایران عزیز بخوبی ایفا کرده و امروز در همه سطوح شاهد حضور مردان و زنان با صلابت و دلسوز در عرصه های سازندگی و خدمت به کشور هستیم.

رییس جمهوری گفت: فشارهای سیاسی و اقتصادی اعمال شده علیه ایران غلط کردن های بی ارزش است.

احمدی نژاد با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند مانع پیشرفت کشور شود، افزود: به همه دنیا اعلام می کنم به فضل الهی ملت ایران از همه موانع مصنوعی و غیرمصنوعی بدخواهان عبور خواهد کرد.

وی تمامی توطئه های دشمنان را در راستای ممانعت از پیشرفت ملت ایران دانست و گفت: استکبار جهانی در این زمینه خیلی تلاش کند می تواند چرخ ماشین ملت ایران را پنچر کند که آن هم درکمتر از 10 تا 15 دقیقه تاخیر درمقیاس تاریخ رفع خواهد شد و از این مانع نیز ملت ایران با سرافرازی عبور خواهد کرد.

رییس جمهوری تاکید کرد: ملت ایران با این بداخلاقی ها متوقف نمی شود و دنیا باید بداند که ایران و ملت آگاه و بصیر کشور تا آخر هستند تا وطنشان را به بالاترین و بهترین کشور دنیا تبدیل کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه مگر می توان مانع تابش خورشید شد، گفت: همانگونه که نمی توان از جابجایی هوا و طلوع خورشید جلوگیری کرد، هیچ قدرتی هم نمی تواند مانع حرکت روبه روشد ملت ایران برای فتح قله های افتخار شود.

وی تاکید کرد: هیچ کس نخواهد توانست جلوی آمدن بهار را بگیرد و مردم ایران نیز با وحدت و همدلی برای عزت و سرافرازی پرچم توحید و سربلندی اسلام عزیز در این سرزمین تلاش می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما در کشور مشکل اقتصادی نداریم و عمده مشکل کشور ما سیاسی است که آن هم از جانب بدخواهان داخلی و خارجی تحمیل می شود.

رییس جمهوری تصریح کرد: امروز و در آغاز سال جدید و با شروع کار و تلاش برای سازندگی و پیشرفت کشور یک بار دیگر به دنیا اعلام می کنیم که ساخت بلندترین سد بتنی جهان بدست متخصصان ایرانی با وجود تمامی فشارهای اقتصادی و سیاسی و اعمال محدودیت های یک جانبه، نمادی از توانمندی، صلابت، همت والا و اراده بلند ملت ایران برای فتح قله های افتخار است.