رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حدفاصل 23 خرداد 89 تا 1 آبان 91، به میزان 92 بار محمود احمدی نژاد را به ابوالحسن بنی صدر تشبیه کرده است. مجموعه عناوین و تیترهای منتشر شده در سایت آقای هاشمی با موضوع بنی صدریزاسیون در جدول ذیل آمده است. مطالعه این جدول بیش از همه به کسانی که از یک سو منتقد دولت به حساب می آیند و از سوی دیگر بر مرزبندی با آقای هاشمی تاکید دارند، توصیه می شود.

این روزها نام بنی صدر بیش از سایر شخصیت های تاریخی انقلاب اسلامی به گوش می رسد. رسانه های مخالف دولت به بهانه های گوناگون بازخوانی رفتار سیاسی رئیس جمهور مخلوع جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار می دهند. از شخصیت های سیاسی معمولی گرفته تا مسئولان بلندپایه بخشی از سخنرانی شان را حول محور ابوالحسن بنی صدر تنظیم می کنند(این لینک ها را ببینید: + ،+ ،+ ). شاید حتی خود ابولحسن بنی صدر نیز از آن سوی آب ها از زنده شدن نامش حیرت زده است.

علت بازگشت ابوالحسن بنی صدر به کانون توجهات، روشن است. در ادبیات سیاسی کشور، ابوالحسن بنی صدر استعاره ای از محمود احمدی نژاد است و بنی صدریزاسیون –عزل پیش از موعد رئیس جمهور - مهمترین پروژه مخالفان محمود احمدی نژاد به حساب می آید.

در بررسی رفتار گروه های مخالف رئیس جمهور به الگوهای متفاوتی می توان رسید. بنی صدریزاسیون یکی از شناخته شده ترین الگوها در برخورد با دولت است. تشبیه محمود احمدی نژاد به ابوالحسن بنی صدر اولین بار توسط هاشمی رفسنجانی و در نامه بدون سلام و السلام وی به رهبر عزیز انقلاب اتفاق افتاده است. در بخشی از نامه سرگشاده آقای هاشمی که در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در مناظره با میرحسین موسوی نگاشته شده است، می خوانیم:

«بعد از جریان شوم 14 اسفندماه 1359 با ارشاد امام و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، شهید مظلوم دکتر بهشتی و جناب‌عالی و اینجانب که در شعارهای مردمی به عنوان «سه یاور خمینی» شناخته شده بودیم، با همراهی نیروهای انقلابی و بخصوص نمایندگان متعهد مجلس اول و حزب جمهوری اسلامی توانستیم در جهت زدودن غبارهای ابهامات و سم‌پاشی‌ها اقدامات مؤثری انجام دهیم و امام راحل درد آشنا با تشکیل گروه حقیقت‌یاب و داور، بخشی از حقایق را آشکار ‌کردند. نتایج آن، آگاهی بیشتر مردم و رسوایی فتنه‌گران و در نهایت نجات کشور از خطری بود که دشمنان استکباری و ضد انقلاب طراحی کرده بودند.
البته اینجانب قصد ندارم که دولت موجود را مثل دولت بنی‌صدر معرفی کنم و یا سرنوشتی شبیه آن دولت را برای این دولت بخواهم، بلکه مقصود این است که باید مانع گرفتار شدن کشور به سرنوشت آن روزگار شد.»

آرشیو سایت آقای هاشمی در حدفاصل خرداد 88 تا حوالی خرداد 89 از دسترس خارج است. با این وجود بررسی ها نشان می دهد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حدفاصل 23 خرداد 89 تا 1 آبان 91، به میزان 92 بار محمود احمدی نژاد را به ابوالحسن بنی صدر تشبیه کرده است. مجموعه عناوین و تیترهای منتشر شده در سایت آقای هاشمی با موضوع بنی صدریزاسیون در جدول ذیل آمده است. مطالعه این جدول بیش از همه به کسانی که از یک سو منتقد دولت به حساب می آیند و از سوی دیگر بر مرزبندی با آقای هاشمی تاکید دارند، توصیه می شود.

ذکر این نکته لازم است که آقای هاشمی رفسنجانی در عملیات روانی و تاثیرگذاری بر ذهن نخبگان سیاسی از ظرافت و قدرت کم نظیری برخوردار است. همچنین آقای هاشمی نشان داده است که در اجرای پروژه های سیاسی اش بسیار با حوصله و آهسته و پیوسته عمل می کند. توقف روند 4 ساله مقایسه محمود احمدی نژاد با بنی صدر در کلام آقای هاشمی در مورخ 1 آبان 91، نشان دهنده جا افتادن این پروژه در فضای سیاسی کشور است به گونه ای حتی چهره های موجه و سلیم النفسی که با هاشمی نیز مرزبندی دارند در حال نقش آفرینی در پروژه بنی صدریزاسیون هستند.

پروژه بنی صدریزاسیون احمدی نژاد را جور دیگر نیز می توان دید. شکست خورده بزرگ انتخابات 84 و 88 چاره ای ندارد جز آنکه محمود احمدی نژاد را ابوالحسن بنی صدر و رئیس جمهوری در حال خلع ببیند و تجدید حیات باشکوه خود به عنوان ناجی انقلاب را متصور باشد. این واکنش غریزی اکبر هاشمی رفسنجانی قابل درک است. دوستداران خبیر انقلاب و عقلایی که از نقطه ای دور از میدان جنگ، به نظاره نشسته اند، این روزها به وضوح شاهد اجرای پروژه "احمدی نژادیزاسیون بنی صدر" هستند. قرار بود ریشه احمدی نژاد از جا کنده شود نه اینکه ابوالحسن بنی صدر تطهیر شود!

ردیف

عناوین مرتبط با پروژه بنی صدریزاسیون در سایت هاشمی رفسنجانی

تاریخ

1

کینه و دشمنی و تفرقه سکه رایج دوره ریاست جمهوری بنی صدرشده بود! / فتنه واقعی حضور رئیس جمهوری بود که همه مردم و قوای کشور را به جان هم انداخته بود!

یکشنبه ۲۳خرداد۱۳۸۹

 

2

اشتباه انتخاب رئیس جمهوری بی صلاحیت پایان کار نبود! / مظلوم شدیم تحت فشار قرار گرفتیم اما هرگز ناامید نشدیم!

شنبه ۲۹خرداد ۱۳۸۹

 

3

هاشمی رفسنجانی در سال 1361:

محور اعمال رئیس جمهور فقط یک اصل کلیدی داشت:«لجاجت» و گردنکشی در برابر قانون! / تمام تلاشها برای اصلاح خودکامگی های رئیس جمهور ناکام ماند!

سه شنبه ۸تیر ۱۳۸۹

 

4

(سال1362) بعد از رفع فتنه ریاست جمهوری بنی صدر نوبت رفع انحرافات اسلامی شد

بنیانگذار جمهوری اسلامی: امام زمان،امام زمان گویان برای گسترش فقر و بدبختی«مردم» تلاش می کنند!/ بردارید این انحراف به ظاهر امام زمانی!

 پنجشنبه ۱۰تیر ۱۳۸۹

 

5

هاشمی‌رفسنجانی در سال 1361 :

تبعیت مطلق از رهبری « پرچم دروغ» رئیس جمهور و یارانش بود!/ حمایت و تدارک قراولی از طلاب در قم برای فشار به مراجع از سوی رئیس جمهور وقت!

پنجشنبه ۱۰تیر ۱۳۸۹

 

6

«فتنه»ای به نام ریاست جمهوری تفرقه زای «بنی صدر» برای کشور! / رئیس جمهور در برابر نصایح دوستان انقلاب « صم و بکم» شده بود!

یکشنبه ۱۳تیر ۱۳۸۹

 

7

هاشمی رقسنجانی در سالهای بعد از فتنه بنی صدر تبیین کرد/

مراحل پنجگانه هتاکی های رئیس جمهور و رسانه های«بنی صدری» : هاشمی و یاران انقلاب/ مراجع/ رئیس قوه قضاء / مجلس و نمایندگان ملت/ «رهبری»!

دوشنبه ۱۴تیر ۱۳۸۹

 

8

فرمان ریاست جمهوری برای رسانه های بنی صدری:«قطار انقلاب»هر چه خالی تر«تصاحبش» آسانتر! / آغاز هتاکی از رئیس جمهور ،ادامه با شما!

دوشنبه ۱۴تیر ۱۳۸۹

 

9

سال 1361 و روایتی دیگر از مقطع تاریخی دو قطبی « بنی صدری - هاشمی»در جمهوری اسلامی/

رئیس جمهوری با 3 دروغ بزرگ و یک عمل صادقانه ! / صراحت در دشمنی و لجاجت با «هاشمی» تنها عمل صادقانه رئیس جمهور بود!

 چهارشنبه ۱۶تیر ۱۳۸۹

 

10

سال 1361 / هاشمی رفسنجانی:

رئیس جمهوری که شعار برقراری«اقتصاد توحیدی» می داد ولی بلای جان«اقتصاد» و معاش مردم شد!

یکشنبه ۲۰تیر ۱۳۸۹

 

11

(سال 1361) مصاحبه هاشمی‌رفسنجانی با واحد مرکزی خبر:

راز شفای زخم حضور «رئیس‌جمهورمنحرف» صبوری و ایستادگی نیروهای خط امام بود! / تکلیف شرعی نخست وزیر امام برای مقابله با رئیس‌جمهور منحرف!

پنجشنبه ۲۴تیر ۱۳۸۹

 

12

سخنرانی هاشمی‌رفسنجانی در سال 1361:

فتنه ریاست جمهوری بنی صدر باید به مردم آموخته باشد که هیچوقت «رئیس جمهور» را معادل «رهبری» نگیرند!

دوشنبه ۲۸تیر ۱۳۸۹

 

13

هاشمی‌رفسنجانی در سال 61:

بازار برائت از رئیس جمهور منحرف هر روز داغ تر می شد! / از ترس تنفر مردم دیگر کسی حاضر به حمایت از تصمیمات غلط رئیس جمهور نبود!

یکشنبه ۳مرداد ۱۳۸۹

 

14

هاشمی‌رفسنجانی در سال 61:

برای رئیس جمهور منحرف آمار محبوبیت معنی نداشت نرخ رشد تنفر مردم رصد می کرد! / قحطی حمایت علنی از رئیس جمهور آمد از ترس قهر مردم!

 چهارشنبه ۶مرداد ۱۳۸۹

 

15

هاشمی رفسنجانی سال 61:

رئیس جمهوری شیفته دیدار با رئیس جمهور آمریکا ولی مدعی نابودی غرب !!/ «فتنه» رئیس جمهوری با زبانی در ثنای رهبری و دلی لبریز در دشمنی امام

یکشنبه ۱۰مرداد ۱۳۸۹

 

16

مصاحبه هاشمی‌رفسنجانی در سال 61:

چشم امید تحریم های آمریکا به تندروی های اختلاف افکن و ماجراجویانه رئیس جمهور منحرف در داخل کشور بود

چهارشنبه ۱۳مرداد ۱۳۸۹

 

17

هاشمی‌رفسنجانی در سال 1361:

« خود کرده ها» را در برابر رئیس جمهور منحرف تدبیر نبود! / « پرچم دروغ» تبعیت مطلق از رهبری خیلی ها را فریب داد که بعدها نادم شدند!

شنبه ۱۶مرداد ۱۳۸۹

 

18

هاشمی رفسنجانی در سال 1361:

با گسترش دامنه بی حرمتی ها رئیس جمهور حرفهای گذشته ما تازه در گوش برخی ها زنگ زد!/ تهدید تلویحی نظام توسط «رئیس جمهور » یا نظر من یا بن بست!

کشنبه ۱۷مرداد ۱۳۸۹

 

19

هاشمی‌رفسنجانی در سال 61:

مهار طغیان رئیس جمهور قانون شکن فقط از رهبری ساخته بود!

چهارشنبه ۲۰مرداد ۱۳۸۹

 

20

هاشمی رفسنجانی در سال 1361:

امام در بحرانی ترین شرایط کشور قاطعانه توی دهان رئیس جمهوری زدند که قانون را اجراء نمی کرد!

شنبه ۲۳مرداد ۱۳۸۹

 

21

هاشمی‌رفسنجانی در سال 1363:

«قانون»11000000 رای رئیس‌جمهور نه مجلس و وکلایی با 10000 رای!/ روایتی از آغاز کودتای رئیس جمهور منحرف علیه قانون اساسی کشور!

یکشنبه ۲۴مرداد ۱۳۸۹

 

22

هاشمی رفسنجانی در سال 64:

باید گذاشت رئیس جمهور منحرف باز هم دروغ بگوید و داد بزند حتی بالای برج ایفل! / هیچ تبلیغی بر ضد رئیس جمهور منحرف بهتر از دروغهای خودش نیست!

دوشنبه ۲۵مرداد ۱۳۸۹

23

نطق 30 سال قبل هاشمی رفسنجانی در مجلس/

ایجاد« آشوب » رگ حیات رئیس جمهور قانون شکن است/ مردم « آرامش» را حفظ کنند تا در فرصت مناسب تکلیف رئیس جمهور روشن شود

چهارشنبه ۲۷مرداد ۱۳۸۹

 

24

هاشمی رفسنجانی در سال 1362:

تشکیل «حزب بن بست» در کشور به دبیر کلی ریاست جمهوری! / بنی صدر و رجوی دو قل یک اندیشه شیطانی که هرگز جدا نشدند حتی تا زمان فرار از کشور!

شنبه ۳۰مرداد ۱۳۸۹

 

25

قلب مراجع از اعمال و گفتار این رئیس جمهور خون است! /

هاشمی رفسنجانی سال 59 : مَثَل این رئیس جمهور و آشوب مَثَل ماهی و آب است! / آرامش برقرار باشد بی کفایتی رئیس جمهور روشن می شود!

 سه شنبه ۲شهریور ۱۳۸۹

 

26

هاشمی رفسنجانی در سال 1361:

صدا و سیما شعبه دوم نهاد ریاست جمهوری ! / اخبار یکطرفه ، تخریب مجلس و بایکوت بزرگان انقلاب در رادیو و تلویزیونی به رنگ رئیس جمهور منحرف!

پنجشنبه ۴شهریور ۱۳۸۹

 

27

نامه سرنوشت ساز «هاشمی‌رفسنجانی» به محضر امام خمینی(ره) بهمن‌ماه 1359:

ادامه این وضع را به صلاح نمی دانم مگر آنکه شما بگوئید همین صلاح است!/ از ترس تهمتهای رئیس جمهور همه ساکت شده اند ولی من ساکت نمی مانم!

 
محمد حسین حیدری